Broadcasting
Board of
Governors

Annual Language Service
Review Briefing Book

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn






Broadcasting
Board of
Governors

Table of Contents

Y
= RadioFreeEurope
; ¥ RadiolLiberty
vice of America*

’ﬁv"”a’t” @ NBN

International
Broadcasting
Bureau

Acknowledgments 3
Preface 5
How to Use This Book 6
Albanian 12
Albanian to Kosovo 14
Arabic 16
Armenian 292
Azerbaijani 24
Bangla 26
Belarusian 28
Bosnian 30
Burmese 32
Cantonese 34
Central Africa 36
Creole 38
Dari 40
English 42
English to Africa 44
French to Africa 46
Georgian 48
Greek 50
Hausa 52
Horn of Africa 54
Indonesian 56
Kazakh 58
Khmer 60
Korean 62
Kurdish 64
Kyrgyz 66
Lao 68
Macedonian 70
Mandarin 72
Moldovan 74
Montenegrin 76
Pashto 78
Persian 80
Portuguese to Africa 82
Russian 84
Russian North Caucausus 86
Serbian/Montenegrin 88
Somali 90
Spanish to Cuba 92
Spanish to Latin America 94
Swabhili 96
Tajik 98
Tatar-Bashkir 100
Thai 102
Tibetan 104
Turkish 106
Turkmen 108
Ukrainian 110
Urdu 112
Uyghur 114
Uzbek 116
Vietnamese 118
Zimbabwe 120







Broadcasting
Board of
Governors

Acknowledgments

The BBG wishes to acknowledge and thank the many staff across the agency
whose collective labors have produced this book. InterMedia, BBG's research
contractor populated the pages with data and originated media and political
environment language. BBG research manager Leah Ermarth led the research
team in confirming the data and in writing and editing text. That team included BBG
senior strategist Paul Marszalek, entity research directors Bill Bell, Betsy Henderson,
Paul Tibbitts, and Diana Turecek and BBG staffer Erika Orban, who drafted many
of the text blocks. Jenny Lea Ramsey in IBB Graphics edited the pages through
multiple iterations. Finally, management and staff at each of the entities devoted
considerable time in reviewing the service profiles and offering edits and new
language. The Board is very grateful to the assistance of all involved.






Broadcasting
Board of
Governors

Preface

This is the briefing book for 2011 in support of the BBG's congressionally
mandated, annual review of all broadcast language services — the process known
as Language Service Review.

The book provides BBG governors, managers and employees with quick access
to core performance and other data for all language services as well as relevant
data and information regarding the media and political environments in which the
services operate. While such information is already available across the agency
through routine research reports, there is added value in a ready reference
document.

This marks the ninth year that the BBG has produced some version of this book.
This two-page layout replaces the previous one-page design, and many data
points expressed as numbers before are now represented in graphs and charts.
All this aims at making the book simpler and easier to use.

It bears noting that the BBG does not attempt to evaluate the performance of the
language services based only on a few indicators, regardless of their relevance.
The BBG research program yields a host of other data that are fully factored into
both program reviews at the broadcast entities and the Language Service Review
conducted by the Board.



Broadcasting
Board of
Governors

The Language Service Review

Briefing Book is designed to give
an overview of the broadcasting

OMPOSITION

environment, programming, and

performance of each language in
which the BBG broadcasts during

the fiscal year under review. This

section will explain what is

Audience Size

measured and reported in each

coNTEXT
@ susiny  { poltical Freedom
Political Situation

@ PressFrosdom  { Easo o Distibution

Media Environment

4 competion

section and how to interpret the
graphic indicators. All survey data
are current through FY2011 while
profile and context sections are
current through Spring 2012.

Profile Section

Media Icons
identify the platforms for which the relevant
language service produces content.

Radio

Internet Mobile

J @ & 0
e Language of Broadcast: Mandarin

Content: 63.3 hrs. of original radio programming per week, 273 hours of
repeat radio per week on two satellite channels; 7.25 hrs. of original and

1.25 hrs. of repeat TV programming per week; Internet

Distribution: 12 affiliates (4 TV, 9 radio), TV via AsiaSat3, 6-8 IBB SW
frequencies.

TV: Branded TV programming on CTV and BCC, Asia Travel TV in Taiwan, and the
Hong Kong based SunTV. 11 stations inside China take VOA Mandarin Service's
programs for rebroadcast without branding or formal agreements.

Radio: 50 stations inside China take Mandarin programs for rebroadcast without
branding or formal agreements. 9 radio affiliates outside China.

Publishing: VOA branded books published on Language Learning and Legal Issues.

New Media: The Service has 4 separate websites, 2 with language learning and
cultural content only. Websites feature video and audio streaming. Two mobile
websites and four mobile applications. Email newsletter sent to over 8 million Chinese.
Web placement of 1560-200 VOA Mandarin articles on Chinese news sites each
month on average. Social media sites: Facebook, Twitter, YouTube, Microblogs. In
addition, one mobile phone manufacturer inside China embeds VOA's application on
millions of its phones for downloads of VOA Mandarin's English learning programs. 2
additional media companies a e website also take Mandarin English teaching
programs with branding.

Staff: 69 Budget: $1 0 Established: 1941 to present

[C)

@ Radio Free Asia
1 @ G

Language of Broadcast: Mandarin

Content: 42 hrs. of original and 42 hrs. of repeat radio
programming per week; Internet

Distribution: 6-11 IBB SW frequencies; Satellite rebroadcasting

Radio: The Service broadcasts 6 hours of original programs and 6 hours of
repeat daily.

Video: The Service produces 8 webcasts per week featuring photos and
footage from inside China.

New Media: The Service is on Facebook, Twitter and YouTube; 2 Chinese
domestic blogs and 10 domestic sites; more than 2 million newsletters daily;
website dropbox for citizen journalist content.

Staff: 37
Budget: $4,881,000
Established: 1996 to present

Affiliates

summarize broadcast partners, although those itemized
in the distribution section do not include the many small
or transitory stations defined as ‘low impact' by the
Office of Marketing and Placement.

G Staff

figures are FY2011, actuals, unless otherwise noted.

Q Budget

figures include FY2011 employee salaries, benefits and
general operating expenses for each language service.

Map

generally display services' target countries
for broadcast and/or the source of national

market and performance data found in
subsequent tables and charts.




Performance Data Section

P ERFORMANTCE D ATA (Using Data from China, November 2009)

ﬁ - 1 S 3.0
N These audience figures are based on
(7] z =
& = 3] surveys conducted in politically repressive
- © environments that are generally hostile to
g o [} 20 4 international broadcastgmg. Because
o o x individuals in these countries are
0 = - > discouraged or even prohibited by their
s = overnments from listening to U.S.
E] o | — - < 10 1 temationsl broadcasts, ctual audience
; d numbers may be higher than the ones
< Radio v Internet 8 C“edbhere‘ be higher than th
“VOA 0.3 03 0.2 ;
00 T T———— 18—
Roe 02 02 Jun May Dec Nov
usiB 0.4 03 03 2006 | 2007 | 2008 | 2009
VOA Radio | 0.1 0.2 0.2 0.1
BBC Radio| 0.02 0.03 0.10 0.02
VOA RFA usiB

Radio <0.1 <01 <0.1
o
e <@ . a Awareness (%)

Internet <0.1 <0.1 <0.1 VOA RFA
Total 0.1 <0.1 0.1 12 3

-B' Percentage of surveyed =] ) 3 .
= weekly audience that finds [=lll Percentage of weekly audience whose — Combined Scores from
r=§] broadcasts credible (%) * ESfl understanding of topics increased @ <audience panel
= Pl “A Great Deal” or “Somewhat” (%) * 3
k-l
o VoA RFA ] (] p— RFA
3} i 4 RFA
¢ Radio na na 5 G Radio 30 33
e TV na na -g Current Events na na v na na
> U.S. Culture (VOA)
or Current Events in
China (RFA) na na
U.S. Policies na na
Data are from a November 2009 survey
*Samples of VOA and RFA weekly listeners in the survey are too small for meaningful analysis. of adults (15+) in China.

= Data in this section reflect the agency’s core performance measures of Weekly Reacho (in numbers
as well as a percentage of the adult population), Credibility e of programming and Understanding
of current events and other mission-related topics (both as percentage of weekly audience), by language
service. USIB indicates total unduplicated figures for U.S. International Broadcasters where there is
language overlap.

= When available, multi-year shifts in reach of U.S. Broadcasters and key competitors is shown in the trend
graph in the upper right. Unless otherwise noted in the table below the trend graph, broadcaster weekly
reach includes all media platforms.

= Also shown are two other important indicators: Awareness Q and Quality G . Awareness
figures reflect the percentage of the population that has heard of the broadcaster, either prompted or
unprompted. Quality scores reflect the weighted combined score of internal and external evaluation
panels who rate programming for both content and production quality on a scale of 1(poor) to 4 (excellent).

= Data in this section come from the most recent survey in 1 or 2 target countries of the service. Some
language services, by definition, target only one country. Others target multiple countries, though not every
such service gets a survey in each country every year. In the case of Arabic, however, the BBG conducts
annual surveys in 5-12 countries. Two surveys are featured on the Arabic page while data from other
countries surveyed can be found in an addendum spreadsheet.



Broadcasting
Board of
Governors

Audience Composition Section

A U D

I E N CE

VOA

Weekly
Aud.*

% %
50 na
50 na
17 na
21 na
25 na
22 na
12 na
16 na

COMPOSITION e

RFA
Weekly
Aud.*
%

na
na

na
na
na
na
na
na

Sam.

Education %
Prim. or less 22
Jr. School 40
High School 26
Vocational 8
Coll./Univ. 3
Ethnicity/Nationality
Han 99
Other 1

VOA
Weekly
Aud.*
%
na
na
na
na
na

na
na

Mandarin Broadcasting
Total Population of China: 1,345.9 million

RFA VOA RFA
Weekly Sam. Weekly Weekly
Aud.* Aud.* Aud.*
% Residence % % %
na Urban 45 na na
na Rural 55 na na

na Language

na Mandarin 85 na na

na Cantonese 14 na na
Other 1 na na

na *Samples of VOA and RFA weekly listeners in the

na survey are too small for meaningful analysis.

A

Tables in this section describe what we know of the adult population 15 years and older (in the ‘Sample’

column), side by side with what we know about our respective broadcaster audiences. The standard
demographic indicators: sex, age, education, ethnicity, residence and language are also displayed.

‘Language’ indicates the language spoken most at home.

= The Total Population of each target country, found in the upper right, is based on validated data from
the Population Reference Bureau. This reflects the total population, including those less than 15 years old.

Media Use Section

M E D I A Uu S E

99%

730/ 08% 94%

s

ol:

Own TVOwn Sat

Own Weekly Weekly

Dish Cable TV Use TV Use

ccess
News

Radio

13% 8% 7% Q% <01 7%
€~ ———
Own WeekIyWeekIyWeekIyWeekIyWeekIy
Radio RadloFM Use Mw

Use Use Usefov

38%

34% 289

ternet

23%

Own PC Internet Weekly Weekly
ccess Internet Internet

se for
News

Cell Phone
91%
63%

Own Cell Weekly Weekly Weekly
Use SMS Mobile SMS Use
Internet  for News

u l | 705 18%
= &5

Top Ten

Media Outletse

1. CCTV1

2. CCTV News

3. CCTV2

4. CCTv4

5. Phoenix TV (Chinese)
6. Provincial Radio
7.  Sinacom

8. Phoenix TV (Info)
9. Local Radio

10. Sohu.com

Web Analytics Q
VOA

WKkly. Visitors 83,800
Wkly. Visits 192,000

RFA
Wkly. Visitors 48,800

WKkly. Visits 84,200

Top Ten e
Sources of News

1.

