[image: press_release_banner]
Audiences in 24 countries, including Russia, Ukraine, Afghanistan, Pakistan, and Iran, rely on RFE/RL's programs for honest and informed multi-media 
reporting on local, regional and global events. 
 
Fast Facts 
· RFE/RL produces broadcast and digital news content for 24 countries in 29 languages:
Albanian, Arabic, Armenian, Avar, Azerbaijani, Bashkir, Belarusian, Bosnian, Chechen, Circassian, Crimean Tatar, Croatian, Dari, English, Georgian, Kazakh, Kyrgyz, Macedonian, Montenegrin, Pashto, Persian, Romanian, Russian, Serbian, Tajik, Tatar, Turkmen, Ukrainian, Uzbek 
· Coverage: 1,100 hours/week via radio (AM, FM, UKW, SW, cable, satellite), Internet (36 websites, mobile, social media), television
· Audience (est.): 23.3 million/week (FY 2014) 
· Budget (est.): $93.95 million (FY 2014) 
· Employees: 550+ employees in Prague and Washington. 18 local bureaus with approximately 400 fulltime journalists and over 700 freelancers and stringers. 
RFE/RL Impact 
· [bookmark: _GoBack]Authoritative multimedia coverage of the Euromaidan protests, Russia's annexation of Crimea and ongoing insurgency in eastern Ukraine have earned the Ukrainian Service cites on CNN, ABC, The New York Times, USA Today, and The Washington Post, more than 108 million visits and 185 million page views on its website in 2014, and 23.5 million views on the Service's YouTube channel. 
· More than 1.6 million Facebook fans "like" Radio Farda, RFE/RL's Persian Service, and countless Iranian blogs cross-post its content. During the first four months of 2015, an average of over 31 million pages per month were viewed on Radio Farda's website. Despite an official Iranian government ban on the site that requires users to access it via proxy, more than one third of visitors come from inside Iran. 
· The Russian Service, Radio Svoboda, is an influential alternative to Russia's state-controlled media, with web audiences averaging 7.3 million visitors and 15.6 million page views per month this year, and a growing social media presence, including 330,000 Facebook fans. Media surveys show that Radio Svoboda is the fourth most cited radio station in Russia.
· The Afghan Service, Radio Azadi, is one of the most popular and trusted media outlets in Afghanistan, with a market share of 42.7 percent. Radio Azadi co-hosted televised Afghan presidential debates with national Radio Television Afghanistan in the 2014 and 2009 election cycles. 
· Radio Mashaal marked five years in 2015 of providing unique Pashto-language programming that engages women, youth, and local communities, and counters extremism in the regions along Pakistan’s border with Afghanistan. 
· In October 2014, RFE/RL launched "Current Time," a joint Russian-language program with VOA, to give audiences in countries bordering Russia a balanced alternative to Russia-sponsored disinformation. Weekend editions were added in May, and a Central Asia edition is planned for fall 2015.
· RFE/RL and the Czech Republic's Ministry of Foreign Affairs continue to sponsor the Vaclav Havel and Jiri Dienstbier Journalism Fellowship programs to strengthen professional, independent journalism in Europe's Eastern Partnership countries, the Russian Federation, and the Balkans.
International Awards 
· PEN/America 2015 Barbara Goldsmith Freedom to Write Award to Khadija Ismayilova, Azerbaijani Service.
· 2015 Communicator Awards: Gold Award to Brian Whitmore's Power Vertical. Silver Awards to Andrei Zakirzyanov, Current Time; Sergei Yolkin, Russian Service; and Mumin Shakirov, Russian Service.
Organization/Oversight 
· RFE/RL Inc. is an independent, private, nonprofit corporation that receives federal funding as a grantee of the U.S. Broadcasting Board of Governors (BBG), which provides oversight of its activities.
www.rferl.org	Updated May 2015
image1.jpeg
\s/ Radio Free Europe
=¥ Radio Liberty

' Free Media In Unfree Societies