2
3.
4
5.
6.
7

8,
9.
1

CCTV1
Provincial TV
Local TV
CCTV News
CCTV2
Local Press
CC

0. Baidu.com

Q = In the TV, Radio, Internet and Cell Phone bar charts, blue bars indicate ownership, or more specifically,
‘access in the household' Green bars indicate use of a particular medium at least once per week, and
orange bars indicate at least weekly use of that medium for news, regardless of ownership.

e = Top Ten Media Outlets lists the local media outlets that have the greatest daily reach, from highest
to lowest, regardless of their news content. Daily reach reflects the percentage of the adult population that
tuned into that station the ‘yesterday’ at the time of the survey. ‘Yesterday' listening or viewing is a common

proxy for ‘daily’ listening or viewing in audience research.




= Top Ten Sources of News reflects the most frequently cited sources of news, regardless of platform, from
highest to lowest. While different from reach, this measure is a very important indicator of impact for our
broadcasters. If a page highlights two target countries, top sources of news for both are typically displayed,
although are omitted for target countries where researchers cannot ask this question.

= Google Analytics is the source of the Web Analytics data for all broadcasters. ‘Weekly Visitor' describes the
number of unique weekly visitors to a broadcaster’s website. ‘Weekly Visits’ describes the number of total
visits to that site in one week. Visits and visitors from USIB IP addresses (agency computers) are filtered out
of these figures.

Context Section

C ONTENXT

o 6 Stability ) Political Freedom

Political Situation

G Press Freedom

Media Environment
« Freedom House Political Freedom Index (2011): ¢ Freedom H0|_.|se Press Freedom Index (2011): NOT FREE
NOT FREE ¢ Reporters Without Borders Index (2011): 136.00 (174/179)

« Economist Intelligence Unit Instability (2010): ¢ U.S. International broadcasters are among the most tightly censored media
MODERATE RISK outlets in China. VOA and RFA radio broadcasts are intensively jammed and

« While China has continued to grow during the global economic slowdown both broadcasters’ websites are blocked in China. Such restrictions present
the recent purge of a popular Politburo member Bo Xilai and blind activist serious obstacles to those in China attempting to access VOA and RFA

Chen Guangcheng's sheltering at the U.S. Embassy in Beijing have exposed content.
serious cracks in the regime as it begins a delicate transition of power.
Corruption charges against Bo expose the kind of abuses of power that
extend to other top leaders.

* The State Department's annual human rights report includes reports of ¢
extrajudicial killings, executions without due process, forced confessions
and torture. Still, dissatisfaction with severe restrictions on political
participation and legal rights has not been reflected in public opinion
surveys, where Chinese say they are satisfied with the direction of Chinese
society. .

9 Ease of Distribution A Competition

* CCTV remains the top source of news for most Chinese. Satellite dish
ownership was measured at 10 percent in 2009 with 90 percent of satellite
owners living in rural areas.

China's media environment is evolving at an extremely rapid pace. Internet
World Statistics suggests more than half a billion Chinese, 38 percent of its
massive population, are using the Web. New technologies are quickly
spreading beyond cities to rural areas, where 3G mobile phones are fueling
Web growth.

Blogs, podcasts, social networking sites and micro-blogs are becoming a
normal part of many Chinese Internet users’ online routines. However, China
also leads the world in imprisoning bloggers and other cyber dissidents, so a
government's primary political concern. Grievances about land, housing, certain !eve\ of s_e_lf-censorship and indirect communication is common when
entitlements, the environment, or corruption also have led to protests and discussing sensitive topics.

petitions. Lawyers representing aggrieved parties or cases deemed * The proliferation of new equipment and platforms to access and share
sensitive have faced harassment, disbarment and detention. information has created extraordinary channels for copying and spreading
information and for coordinating citizen activities, including popular protests.
Viral videos, sensitive blogs and cell phone activism represent a challenge to
Beijing, which has redoubled resources devoted to controlling new media. In

* With a huge internal migrant population, overcrowding in major cities and
massive job creation requirements, internal stability is the Chinese

* Extreme tensions have arisen between the CCP and Chinese ethnic
minorities in recent years, most visible in the form of harsh government
crackdowns in response to unrest in Tibet and Xinjiang.

¢ Although China has become more “open” in some ways, social and media
research remains an area where extreme caution is needed. International
projects only occur with permission from the government after the research
design has been inspected. The Chinese government has tried to tighten
control of media, including microblogs and instant messaging, and foreign

addition to web monitoring and blocking, new regulations require cell phone
owners to use official identification to purchase SIM cards.

In spite of an aggressive campaign to control online discussion, China's
domestic internet sites including QQ, Baidua and Sina are key sources of
news and provide forums for the discussion of current events.

investment in the media industry.

= Red arrows quickly describe the state of five key elements in the target country or region. Down arrows imply a
poor or declining state, up arrows a good or increasing state, and sideways arrows a middling or static state.

= The states of Stability, Political and Press Freedom are based on both respected external indices, such as
Freedom House and the Economist Intelligence Unit, and the judgment of analysts familiar with BBG
audience research from that market. (Note: Economist Intelligence Unit had not updated their index of 2011
by publication date.) States of Ease of Distribution and Competition are based on
audience data and the experience of the service. Rarely is any market experiencing a decrease in media
competition, even those under heavy state control.



10



Broadcasting
Board of
Governors

Language Service Profiles A-Z

1"



12

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

Language of Broadcast: Albanian

Content: 10.5 hrs. of original radio and 3.5 hrs. of original TV programming per week
— an additional 0.25 hrs. of TV broadcasting to Albania per week; Internet

Distribution: 70 affiliates (41 TV, 29 radio), 2 IBB FM and 1 IBB SW frequency

Radio: The service's radio programs are carried by 29 affiliates in Albania, Kosovo, and Macedonia
and by 2 IBB FMs, as well as on an IBB SW frequency.

TV: VOA Albanian broadcasts are carried by 18 TV affiliates in Albania, 11 in Macedonia, 9 in
Kosovo, 2 in Montenegro, and 1 in Serbia. Two weekly interactives are carried separately by the
most popular TV station in Albania, Top Channel, and by the most popular news station, News 24.

Web: The Service has an Internet site and a mobile site, and content is available on Twitter,
Facebook and YouTube. It also sends out a daily newsletter to more than 5,000 subscribers.

Staff: 11
Budget: $1,863,000

Established: 1943 to 1945; 1951 to present; TV service established in 1999

N
CROATIA

ROMANIA
BOSNIA &

P ERF ORWMAN C E D AT A (Using Data from Albania, July 2011 & Macedonia, June 2011)
o s | 500 48.8 .
N 5 © 456456 Albania
0 » S | 400 02

z (1]
§ p O | 300 | 286298
() = x VOA
= 4 2 200
'g — K 10.4
< = 1 3 10.0 —3;%
—=&—BBC
I I e S
Jul Jul Jul Jun Jul
07 08 09 10 M
0 -
Radio TV Internet
= i 20.0 .
VOA Albania 0.1 1.2 0.03 18.0 Macedonia
VOA Macedonia 0.01 0.2 0.01 16.0
14.0
12.0
100 g5 90 9897 < VoA
Albania Macedonia 6.0 :
Albania Macedonia 70 74 4.0
Radio 50 7 5-8 gﬂm; —=—BBC
v 471 96 e Q& @ \,\Q &
Internet 1.1 0.4 ()@o e %Q,Q N
Total 488 9.7
> =]
E aPﬁa?::::;gt?‘:tffiL:lrxgyed weekly = Percentage of weekly audience whose Combined Scores from
= broadcasts credible (%) g=B understanding of topics increased audience panel
= g “A Great Deal” or “Somewhat” (%)
8 Albania  Macedonia s VOA
3 Radi 96 o £ VOA Radi 36
(8] adio na % TV VOA TV adio I
TV 99 99 c Albania  Macedonia TV 33
=) Current
Events 94 95
U.S. Culture 73 83
U.S. Policies 85 69

* Among the 24% who are ethnic Albanians, VOA's weekly reach is 38.5%.
“In Albania, understanding ratings for VOA radio are: 94% for Current Events; 82% for U.S. Society;

and 81% for U.S. Policies.

“*In Macedonia, samples of VOA Albanian weekly radio listeners are too small for meaningful analysis.

Data are from an July, 2011 survey of adults
(15+) In Albania and a June, 2011 survey
of adults (15+) in Macedonia.



Albanian Broadcasting

Total Population of Target Country: Albania 3.2 M and Macedonia 2.1 M

Sex % % % % Educ % % % %
Male 50 52 50 59 None 2 2 36 40
Female 50 48 50 41 Elem/Sec 35 31 na na
Age Upper Sec 46 46 51 44
15-24 25 18 19 23 Higher 18 21 13 15
25-34 18 156 19 22 Ethnicity/Nationality

35-44 17 19 18 24 Albanian 98 99 24 3
45-54 17 20 17 14 Maced. na na 65 96
55-64 12 15 14 10 Other 2 1 10 1
65+ 10 12 14 7

M E D I A U S E £ Abbania "1 Macedonia

100% - v 990/90)8% Radio
96% 96% 62%  61%
64% 65%

UB%Qy [
T ‘V T

4

Own TV Own Sat  Own

Weekly Weekly

Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly

Dish  Cable TVUse TV Use Radio Radio FM UseMW UseSW Use Radio
for News Use Use for
News
Internet Cell Phone
- 994y
g 57% 4T% 68% 0
46% 47% 41% . 61%
959 300/ 45%
8% 5% 14%
—
Own PC Internet Weekly Weekly L T d
Access at Internet  Internet Own Cell Weekly Use Weekly Weekly
Home Use Use for SMS Mobile SMS Use
News Internet for News

CONTENXT
WV stability

Political Situation

Freedom House Political Freedom Index (2011): .
Albania-PARTLY FREE; Macedonia-PARTLY FREE
Economist Intelligence Unit Instability (2010):
Albania-HIGH RISK; Macedonia-HIGH RISK

The Albanian prime minister, Sali Berisha, and his center-right Democratic Party of
Albania (DPA) continue to rely on the support of their long-standing political
adversary, llir Meta, whose Socialist Movement for Integration (SMI) is the junior
coalition partner. The SMI's position is precarious, however, with Mr. Meta facing

“ Political Freedom

corruption allegations since early 2011.

Lulzim Basha, the candidate of the DPA and winner by of the mayoral election in the
capital, Tirana, took the oath of office on July 25th, two and a half months after
polling day. The long delay before Mr. Basha could assume office stemmed from a
dispute over the election result. One of the two major political forces — the Socialist
Party - boycotted parliament and held rallies over allegations of wide-spread fraud by

the rival Democratic Party.

Animosities between the two major political players are hindering long-awaited
economic and social reforms. The country’s economy is in dire straits and remittances
from emigrants, a large number of whom work in debt-ridden Italy and Greece, have
been shrinking. Endemic corruption and unemployment remain major issues of

concern among the public.

The political stalemate is likely to hurt Albania’s chances for European Union
candidacy status, by the end of 2012, the first step towards an eventual membership,

i Press Freedom

Residence % % % %
Urban 47 49 43 75
Rural 513} 51 57 25
Language Spoken at Home

Albanian 98 99 24 96
Macedonian na na 71 3

Other 2 1 5 1

Albania Top Ten
Sources of News

1. Top Channel
2. Vizion Plus
3. News 24
4, TV Klan

b, TVSH

6. Google

7. Shekulli

8. Top AlB

9. Panorama
10. Yahoo

Web Analytics

Weekly
Visitors 14,200
Weekly
Visits 32,000

Media Environment

Macedonia Top Ten
Sources of News

1. A1TV
2. Sitel TV

3. Kanal b

4, Alsat TV

5. Macedonian TV 1
6. Google

7. Dnevnik

8. Facebook

9. Telma

10. Vest

4 Ease of Distribution 4} Competition

Freedom House Press Freedom Index (2011):
Albania-PARTLY FREE; Macedonia-PARTLY FREE

¢ Reporters Without Borders Index (2011): Albania-
34.44 (96/179); Macedonia-31.67 (94/179)

Media freedom in Albania has regressed in the past year. This is evident in
a number of incidents of favoritism and intimidation, but also in the
assessment of media freedom watchdog groups. IREX has lowered its
media freedom rating of Albania citing “an alliance between the

government and powerful business interests against media freedom.” The

ensuing self-censorship among journalists is a widespread problem.
Important issues, such as corruption, might not get the share of
investigative reporting they deserve.
The OSCE is also concerned about media freedom in Albania. The
organization has issued warnings when Top Channel received a fine for

airing a tape showing a former minister in a compromising situation

abusing his power. Lawmakers from the opposition Socialist Party (PS)
protested against material on TVSH, accusing the government of
misusing the public broadcaster for propaganda purposes.

Still, focus group participants pointed out increased professionalism of

domestic news programs, making them more competitive against

international

as well as expectations for visa-free travel within the Schengen area.

broadcasters.

However,

they are frustrated with the
sensationalism, bias and manipulation still seen in some domestic outlets.

13



Broadcasting
Board of
Governors

VA

L E

Language of Broadcast: Albanian

Content: 10.5 hrs. of original radio and 3.5 hrs. of original
TV programming per week — an additional 0.25 hrs. of TV
broadcasting to Albania per week; Internet

Distribution: 70 affiliates (41 TV, 29 radio), 2 IBB FM
and 1 1BB SW frequency

Radio: The service’s radio programs are carried by 29
affiliates in Albania, Kosovo, and Macedonia and by 2 IBB
FMs, as well as on an IBB SW frequency.

TV: VOA Albanian broadcasts are carried by 18 TV affiliates
in Albania, 11 in Macedonia, 9 in Kosovo, 2 in Montenegro,
and 1 in Serbia.. Two weekly interactives are carried
separately by the most popular TV station in Albania, Top
Channel, and by the most popular news station, News 24.
Web: The Service has an Internet site and a mobile site, and
content is available on Twitter, Facebook and YouTube. It also
sends out a daily newsletter to more than 5,000 subscribers.

Staff: 11
Budget: $1,863,000

~

sw RadioFreeEurope
Radioliberty

VI @

Language of Broadcast: Albanian
to Kosovo, Bosnian, Macedonian,
Montenegrin, and Serbian

Content: Albanian to Kosovo: 10.5 hours
original radio; Bosnian: 10.5 hours original
radio; .5 hours TV; Macedonian: 7 hours
original radio; 10 minutes TV; Serbian: 7
hours original radio Montenegrin: 3.5 hours
original radio; Balkans Regional program:
12 hours original radio

Distribution: 193 affiliates (150 FM, 43
TV) RFE/RL'’s delivery includes affiliates in
Bosnia and Herzegovina (49 FM, 29 TV),
Kosovo (37 FM), Macedonia (5 FM, 13 TV),
Montenegro (12 FM), and Serbia (47 FM, 1
TV), in addition to HotBird and Internet with
streaming audio.

Web: All of the Balkan Services are active
on Facebook and Twitter, have mobile sites,
and have branded YouTube pages in

BOSNIA & Gel sl

BULGARIA

Staff: 121

Budget: $4,525,000t

Established: 1994 to present

1 Numbers reflect RFE/RL Balkans service
totals which include Albanian, Bosnian,

Croatian, Macedonian, Montenegrin and
Serhian.

Established: 1943 to 1945; 1951 to present; process.
P ERF OWRMANC E D AT A (Using Data from Kosovo, July 2011)
()] o
N . 2 > 70.0
" =z S 600
(1]
8 5 () 50.0
c
o = 1 E. 40.0
'g = ~ 30.0
< ® 200
Radio TV Internet 0.0
Dec | May | Jul | Jul | Jul
oA B 09 0.0d 200 | 200 | 200 | 200 | 201
WRFE/RL 0.1 0.01 B 7 8 9 1
Usig 02 09 003 VOARado & | 65 | 609 | 64.1 | 638 | 577
—a—
REE(;-RL 176 | 1171130 | 78 | 45
Weekly Reach by Media (%) adio
—&— BBC Radio 126|140 | 112 | 81 2.4
VOA RFE/RL usiB
Radio 8.4 39 105
TV 55.6 na 55.6
Internet 1.9 0.7 29 VOA RFE/RL
Total B57.7 45 582 80 73
> >
o
= Percentage of surveyed P . = P
— - i B3l Percentage of weekly audience whose E—ll Combined Scores from
\év'%ealélzaast;g|§p:cﬁ;r;azoz;1ds LIl understanding of topics increased L} audience panel
;a =Bl “A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3
1]
2 VOA RFE/RL "‘;; VOA VOA RFE/RL
O Radio 97 92 o TV*  RFE/RL™ Radio 36 32
TV o8 na 'g Current Events 94 78 v 33 i
=  U.S. Society
(VOA)/Current
Events in
Kosovo (RFE/RL) 70 78
U.S. Policies 69 na

*Understanding ratings for VOA TV are 94% for Current Events, 70% for U.S. Culture and 68% for U.S. Policies.

**Understanding ratings are for RFE/RL Albanian on any platform.

14

Data are from a July 2011 nationwide
survey of adults (15+) in Kosovo.



Albanian to Kosovo Broadcasting

A-UDI ENCE comMPOSITION Total Population of Kosovo: 2.3 million
VOA RFE/RL VOA RFE/RL VOA RFE/RL
Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly
Audience Audience Audience Audience Audience  Audience
Sex % % % Education % % % Residence % % %
Male 49 54 66 None 3 3 1 Urban 44 46 53
Female Bl 46 34 Primary 38 36 21 Rural 56 54 47
Age Secondary 45 46 57 Language
15-24 31 28 18 Coll./Univ. 13 15 21 Albanian 94 99 98
25-34 22 23 33 Ethnicity/Nationality Serbian B <1 <1
35-44 17 17 20 Albanian 86 92 77 Other 1 1 2
45-54 13 14 16 Serbian 5 <1 1
55-64 9 10 9 Other 9 8 22
65+ 8 8 4
M E D I A U S E
v . Top Ten Top Ten
99% o795 96% Radio Media Outlets Sources of News
65%  4gu, 46% 1. RTK 1. RTK
28% 2. RTV21 2. RTV 21
l l 8% 4% l 3. KTV Koha Vizion 3. Koha Vision
1} =2 4 VOATV 4, Koha Ditore
Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly 5. TV Klan Kosova 5. Google
e : , . d e Radio Radio FM MW SW [Radio 6. Radio Dukagjini 6. TV Klan Kosova
OwnTV OwnSat Own  Weekly Weekly News 7. Top Channel 7. Kosova Sot
Dish ~ Cable TVUse TV for 8. Radio 21 8. Telgeaticom
9. Radio Kosova 9. VOATV
10. TVSH 10. RTS Serbia
Internet Cell Phone
95% Web Analytics
2% 6T% 81% VOA
y - 0 Weekly
40% Visitors 14,200
| A% 9% Weekly
/. - ‘l I — Visits 32,000
OwnPC Internet  Weekl Weekl " . e
o Ir\‘cirenses Intierngt Inti?ngt Own Cell Weekly Mobile Weekly RFE/RL
Use for News Use SMS Internet  SMS for Weekly
Use News Visitors 8,900
Weekly
C ONTEXT Visits 36,800

“ Stability

Political Situation

* Freedom House Political Freedom Index (2011):
Partly Free

» Economist Intelligence Unit Instability (2010): NA

* EU-mediated talks between Serbia and Kosovo were called off in
September amid heightened tension in northern Kosovo. Talks had
been postponed after 16 ethnic Serbs and four NATO
peacekeepers were hurt in clashes in an ongoing dispute over
border crossings. NATO said troops had used tear gas and rubber
bullets after pipe bombs were fired at positions in northern Kosovo.

¢ The European Commission has recommended Serbia for EU
candidate status but said talks could only start after it normalized
ties with Kosovo.

» Belgrade refuses to recognise the territory's self-declared
independence and tension involving Kosovo's ethnic Serbs sparked
violence this summer.

* A European Union panel agreed to appoint a special prosecutor to
probe allegations of organ trafficking and other abuses linked to
former commanders of the Kosovo Liberation Army, including
current prime minister, Hashim Thaci. Under a plan endorsed in
June by EU officials in Brussels, the prosecutor will lead a seven-
member international “task force” attached to the EU’s rule of law
mission in Kosovo (EULEX), according to diplomatic sources.

0 Political Freedom

v

Press Freedom 4 Ease of Distribution

Media Environment

* Freedom House Press Freedom Index (2011): Partly Free

» Reporters Without Borders Index (2011): 30.00 (86/179)

e Television viewing was slightly higher in 2011 compared to the previous year—
87 percent of Kosovo adults reported watching TV “yesterday” compared to 84
percentin 2010. On a weekly basis, however, viewership remained statistically
unchanged at 97 percent. TV viewing for news and current information was also
statistically unchanged from the previous year (96 percent compared to 95
percent).

* Radio plays a minor role as a news source in Kosovo. In 2011, its weekly use as
a source of news and information declined even further from 33 percent to 28
percent. At present, radio ranks fourth among information sources in Kosovo.
Apart from TV, radio is overshadowed by the internet (used weekly for news and
information by 40 percent of Kosovo adults) and newspapers (36 percent).

e Aside from TV, the internet was the only medium that continued to grow in one
way or another, bolstered by demand from Kosovo's young population and
intense competition in a tight market. Within a year, household internet access in
Kosovo has grown from 61 percent to 67 percent, and computer ownership from
68 percent to 72 percent. Although “last-week” internet use stood at 57.3
percent in 2011 (statistically unchanged from 57 percent the previous year), the
internet sector saw two important developments: the use of the internet for news
and current information continued to grow, from 37 percent to 40 percent; and
broadband penetration continued to expand, opening up further possibilities for
online users.

‘ Competition

15



16

Broadcasting
Board of
Governors

P R O F

MIDDLE EAST
BROADCASTING
NETWORKS, INC.

I L E

Language of Broadcast: Arabic

Content: Radio Sawa: 24/7 original programming; Alhurra TV: 84 hrs.
of original and 84 hrs. of repeat TV programming per week; Internet

Distribution: Sawa: 4 IBB MW and 41 FM frequencies, satellite and the Internet. Alhurra
TV: Satellite, 6 terrestrial TV stations in Iraq and the Internet

New Media: Radio Sawa’s news and information Website provides live streaming and archives of the
latest newscasts. Its mobile Website and Facebook fan page provide headlines and encourages listeners
to comment on stories. Twitter feeds the latest Sawa headlines. RadioSawa also posts key interview clips
and reports on Audioboo.

Alhurra's Website provides the latest news, live streaming and archived video of most programs. It has a
mobile website, Alhurra and key program Facebook pages as well as over 13 fan pages. Twitter feeds
include one for the network, one for breaking news, one for flagship program Al Youm, and a YouTube
channel at www.youtube.com/alhurra.

Staff: 498
Budget: $110,332,000t

Established: Radio Sawa; 2002 to present;
Alhurra TV 2004 to present

t includes additional indirect costs

P ERFOWRMANTC E D AT A (Using Data from Irag, March 2011 & Egypt, July 2011)
< | 70.0
o 30 < 5636 622 Ira
N £ | 800 T s ‘
() 25 o | 50.0 ai w485 _
o 8 40.0 Radio
(%)
c A @ | 300 25.6 287 S
2 15 > | 20.0 27229 232 —a— Alhurra
T X | 100
3 10 o
< 7} 0.0 T T T T |
5 +— 1 | — ; Dec Sep Nov Feb Mar 11
05 07 08 10
0 __-__J__-___
Radio TV Internet 20.0
“ MBN-Iraq 4.3 9.0 25 15.0 Egypt
MBN-Egypt 2.3 7.7 0.05 100 4 76 Radio
usIB* 15.4 27.3 3.8 ' 1w 43 Sawa
5.0 80 75 —&— Alhurra
. 0.0 T T r ,
Weekly Reach by Media (0/0) 2007 2008-9 2010 JuIy
2011
MBN-Iraq MBN-Egypt
Radio 23.2 43
Internet 141 10 Sawa Alhurra Sawa Alhurra
Total 63.0 17.6 Iraq Iraq Egypt Egypt
na na na na
> <)) >
= —
E fvilgﬁ;tgggig;::%ea‘ﬁgund -E Percentage of weekly audience whose F— Combined Scores from
broadcasts credible (%) © understanding of topics increased [} audience panel
= g “A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3
9 MBN MBN "J; MBN MBN
(3 Iraq Egypt o Sawa Alhurra Sawa  Alhurra Iraq Egypt
Radio 75 98 - Iraq Iraq Egypt Egypt Radio na na
£ Current
- - e D  Events 03 52 71 75 L/ ne Nl
u.s.
Culture 46 29 44 75
u.s.
Policies 45 30 45 41

“USIB audience estimate is based on data from Algeria, Bahrain, Egypt, Irag, Jordan, Kuwait, Lebanon,
Morocco, Oman, Palestinian Territories, Saudi Arabia, Syria, Tunisia and the UAE. The USIB estimate for
Iraq includes the impact of Radio Free Iraq (RFI) broadcasts. RFI weekly unduplicated reach is 16.1% or

approximately 3.0 million adults in Iraqg.

Data are from an March 2011
survey of adults (15+) in Irag and
June/July 2011 survey in Egypt.



A UDIENTZCE c oMPOSI TI1ION

Radio Free Iraq

Arabic Broadcasting
Total Population of Irag: 32.7 million

Radio Free Iraq Radio Free Iraq

Sample Weekly Audience Zalullz Weekly Audience Sample Weekly Audience
Sex % % Education % % Residence % %
51 53 llliterate/ 67 71
— No Formal 24 26 Urban
Female 49 47 Rural 33 29
Elem./Inter. 33 26
Age Secondar 20 19 Language
15-24 26 17 o om Y o4 o Arabic 80 03
25-34 24 o7 Eti ,t";‘N domarit Kurdish 17 4
35-44 22 25 A :,'°' L '°“38'O" o5 Other 3 3
45-54 15 18 Koaich 5 7
55-64 11 12 o:r: 'S p .
65+ 2 2 e
M E D I A U S E
. Top Ten Top Ten
v Radio Media Outlets Sources of News
100% 99% 99% 99% T4% 0
85% 405 46% 1. Al Arabiya 1. ORT-1
900 2. Al Shargia 2. Khabar
0 12% 3. Allraga 3. Kazakhstan-1
14% 4, MBC 1 4. KTK
e - Fd ! Own 'Weekly‘WeeklyrWeekIyIWeekIy'WeekIy‘ 5 MBC ACtl(.)n 2 ElTX
- - - - ' ' Radio Radio FMUse MW SW Use Radio 6. Abu Dhabi Al ' ma
Own TV o‘s’i‘sﬁat (g‘gre 1w\7§kslz wTsefI;I! Use Use Use for Oula TV 7.  www.mail.ru
News Rleks 7. Al Jazeera 8. Russkoe Radio
8. Al Sumeria 9. 31 Kanal
9. Al Baghdadi 10.  Evropa Plus
10. MBC 4
Internet Cell Phone
56% 98%
0,
ogop 3% ply
26%
i . ﬂ Own (:ellI Weekly ' Weekly ’ Weekly I
¢ v v T 1 Use SMS Mobile  SMS for
Own PC Internet Weekly Weekly Internet News
Access Internet Internet for Use
Use News
C ONTEXT
W Stability W Political Freedom W Press Freedom 4) Ease of Distribution 4 competition

Political Situation

« Freedom House Political Freedom Index
(2011): NOT FREE

« Economist Intelligence Unit Instability
(2010): VERY HIGH RISK

e The drawdown of US forces and the continued
weakness of central authority may allow militia and
insurgent groups to re-establish themselves in
some areas. The government of national unity,
which brings together the four largest political
groups, has been weak and divided, and some
blocs have threatened to pull out to join the
parliamentary opposition.

e More than eight years after the US invasion in
20083, Iraq continues to be wracked by intense
violence. So far during 2011, around 11 civilians
have been killed on average every day, mainly by
suicide and other bombings. August, which
coincided with Ramadan, was the bloodiest month
in a year, with an estimated 395 civilian deaths
according to a preliminary figure from Iraq Body
Count (IBC).

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE

Reporters Without Borders Index (2011): 75.36 (152/179)

Although Iraq has a thriving media environment with many ethnic and religious groups
represented, media freedom and freedom of speech are still an issue of contention.
Reporters Without Borders reported in February 2011 that the offices of their partner group
in Baghdad— Journalistic Freedoms Observatory (JFO)—was raided by security forces
whereby its computers and archives were stolen. The worst of the criticism came after
February 25, 2011, known as the “Day of Rage,” when Iragis took to the street to protest
government corruption, faulty infrastructure, unemployment, electricity and water cuts.
Reporters without Borders called it the “Black Day” for media freedom in Iraq because Iragqi
Security Forces detained 300 leading journalists and intellectuals who took part in covering
the protests.

Reports of government arrests and intimidation of NGO workers in Irag, and anyone that
criticizes the current government are prevalent. In the first four months of 2011, five
journalists have been killed in Irag. In 2010, seven journalists were killed in total. Although
actual violence due to war has decreased since the height of the Iraq war, intimidation and
threats against journalists and regular citizens have increased, even—according to the New
York Times—to the point of death threats by text message, suspected by many as coming
from lIragi authorities. Human Rights Watch also reported widespread crackdowns on
protesters in Iraq, including detention and torture.

Reporters without Borders has been pressing the Iragi parliament to pass a law protecting
journalists amid the many abuses, detentions and assaults committed against journalists and
photographers in Iraqg trying to cover recent protests, which although significant, have not
compared in size to the 2011 Arab Spring protests around the region.

17



Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\s TURKEY

sw RadioFreeEurope
Radioliberty

£R [] [ SYRIA

1111 ¢ y/ ad
& L Pparcn

Language of Broadcast: Arabic 8 RAN
Coverage: 28 hrs. of original and 91 hrs. of repeat radio iy A
programmingper week; Internet B ,v'l‘_m__‘,
Distribution: | a A
Radio: 13 FM transmitters, One cross-border MW BACIAADR. | T R
New Media: Interactive and multimedia website with live streaming
and MobileTech supported mobile site. Social Media activities include
Facebook page, Twitter feed, and YouTube page ]
Staff: 11 ;
Budget: $2,215,000
Established: 1998 to present
P ERF OWRMAN C E D AT A (Using Data from Irag, March 2011)
_g » Radio Free Iraq 8 Radio Free Iraq
() z S
() © 5.0 ] 30.0
2| S e
o _| 4.0 x 25.0
= - >
= =
S 3.0 - 20.0
< ]
2.0 ; 15.0
1.0 7 - 10.0
0.0 -
Radio Internet 5.0
|®Radio Free Iraq| 2.4 0.8 0.0
Mar | Dec | Sep | Feb | Mar
2005 | 2005 | 2008 | 2010 | 2011

Radio Free Iraq

Radio 129
v 3 Awareness (%)

Internet 4.3 Radio Free Iraq
Total 16.1 46%

'a. Percentage of surveyed =] 3‘
= weekly audience that finds £ Percentage of weekly audience whose = Combined Scores from audience
o broadcasts credible (%) o understanding of topics increased ] panel
;a (= “A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3
; ]
9 Radio Free Iraq - Radio Free Iraq
& Radio 72 0 _ i
v na ) Radio Free Iraq Radio 3.1
T
c Current Events 75 v na
= Current Events
in Iraq 94

Data are from a March 2011 nationwide
survey of adults (15+) in Iraq.



A UDIENTZCE c oMPOSI TI1ION

Arabic Broadcasting
Total Population of Irag: 32.7 million

Radio Free Iraq Radio Free Ira Radio Free Iraq
Sample Weekly Audience Zalullz Weekly Audience Sample Weekly Audience
Sex % % Education % % Residence % %
51 53 llliterate/ 67 71
— No Formal 24 26 Urban
Female 49 47 Rural 33 29
Elem./Inter. 33 26
Age Secondar 20 19 Language
15-24 26 17 o om Y o4 o Arabic 80 03
25-34 24 o7 Eti ,t";‘N domarit Kurdish 17 4
35-44 22 25 A :,'°' L '°“38'O" o5 Other 3 3
45-54 15 18 K'adf°h o p
55-64 11 12 o:r: 'S p .
65+ 2 2 e
M E D I A U S E
. Top Ten Top Ten
v Radio Media Outlets Sources of News
100% 99% 99% 99% T4% 0
85% 405 46% 1. Al Arabiya 1. ORT-1
900 2. Al Shargia 2. Khabar
0 12% 3. Allraga 3. Kazakhstan-1
14% 4, MBC 1 4. KTK
e - Fd ! Own 'Weekly‘WeeklyrWeekIyIWeekIy'WeekIy‘ 5 MBC ACtl(.)n 2 ElTX
- - - - ' ' Radio Radio FMUse MW SW Use Radio 6. Abu Dhabi Al ' ma
Own TV o‘s’i‘sﬁat (g‘gre 1w\7§kslz wTsefI;I! Use Use Use for Oula TV 7.  www.mail.ru
News Rleks 7. Al Jazeera 8. Russkoe Radio
8. Al Sumeria 9. 31 Kanal
9. Al Baghdadi 10.  Evropa Plus
10. MBC 4
Internet Cell Phone
56% 98%
0,
- 35% 68%
° 26%
i . ﬂ Own (:ellI Weekly ' Weekly ’ Weekly I
¢ v v T 1 Use SMS Mobile  SMS for
Own PC Internet Weekly Weekly Internet News
Access Internet Internet for Use
Use News
C ONTEXT
W Stability W Political Freedom W Press Freedom 4) Ease of Distribution 4 competition

Political Situation

« Freedom House Political Freedom Index
(2011): NOT FREE

« Economist Intelligence Unit Instability
(2010): VERY HIGH RISK

e The drawdown of US forces and the continued
weakness of central authority may allow militia and
insurgent groups to re-establish themselves in
some areas. The government of national unity,
which brings together the four largest political
groups, has been weak and divided, and some
blocs have threatened to pull out to join the
parliamentary opposition.

e More than eight years after the US invasion in
20083, Iraq continues to be wracked by intense
violence. So far during 2011, around 11 civilians
have been killed on average every day, mainly by
suicide and other bombings. August, which
coincided with Ramadan, was the bloodiest month
in a year, with an estimated 395 civilian deaths
according to a preliminary figure from Iraq Body
Count (IBC).

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE

Reporters Without Borders Index (2011): 75.36 (152/179)

Although Iraq has a thriving media environment with many ethnic and religious groups
represented, media freedom and freedom of speech are still an issue of contention.
Reporters Without Borders reported in February 2011 that the offices of their partner group
in Baghdad— Journalistic Freedoms Observatory (JFO)—was raided by security forces
whereby its computers and archives were stolen. The worst of the criticism came after
February 25, 2011, known as the “Day of Rage,” when Iragis took to the street to protest
government corruption, faulty infrastructure, unemployment, electricity and water cuts.
Reporters without Borders called it the “Black Day” for media freedom in Iraq because Iragqi
Security Forces detained 300 leading journalists and intellectuals who took part in covering
the protests.

Reports of government arrests and intimidation of NGO workers in Irag, and anyone that
criticizes the current government are prevalent. In the first four months of 2011, five
journalists have been killed in Irag. In 2010, seven journalists were killed in total. Although
actual violence due to war has decreased since the height of the Iraq war, intimidation and
threats against journalists and regular citizens have increased, even—according to the New
York Times—to the point of death threats by text message, suspected by many as coming
from lIragi authorities. Human Rights Watch also reported widespread crackdowns on
protesters in Iraq, including detention and torture.

Reporters without Borders has been pressing the Iragi parliament to pass a law protecting
journalists amid the many abuses, detentions and assaults committed against journalists and
photographers in Iraq trying to cover recent protests, which although significant, have not
compared in size to the 2011 Arab Spring protests around the region.

19



Broadcasting
E Board of
Governors
MIDDLE EAST .
BROADCASTING WN :
NETWORKS, INC. /' Radioliberty

ww RadioFreeEurope

EXPANDETD PERFORMANTC CE D ATA

Audience Size & Weekly Reach

Country Population RadiosAi;Jdience Radio Weazky Reach TV Audience Size TV Weeg;! Reach lkjusdli?erll?éeg};te wlﬁ:(?, g\é(:::leg/o
Algeria 36,000,000 54,748 1.4 410,607 105 7,821 0.2
Egypt 82,600,000 2,264,466 4.3 7,741,314 14.7 526,620 1.0
Iraq 32,700,000 5,355,360 28.8 9,018,575 485 2,621,895 141
Jordan 6,600,000 659,295 16.1 900,900 22.0 57,330 1.4
Kuwait 2,800,000 434,067 33.7 274,351 213 54,097 4.2
Lebanon 4,300,000 354,750 11.0 277,350 86 16,125 05
Morocco 32,300,000 3,327,897 335 1,658,982 16.7 99,340 1.0
Oman 3,000,000 31,484 17 557,452 30.1 64,820 35
Palestinian

Territories 4,200,000 154,660 6.9 206,080 9.2 24,640 1.1
i?:l;ji:a 27,500,000 345,239 33 1,663,426 169 52,309 0.6
Syria 22,500,000 1,609,490 115 3,228,996 24.6 262,520 2.0
UAE 7,900,000 292,406 37.4 189,204 242 21,109 2.7

Awareness, Credibility & Understanding

. . Radi Radi TV TV

Radi R i Under. Under. TVUnder.  Under. Under.
Country Awar Cred. % Current s * et ¥ . . C“"e“} s * s «

. % Events % Culgzre PO|IJ/:;ES Events % Culot/l;re Pollo/c;es
Algeria 6% 53% 47% 45% 46% 53% 47% 52%
Egypt na 76% 48% 48% na 75% 47% 43%

RFE/RL- RFE/RL- RFE/RL-
76% 95% na
MBN- MBN- MBN-

Iraq na 93% 46% 45% na 89% 44% 41%
Jordan na 47% 26% 25% na 47% 29% 27%
Kuwait 80% 89% 59% 58% 75% 86% 68% 70%
Lebanon na 52% 29% 30% na 64% 57% 59%
Morocco na 82% 63% 59% na 75% 66% 65%
Oman 7% 86% 80% 71% 67% 84% 75% 74%
Palestinian
Territories 33% 46% 71% 67% 34% 41% 69% 59%
Saudi
Arabia na 69% 41% 39% na 72% 57% 52%
Syria 51% 68% 43% 41% na 54% 43% 44%
UAE na 76% 55% 50% na 95% 79% 75%

Credibility: Percentage of surveyed weekly audience that found broadcasts credible (%)

Understanding: Percentage of weekly audience whose understanding of topics increased “A Great Deal” or “Somewhat” (%) * RFE/RL's
question was “Understanding of Current Events in Country”

Culture: Percentage of surveyed weekly audiences that found broadcasts increased their understanding of U.S Culture (VOA/MBN) or
Current Events in Country (RFE/RFA)

Culture: Percentage of surveyed weekly audiences that found broadcasts increased their understanding of U.S Policies (VOA/MBN) or
International Developments that Affect Country (RFE/RFA)

Data are from Algeria, June 2007; Egypt, June 2010; Irag, March 2011; Jordan, March 201 1; Kuwait, January 2010; Lebanon, March 2011;
Morocco, April 2011; Oman, January 2009; Palestinian Territiories, March 2010; Saudi Arabia, April 201 1; Syria, March 2010; UAE April 2011.



Audience Size & Weekly Reach (cont.)

BBC BBC Other Int ti | :
Country Population USIB Audience Size USRIeBa\éVheoe/‘l)(ly Unduplicated Unduplicated Broadecragtt_eerr r;\z:!?gﬁce E:g;':ﬁt:;?::
Audience Size Weekly Reach % Size Weekly Reach %
Algeria 36,000,000 449712 115 Aljazeera- 2,338,504 59.8
Aljazeera-
Egypt 82,600,000 9,268,612 17.6 10,058,442 19.1 32,492,454 61.7
Iraq 32,700,000 12,328,485 66.3 7,047,505 379 Aljazeera- 9,873,945 53.1
Jordan 6,600,000 1,322,685 323 1,011,465 24.7 Aljazeera- 3,576,816 84.2
Kuwait 2,800,000 575,750 447 503,621 39.1 Aljazeera- 842,373 65.4
Lebanon 4,300,000 574,050 17.8 316,050 9.8 Aljazeera- 1,327,560 46.0
Morocco 32,300,000 4,182,223 421 2,205,353 22.2 Aljazeera- 8,632,664 86.9
Oman 3,000,000 609,308 329 287,060 156.6 Aljazeera- 1,227,876 66.3
Palestinian
Territories 4,200,000 224,000 10.0 241,920 10.8 Aljazeera- 1,552,320 69.3
Saudi
Arabia 27,500,000 1,893,685 18.1 2,772,376 26.5 Aljazeera- 6,193,384 59.2
Aljazeera-
Syria 22,500,000 4,279,076 326 3,425,886 26.1 10,172,650 775
UAE 7,900,000 377,625 483 312,733 40.0 Aljazeera- 522,500 85.9
Media Use
O Weekl: .

Country ot Acci"é{;es _I\I_V\;eakslz Weehlge/ J;I For own REEL & We%kshé FM Weelljdsye MW Weed(;\é sw Radlﬁeldvsse for
Algeria 98% 88% 35% 95% 93% 57% 51% 7% 2%
Egypt 99% 82% 23% 99% 97% 59% 39% 25% 21% 3% 24%
Iraq 100% 99% 14% 99% 99% 74% 55% 46% 29% 12% 44%
Jordan 100% 99% 2% 99% 98% 43% 61% 59% 4% 1% 48%
Kuwait 100% 99% 40% 91% 89% 72% 62% 56% 34% 20% 60%
Lebanon 100% 44% 67% 99% 97% 88% 63% 63% 5% 1% 42%
Morocco 100% 95% 7% 100% 100% 88% 71% 74% 20% 6% 67%
Oman 100% 99% 5% 98% 80% 74% 66% 40% 20%
Palestinian Terr. 98% 93% 25% 89% 86% 59% 47% 40% 9% 2% 38%
Saudi Arabia 100% 98% 12% 99% 97% 67% 72% 67% 24% 10% 61%
Syria 100% 98% 18% 99% 83% 72% 58% 41% 10% 5%
UAE g 68%

100% % 40% 100% 98% 70% 78% 77% 28% 17%

Weekly

Country 2 I‘I’1Vtierrl§2t I‘I’1Vtierrl§2t Weeskl\II\I(SUse SF%I,S

Use For News Ners
Algeria 45% 31% 24% 22% 82% na
Egypt 46% 27% 23% 20% 94% 44% 5%
Iraq 56% 29% 35% 26% 98% 68% 7%
Jordan 61% 32% 36% 30% 97% 7% 8%
Kuwait 87% 82% 77% 71% 99% 99%
Lebanon 72% 58% 49% 27% 94% 82% 8%
Morocco 48% 47% 39% 32% 99% 79% 3%
Oman 52% 35% 32% 16% 97% 94%
Palestinian Terr. 50% 39% 32% 30% 88% 55% 8%
Saudi Arabia 80% 73% 59% 42% 99% 87% 15%
Syria 60% 44% 28% 19% 86% 63%

UAE 93% 91% 68% 49% 100% 90% 20%



Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

Language of Broadcast: Armenian

Content: 1 hr. of original and 1 hr. of repeat TV
programming per week; Internet

Distribution: 1 affiliate (1 TV)

TV: VOA Armenian broadcasts through its affiliate,
Armenia TV, one of the most watched stations in
Armenia. Service airs two programs: Armenian Daily
TV and Armenian Magazine TV.

Web: The Service has web and mobile sites, is
available on Facebook, Twitter, YouTube, and sends
a daily e-mail newsletter. The website also hosts
video streams.

Staff: 2
Budget: $386,200

Established: 1951 to present; TV
programming established in 2004

)

mw RadioFreeEurope
Radioliberty

Language of Broadcast: Armenian

Content: 25 hrs. of original and 14 hrs. of repeat
radio programming per week; 2.5 hours of TV
programming; Internet

Distribution: Radio: RFE/RL has 4 FM
partners: 2 National and 1 Yerevan affiliate
covering the whole country in addition to HotBird.

New Media: The Service has a multimedia-rich
Web site (Armenian-language site with Russian and
English sub sites) with streaming audio and video
as well as mobile sites and is active on Facebook,
Twitter, and YouTube .

Video: Weekly: Crossroad Of Opinions is carried by
7 local TV stations; Writer And Reality (20 min) is
carried by b local TV stations. The service also
produces a daily Video News Of The Day

(12-15 min) which is carried by 5 local TV stations.

GEORGIA

-~

ARMENIA AZERBAIJAN
. Yerevan_d,

TURKEY

Staff: 6
Budget: $1,499,000
Established: 1953 to present

P ERF ORWMAN C E D AT A (Using Data from Armenia, April 2011)
2 =}
N . 2 = 50.0
0 = .5
o
o e 8 400
= _
Q2 = 1 -
T 3 >
4 s f’ 30.0
< (7}
. l 2 200
Radio Y Internet W
“VOA na 0.9 0.01 100
RFE/RL 0.2 0.05 0.03
0.0
usiB 0.2 1.0 0.03 Feb | Feb | Apr | Mar | April
2007 | 2008 [ 2009 [2010 [ 2011
VOA TV 179 | 263 | 423 | 354 | 355
Weekly Reach by Media (%) —&— RFE/RL
_ iy | 180 [ 117 | 181 [ 113 | 106
VOA RFE/RL uUsIiB
Radio na 9.1 9.1
TV 35.4 14 35.8
Internet 0.2 09 1.0 VOA RFE/RL
Total 355 10.6 412 48 64
> o)) >
= fvifﬁ;tgﬂgigﬁfgrtﬁ‘ﬁ?nds E— Percentage of weekly audience whose = Combined Scores from
=3l broadcasts credible (%) LB understanding of topics increased [.Jl audience panel
-~ c “A Great Deal” or “Somewhat” (%) =
g VOA RFE/RL -g o VOA RFE/RL
O  Radio na 63 o VOA  RFE/RL Radio 32 36
- TV Radio**
= Current Events 73 76
U.S. Society (VOA)
or Current Events in
Armenia (RFE/RL) 58 76
U.S. Policies 63 na

* Awareness measured in the context of questions on radio stations.

**Understanding ratings for RFE/RL TV are 67% for Current Events and 69% for Current Events in Armenia.

Data are from an April 2071 survey of adults
(15+) in Armenia.



Armenian Broadcasting

A UDI ENZCE c oMPOSITI ON Total Population of Armenia: 3.1 million
VOA RFE/RL VOA RFE/RL VOA RFE/RL
Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly
Audience Audience Audience Audience Audience Audience
Sex % % % Education % % % Residence % % %
Male 45 42 b5 None 20 14 8 Urban 67 72 76
Female b5 58 46 Primary 31 30 27 Rural 33 28 24
Age Secondary 21 25 25 Language
15-24 20 20 16 Technical 26 30 40 Armenian 99 100 99
25-34 27 27 23 Coll./Univ. 20 14 7 Russian 1 0 1
35-44 16 18 21 Ethnicity/Nationality
45-54 12 13 18 Armenian 98 99 99
55-64 1 13 12 Russian <1 0 0
65+ 14 9 10 Other 2 1 1
M E D I A Uu S E
Top Ten Top Ten
. Media Outlets Sources of News
99% 99% 98% Radio
— 1. Armenian TV 1H1 1. Shant
o 2. Armenia 2. Electronika.ru
21% b 19% » 1% 16% 3. Armenian TV2H2 3. Armenian Public
18% 0 A 4 _°, = 4 4, Shant TV 1
e hS Own WeeklyWeekIyWeekIyWeekIyWeekly 5. Google 4. Armenian TV
U LJ Radio Rjdlo 5 Mw 3 URad;o 6. RTR Planeta B. RTR Planeta
f T se se se se Tor .
Own TV Own Sat Own Weekly Weekly News 7. ORT 6. Armenian TV H2
Dish  Cable TVUse TV for 8. TVb 7. Google
News 9. ALM 8. Azatutyun (RL)
10. Armenakob 9. Erkir Media
Cell Ph 10. ORT
e| one ,
Internet Web Analytics
VOA
. . Weekly
32%  os 3% goop . /“’ o, 1 Visitors 1,800
i ‘ i" l I 71 1 - » F Weekly
f Own Cell Weekly Mobile Weekly Visits 2’900
Own PC Internet  Weekly Weekly Use SMS Internet  SMS for RFE/RL
Access Internet Internet for Use News
Use News Weekly
Visitors 16,000
Weekly
C ONTEX T Visits 68,700

“ Stability

Political Situation

0 Political Freedom

* Freedom House Political Freedom Index (2011):

PARTLY FREE

» Economist Intelligence Unit Instability (2010):

HIGH RISK

e Although, freer than other FSU countries, only limited political and
civil freedoms are supported in Armenia. International observers
noted widespread fraud during the 2008 elections; bribes defined the
candidates’ success. Rallies opposing the current government were

allowed to be organized in 2011.

e Government corruption persists. Police crimes perpetrated during the
events of March 2008 remain unpunished and many jailed journalists
are still behind bars. While academic and religious freedoms are
respected, the government severely restricts freedom of assembly.

e Armenia’s legal framework is generally supportive of the freedom of
speech. However, low awareness of laws surrounding this freedom

furthers self-censorship among journalists.

‘ Press Freedom

4 Ease of Distribution 4 Competition

Media Environment
* Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
» Reporters Without Borders Index (2011): 27.00 (77/179)

¢ When commenting on the most recent developments in the Armenian

media market, experts appeared very enthusiastic about the *“solid
improvement...in  freedom of speech, primarily as a result of
decriminalization of libel and defamation laws and the government finally
moving forward with awarding broadcast licenses.” (Media Sustainability
Index 2011, IREX, p. 131) The completion of Armenia’s digitalization
process is still slated for 2015. However, in December 2010 “the National
Commission on Television and Radio announced the results of frequency
license tenders for digital broadcasting” and, thus, addressed the concern
of domestic and international observers that the government was creating
artificial barriers to the digital switchover.

Despite the positive changes, journalists’ professional standards and
ethics remain a concern for media experts as well as for news consumers.
Both experts and consumers are particularly uneasy about the increasing
confrontation between pro-government and pro-opposition media outlets.
In qualitative studies, participants complained that state-run and
oppositional outlets are biased when it comes to reporting on current
events in Armenia: both sides tend to underreport and misrepresent
information to their advantage.

23



24

Broadcasting
Board of
Governors

P R O F |

\°A

L E

Language of Broadcast: Azerbaijani

Content: 3.5 hours of original audio programming per week
for Internet; 1 hr. of original and 2.49 hrs. of repeat video
programming per week; Internet

Distribution: Satellite

Radio: The 15 minute VOA Azerbaijani audio show is available

on Turksat and Internet.

TV: VOA Azerbaijani airs programs Azerbaijjani Daily and
Review of the Week via Eutelsat Hotbird in addition to Internet

Web: The Service has web and mobile sites, a Facebook fan
page, Twitter, YouTube accounts, and sends an email
newsletter. VOA Azeri produces 3 web-only audio products
(including a 15 minute Internet audio also broadcast on
Turksat ) and 2 web-only video products (including a daily
video newscast on Hotbird & Eutelsat), and maintains 5 blogs.
The website also hosts video streams and a biweekly live
forum. The Service maintains boards on the Pinterest site.

Staff: 4 | Budget: $741,000
Established: 1951 to 1953; 1982 to present

)
sw RadioFreeEurope
Radioliberty

Language of Broadcast: Azerbaijani

Content: 27 hrs. of original and 39 hrs.
of repeat radio programming per week;
Internet; weekly newspaper

Distribution:

Radio: RFE/RL's delivery includes multiple SW

frequencies, TurkSat, HotBird, AsiaSat - (4

hours of live programing daily and 5 hours of

repeats daily). Alternative delivery includes

' weekly publication of newspapers with web
content.

New Media: The Service has a multimedia,
bi-lingual Web site (Azeri and Russian
language sites. The Service is also active on
Facebook and Twitter in Azeri and Russian
languages and has a branded YouTube page
in Azeri.

Staff: 6
Budget: $1,654,000
Established: 1953 to present

TURKEY ‘

RUSSIA

CaspianSea

GEORGIA

RMENIA

IRAN

P ERF OWRMAN C E D AT A (Using Data from Azerbaijan, April 2011)
[0 S
N @ 1 = 10.0
n = g 9.0 —
o | ° 3 8.0
g 4 x
0 - = 70
:E s K4 6.0
= o 50 =R
< .
= 4.0 A\
0 | 20 \
Radio TV Internet c \ _a
“VOA 0.02 0.02 0.01 20
o |l
RFE/RL 0.10 na 0.05
0.0
usiB 0.10 0.02 0.06 Mar | Feb | Jul | Mar | Apr
2007 /2008|2009 |2010 (2011
VOA $\a,d'° & 9081071207
—&— RFE/RL 49 | 50 | 13|19 | 25
VOA RFE/RL usiB
Radio 0.4 19 2.10
0
Internet 0.1 09 1.0 VOA RFE/RL
Total 0.7 25 29 36 52
> [=2]
= > q
= aigﬁ;tgggigs:w\?ﬁ?nds = Percentage of weekly audience whose = Combined Scores from
broadcasts credible (%)* © understanding of topics increased E audience panel
;a g “A Great Deal” or “Somewhat” (%)* 5
9 VOA RFE/RL "J; d VOA RFE/RL
(8 Radio na na a') VOA RFE/RL Radio 34 33
v @ - 'g Current Events na na v 34 na
=] U.S. Culture (VOA)
or Current Events
in Azerbaijan
E/RL) na na
U.S. Policies na na

“Samples of VOA and RFE/RL weekly audiences in the survey are too small for meaningful analysis.

Data are from an April 2011 survey of
adults (15+) in Azerbaijan.



Azerbaijani Broadcasting

A UDIENZCE c oMPOSI TI1I ON Total Population of Azerbaijan: 9.2 million
VOA RFE/RL VOA RFE/RL VOA RFE/RL
Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly
Aud.* Aud.* Aud.* Aud.* Aud.* Aud.*
Sex % % % Education % % % Residence % % %
None/
Male =5 id e Primary 18 na na Urban 56 el e
Female B na na Secondary 60 na na Rural 44 na na
Age Technical 8 na na Language
;5'24 12: — — Coll./Univ. 14 na na Azerbaijani 94 na na
5-34 na na .
Ethnicity/Nationality Russian 2 na na
35-44 13 na na o 4
Azerbaijani 95 na na ther
45-54 14 na na
Russian 1 na na “Samples of VOA and RFE/RL weekly audiences in
55-64 15 ha na the survey are too small for meaningful analysis.
Other 4 na na
65+ 16 na na
M E D I A U S E
Top Ten Top Ten
. Media Outlets Sources of News
900 ™V gen a3y S
0 o 0 1. ANSTV 1. ANS TV
2. ATV 2. Khazar
0 3. Azerbaijan Public TV 3. ATV
40% 32% 25% 25% 23% 4. Khazar 4. Azerbaokam Public TV
= L B, AZTV 5. AZTV
10, 0% ;
80 — P H 6. Space 6. Linder TV
- own Weerd Wlk)l — w“'kl'w‘lk‘l 7. Lider 7. ANS 102 FM
pd . r . — : W - LSRN WIEELET WS WESIY UEE 4] 8. STV (Turkey) 8. Google
Own TV Own Sat Own  Weekly Weekly Recie Rjgéo Ugle HISVZ Sse Ulild;gr 9. Radio ANS 9. dayaz
Dish Cable TVUse TV for News 10. ORT-1 Evraziya 10. ORT
News
Internet Cell Phone Web Analytics
VOA
84% Weekly
. Visitors 3,000
35% . 7% Weekly
17%  14%  17%  qge ) i 8% Visits 5,100
s g ’ i
A4 - , st RFE/RL
OwnPC Internet Weekly  Weekly OunCel JeeSMs intormet  SMS for Weekly
wn se nterne or )
Access Internet Internet for Use News Visitors 351700
Use News Weekly
Visits 123,000

C ONTEXT

0 Stability

Q Political Freedom

Political Situation

Freedom House Political Freedom Index (2011): NOT FREE

Economist Intelligence Unit Instability (2010):
MODERATE RISK

Azerbaijan held parliamentary elections on November 7, 2010.
Conditions necessary for fair and transparent elections were missing.
A deficient candidate registration process, limited freedoms of
peacefully assembly, unbalanced media coverage, lack of effective
campaign resources all created an uneven playing field in favor of
the candidate from the ruling party. Overall, these elections were not
sufficient for meaningful democratic development in the country.

Azerbaijan is an authoritarian petro-state, in which all power is held
by president llham Aliyev, oil revenues dominate the government
budget, and the government dominates the economy.

A March 2009 referendum, which eliminated presidential terms
limits, has further consolidated the effective dictatorship of Mr. Aliyev.

Opposition parties exist and have token representation in the Azeri
parliament, but enjoy no real influence or hope of gaining power
through ordinary political processes.

Public opinion is dominated by resentment over the continuing
Armenian occupation of Nagorno-Karabakh and surrounding
provinces.

Azerbaijan is highly corrupt even by the standards of the former
Soviet Union. Oil revenues have fueled a building boom in Baku, but
have not dispelled the problem of persistent unemployment in the
regions.

G Press Freedom

G Ease of Distribution

6 Competition

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
Reporters Without Borders Index (2011): 87.25 (162/179)

Although the government exerts a high degree of control over the media in
Azerbaijan, newspapers, the Internet, and satellite TV give Azeris access to
some independent sources of information.

Despite Azerbaijan’s record of jailing opposition journalists on trumped-up
charges, there continue to be opposition journalists to arrest. While the
government dominates Azerbaijani TV and radio, some of the country's
leading newspapers favor the opposition.

On March 7, 2011, RFE/RL journalist Khadija Ismailova received a letter
from authorities threatening to ‘defame’ her if she didn't ‘behave’ The
smear campaign against her is a reminder of the dire state of freedom of
expression in Azerbaijan. Ismailova is renowned for her investigative
reporting, uncovering several cases of elite corruption in Azerbaijan —
including against members of President llham Aliyev's family.

Since January 2009, international broadcasters, including RFE/RL, are no
longer able to use national frequencies. RFE/RL has responded by
aggressively working to attract new audiences to the TurkSat audio stream
that launched in April 2009 and the service has dedicated additional
resources to its website.

Newspapers and the Internet, the freest media in Azerbaijan, reach only a
small minority of the population, and radio is in decline as well.

By far the most important medium of communication in Azerbaijan is TV, to
which virtually all Azerbaijanis have access. On average, Azeris spend 5.5
hours per day watching TV.

25



Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

Language of Broadcast: Bangla

Content: 3.5 hrs. of original radio programming per week; 3.5 hrs. of repeat radio
programming per week; 0.25 hrs. of original TV programming per week; Internet

Distribution: 3 affiliates (1 FM, 2 TV), 1 IBB MW and 2 SW frequencies

Radio: The Service's FM affiliate is Radio Today, the top-rated private FM station in the
capital, Dhaka. The Service broadcasts two five-minute Bangla newscasts daily.

MYANMAR

TV: Bangla's 10 to 12 minute TV program, Hello America, is broadcast every Friday on
NTV, the bth most watched TV channel in Bangladesh, and repeated on Saturday. In
March 2012, the Bangla Service reached agreement with DESH TV to broadcast the
USA VOTES 2012 version of VOA 60 once per week on the Dhaka outlet. VOA 60 is a
60-second audio/video element.

Staff: 7
Budget: $1,324,000
Established: 1958 to present

P ERF OWRMAN C E D AT A (Using Data from Bangladesh, July 2011)

8 o 5 8 200
0w =z & 180
e - ¢ 3 160 7
AN T/ X
T | = 2 120
3 % 1 \
< 2 s 100

2 \

80
17— 6.0 \‘*
B N
0] Radio TV Internet 2.0
|svoA| 20 13 00 00

Dec | May | Jul | Jul | Aug | Jul
2005|2007 | 2008 (2009|2010 | 2011

——VOARadio&TV | 50 | 70 | 60 | 31 | 22 | 28
Weekly Reach (%) By Media —=— BBC Radio 110 161|135 64 | 41 | 56

VOA
Radio 1.8
0
v 19 Awareness (%)
Internet 0.0 VOA
Total 2.8 31
B =) >
=3l Percentage of d 2 :
= w?el::l; e e E—Bl Percentage of weekly audience whose F—Jll Combined Scores from
o) broadcasts credible (%) k- understanding of topics increased (1] audience panel
-~ [l “A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3
o ©
VOA i
2 (2 VOA VOA
O  Radio 96 o Radio VOA TV Radio 33
£ Current
Y] na ¢ Events 90 na TV 3.3
=  U.S.Culture 31 na
u.s.
Policies 25 na

Data are from a July 2011 survey of
adults (15+) in Bangladesh.

* Understanding ratings for VOA TV are 89% for Current Events, 22% for U.S. Culture
and 50% for U.S. Policies.



A U D

| ENCE

CoOMPOSITIO

N

VOA VOA
Weekly Audience Sample Weekly Audience

Bangla Broadcasting
Total Population of Bangladesh: 150.7 million

VOA
Sample Weekly Audience Sample
Sex % % Education % % Residence % %
Male 51 74 No Formal 43 24 Urban 24 43
Female 49 26 Primary 99) 11 Rural 76 57
Age Secondary 19 26 Language
15-24 26 41 SSC/HSC 11 20 Bangla 100 100
25-34 31 22 Higher 5 20
35-44 20 21 Ethnicity/Nationality
45-54 11 9 Bangladeshi 99 97
55-64 8 6 Other 1 3
65+ B 1
M E D I A Uu S E
i Top Ten Top Ten
v Radio Media Outlets Sources of News
18% 18% 15% 1. Bangladesh TV 1. Bangladesh TV
68% 2. ATN Bangla 2. ATN Bangla
51% , ) 3. Ekushey TV 3. Channell
25% na 3% 3% 23 4. Channel | 4. Ekushey TV
) ‘1:/3 G B / ar oY o g b. NTy _ B, ATN News
..0 A ; ;?‘ﬁ-" V&ezl_(ly gﬁmy Wne'ﬁ;l(ly g\l‘ﬁed(ly V\éezl.(ly 6. Baishakhi TV 6. Bangladesh Betar
adio adio se se Radio
wn vl;’i‘sha Ca‘zre T\fﬁsi T{elefory Use Use Use for 7. ATN News 7. NTV
News News 8. Desh TV 8. Diganta
9. RTV 9. BBC
10. ETV 10. Baishakhi TV
Internet Cell Phone Web Analytics
. 49% Weekly
5% Visitors 2,000
30 28%
0 na Weekly
s U na l 1 206 ) Visits 3,200
/ - — ! ' ! — -
f T T T 7 Own Cell  Weekly Mobile Weekly
Own PC Internet  Weekly Weekly Use SMS Internet  SMS for
Access Internet Internet for Use News
Use News

C ONTEXT
GStability

Political Situation
Freedom House Political Freedom Index (2011): PARTLY FREE

Economist Intelligence Unit Instability (2010):
VERY HIGH RISK

The ruling Awami League is expected to serve a full five-year term, having
secured a large majority at the 2008 general election. The main opposition
Bangladesh Nationalist Party has just 31 of the 300 seats in parliament.

(@) Political Freedom  { Press Freedom (g Ease of Distribution 4 Competition

The government faces no immediate challenge to its rule, but there are two
potential sources of political instability: a rise in social unrest, and a new

campaign of violence by militant groups.

Bangladesh's political scene has been dominated recently by preparations for
the visit of the Indian prime minister, Manmohan Singh. The visit was the first
by an Indian prime minister in 12 years and the first by a statesman from that
country's ruling Indian National Congress in nearly four decades. The two
sides marked the occasion by signing several trade and co-operation deals.
However, measured against the high expectations that the historic occasion
evoked in Bangladesh, the visit was a disappointment. The two countries
failed to sign agreements on the transit of Indian goods through Bangladesh
or resolve a long-standing disagreement over water-sharing.

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
Reporters Without Borders Index (2011): 57.00 (129/179)

¢ Bangladesh has a free and outspoken press, although journalists are

frequently subject to violence and intimidation by both government
and other activists.

Bangladesh has just one state run TV channel, BTV. Large portions
of the population now have access to cable channels that provide
reliable news along with Indian channels for entertainment. The most
popular cable channels draw up to a third of the population weekly,
providing access to non-state news sources.

Within the past 3 years a number of private FM radio channels have
been licensed and are able to broadcast news. However these are
limited to the largest cities only; elsewhere only state run Betar is
available.

Internet is still limited to an urban elite but mobile phone ownership is
widespread even in rural areas.

27



28

Broadcasting
Board of
Governors

P R O F I L E

~

5w RadioFreeEurope

Radioliberty
O B3 & 6
Language of Broadcast: Belarusian
Content: 21 hrs. of original and 35 hrs. of repeat radio programming per week; 0.5 hrs. of
original and 0.5 hrs. of repeat TV programming per week; Internet
Distribution: 1 affiliate (1 MW), 2 IBB SW frequencies
RFE/RL's delivery includes 1 cross border MW affiliate from Lithuania, multiple SW
frequencies, HotBird, Internet with streaming audio plus 30 minutes weekly TV on Warsaw-
based BelSat's Astra and Sirius satellite (suspended as of December 2010 for financial
reasons)
New Media: Active on 6 social networking sites incuding Facebook, VKontakte and Live
Journal; active UGC via Pangea website; placement of content and videos on independent
local partner sites in Belarus; branded YouTube channel; and mobile site.
Staff: 12
Budget: $2379,000
Established: 1954 to present

LITHUANIA -

POLAND

RUSSIA

&

UKRAINE

SLOVAKIA
S MOLBpVA
_

P ERFORMANTCE D AT A (Using Data from Belarus, October 2009)
e . 2 10.0
0 z =
ﬁ 5 1 g 9.0
g 5 ) 8.0
e 2 ': 7.0
'g = % 6.0
< 0 5.0
; 4.0
0 4 3.0
Radio TV Internet 2.0
(“RFERL| 0.1 0.02 0.03 D —
0.0
Sep Oct Oct Oct
Weekly Reach (%) by Media RFE/RL
Radio & TV 1.0 el ol 1.9
RFE/RL
Radio 17
;
Internet 0.4 RFE/RL
Total 1.9 29
>n
= Percentage of surveyed weekly g . "? .
— audience that finds broadcasts — Percentage of weekly audience whose = Combined Scores from
e} credible (%)** © understanding of topics increased “A © audience panel
5 5 Great Deal” or “Somewhat” (%)** 3
2 RFE/RL 'IG RFE/RL
O Radio na o RFE/RL Radio 33
©
L na = Current Events na ™ na
= Current Events
in Belarus na
U.S. Policies na

* Weekly reach figures include TV beginning in October 2008.
““Sample of weekly RFE/RL audience is too small for meaningful analysis.

Data are from an October 2009 nationwide
survey of adults (15+) in Belarus.




Belarusian Broadcasting

A UDIENT CE coMPOSITION Total Population of Belarus: 9.5 million
RFE/RL RFE/RL
RFE/RL
Sample . . Sample Weekl S | Weekl
Weekly Audience Audienc‘é** i Audiec-:encye':"*
Sex % % Education % % Residence % %
Male 46 na None 3 na Urban 74 na
Female b4 na Primary 12 na Rural 26 na
Age Secondary 62 na Language
15-24 18 na Coll./Univ. 28 na Belarusian 4 na
25-34 17 na Ethnicity/Nationality Russian 64 na
35-44 17 na Belarusian 86 na Mix of Bel./Russ. 32 na
ChEC Le 12 Russian 9 2 “*Sample of weekly RFE/RL audience is too small for
55-64 12 na Other 6 na meaningful analysis.
65+ 1 na
M E D | A U S E
Top Ten Top Ten
i Media Outlets Sources of News
09% TV 98% 9% Radio
75% 70% 1. ONT 1. ONT
63% o BT-1 9. BT-1
300 37% 3. RTR-Belarus 3. NTV-Belarus
40 4. NTV-Belarus 4. RTR-Belarus
9% 4% % 5. LAD 5. Belarus Radio 1
Ve =3 / — = A 47 <47 & 6. STV 6. SB Belarus
"o TV OwnSat Own  Weekly Weekly é)\gp vl\;e?iklyg‘:\ne%klywnenewmngwv%ezm 7. Belarus Radio 1 Segodnya
wn wn Sa wn ‘eel ‘eel adalio adio se adio .
Dish.  Cable TVUse TV Use Use Use Use Use for 8. Mir 7. Komolskaya Pravda
for News News 9. Radius FM 8. Euronews
10. Discovery Channel 9. www.tut.by
10. www.yandex.ru
Internet Cell Phone
Web Analytics
45% 31% 26% 76% Weekl v
24% 42% 26% Visi y
) ' isitors 17,700
& : : i — | | 6% ¢ | Weekly
Own PC Internet Weekly Weekly p A S F— L / Visits 106 100
Access Internet Internet '
Use Use for Own Cell Weekly Mobile  Weekly
News Use SMS Internet SMS Use
Use for News

C ONTEXT

Q Stability

Political Situation

G Political Freedom G Press Freedom G Ease of Distribution

“ Competition
Media Environment

Freedom House Political Freedom Index (2011):

NOT FREE

Economist Intelligence Unit Instability (2010):
MODERATE RISK

Alyaksandr Lukashenka, president since 1994, won re-elections
in December 2010 with 79 percent of the vote, according to
government officials. Following the election voters peacefully
filled a large square in the center of Minsk in protest, claiming the
election was a farce. Police violently attempted to break up the
crowd and arrested more than 600 people, including seven of the
nine opposition leaders.

Following the election, protests and arrests both the European
Union and the United States adopted sanctions against the
country in an effort to punish Mr. Lukashenko.

Belarus is experiencing the worst economic crisis since the
collapse of the Soviet Union. With the sanctions in place, it has
become isolated and looks to Russia for economic support.

Since the December 2010 elections, seeing the EU and China
have been wooing Belarus, Russia stepped up efforts to keep
their neighbor close. The presidents of Russia, Belarus, and
Kazakhstan established a Common Economic Space between the
three countries, allowing for free flow of goods, capital, services
and labor.

Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
Reporters Without Borders Index (2011): 99 (168/179)
President Lukashenka introduced a media law in 2008 that curtails
press freedom by giving the state monopoly over both distribution and
information about social, economic or political affairs. There is limited
accessibility to private newspapers and the national television is wholly
owned and controlled by the government. In 2009, the government
enacted new legislation that makes criticism of the president and
government a criminal offense, punishable by prison sentences or
high fines.

Censorship of all Internet activity continues as the government owns
Belarus’ only internet-service provider. Since June 2010, internet café
owners are required to identify users and track their activities.
Chapter87.org founder, Aleh Byabenin, a site that publishes independent
analysis, passed away in September 2011, The circumstances of his
death have been disputed but the site continues to operate. In October,
Russian television networks were taken off the air and the government
banned Russian-produced documentaries.

29



30

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\°A

Language of Broadcast: Bosniant
Content: 2.75 hrs. of original TV programming
per week; Internet

Distribution: 15 affiliates (15 TV)

TV: VOA's Bosnian Service's Studio Washington is
broadcast by satellite and on 15 television stations
throughout Bosnia-Herzegovina. VOA Bosnian also
produces a weekly live-to-tape TV interactive for the
nationally broadcast and top-rated BHT 1 network. The
interactive is part of the political and foreign affairs
show Global, which airs Mondays at local prime time.
Web: Multimedia content on web and mobile sites is
updated daily. The Service's website features a U.S.
News in One Minute digital only product, offers videos
on YouTube and engages audiences via Facebook
and Twitter.

Staff: 4

Budget: $824,000

Established: 1996 to present; TV service
established in 1997

~

sw RadioFreeEurope
Radioliberty

m - =

Language of Broadcast: Albanian
to Kosovo, Bosnian, Macedonian,
Montenegrin, and Serbian

Content: Albanian to Kosovo: 10.5 hours
original radio; Bosnian: 10.5 hours original
radio; .5 hours TV; Macedonian: 7 hours original
radio; 10 minutes TV; Serbian: 7 hours original
radio Montenegrin: 3.5 hours original radio;
Balkans Regional program: 12 hours original
radio

Distribution: 193 affiliates (150 FM, 43 TV)
RFE/RL's delivery includes affiliates in Bosnia
and Herzegovina (49 FM, 29 TV), Kosovo (37
FM), Macedonia (5 FM, 13 TV), Montenegro (12
FM), and Serbia (47 FM, 1 TV), in addition to
HotBird and Internet with streaming audio.

Web: All of the Balkan Services are active on
Facebook and Twitter, have mobile sites, and
have launched branded YouTube pages in
process.

HUNGARY

ROMANIA
CROATIA

)

BOSNIA & HERZEGOVIK
SERBIA

Staff: 12

Budget: $4,525,000t
Established: 1994 to present

t Numbers reflect RFE/RL Balkans service
totals which include Albanian, Bosnian,
Macedonian, Montenegrin and Serbian.

P ERF OWRMAN C E D AT A (Using Data from Bosnia, June 2011)
-la’ 2 < 20.0
U - 5 8 /
n . g o 150
=3 ! &
g - > 10.0 A
g| = 3
E o | - I o 5.0
< Radio TV Internet ;
“VOA 0.20 0.50 0.01 0.0
May | Jul | Jul [June | June
MRFE/RL| 030 0.30 0.03 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011
usiB 0.30 0.60 0.03 —— i
Vog\lr'?fe‘r’:f’égv 149 [ 111 | 90 | 94 [ 174
—&— RFE/RL
Weekly Reach by Media (%) Radio, TV & 168 | 95 | 10.7 [ 11.0 | 1356
Internet
VOA RFE/RL usiB
Radio 5.8 8.1 10.0
rv 164 82 182
Internet 0.4 0.9 1.0 VOA RFE/RL
Total 17.4 135 220 78 79
3 P t: f d = 3
—_ erceniage ol Surveyec £ Percentage of weekly audience whose = Combined Scores from
'S \év'%ealélzaast;g|§p:cﬁ;r;azoz;1ds o understanding of topics increased o audience panel
;a (= “A Great Deal” or “Somewhat” (%) =
9 VOA RFE/RL** "g VOA d VOA RFE/RL
(S Radio 95 96 B TV*** RFE/RL** Radio 8i5) &3
©
v 96 [ Current Events 96 90 ™ 31 Tl
= U.S. Society
(VOA)/Current
Events in Bosnia 90 88
U.S. Policies 75 na

*Audience reaches and sizes for VOA and RFE/RL in Bosnia can only be meaningfully compared using figures for
VOA content in Bosnian, Serbian, and Croatian. These audiences are .2 million for Internet. VOA total weekly reach is
21.2%, 7.1% for radio, 19.4% for TV and .6% for Internet.

**Credibility and understanding ratings are for RFE/RL on any platform.

***Understanding ratings for VOA Radio are 95% for Current Events, 79% for U.S. Society and 79% for U.S. Policies.

Data are from a June 2011
survey of adults (15+) in Bosnia



Bosnian Broadcasting

A UDI ENC E C OMUPOSI TI ON Total Population of Bosnia-Herzegovina: 3.8 million
VOA RFE/RL VOA RFE/RL VOA RFE/RL
Sam. Weekly Weekly Sam. Weekly Weekly Sam. Weekly Weekly
Aud. Aud. Aud. Aud. Aud. Aud.
Sex % % % Education % % % Residence % % %
Male 48 53 55 None 3 2 2 Urban 45 49 51
Female 52 47 45 Primary 929 18 20 Rural ) 51 49
Age Secondary 61 63 63 Language
15-24 19 11 11 Higher 14 16 16 Bos/Ser/Cro 99 99 99
25-34 17 14 12 Ethnicity/Nationality Other 1 1 1
35-44 17 19 19 Bosniak 49 66 64
45-54 16 20 17 Bosnian 2 4 3
55-64 14 18 21 Serbian 85 12 1/(5)
65+ 17 18 21 Croatian 12 17 15
Other 1 1 2
M E D I A Uu S E
Top Ten Top Ten
. Media Outlets Sources of News
Radio
99% 97% 95% 11. FTV
82% 6796 BE% ' 1. FTv
58% 12. BHT 2. BHT
ogu 6% 13. OBN 3. OBM
¢ 2% 8% 14, Pink BH 4. RTRS
: 15. RTRS 5. NovaTV
Own WeekIyWeekIyWeekIyWeekIyWeekIy 16. TVBN 6. TUBM
Own TVOwn Sat Own Weekly Weekly Radio Radio FM Use Radio 17. HRT ’ .
Dish Cable TV Use TV Use Use Use Use Use for . 7. Dhevni Avaz
for News News 18. NTV Hayat 8. Pink BH
19. TV Nova 9. MTV Hayat
20. RTL Hrvatska 10. ATV Banga Luka
Internet Cell Phone Web Analytics
85% VOA Weekly
5% 43% 379 oo 686% Visitors 2,000
f 28% Weekly Visits 3500
s )z g%
/ T T T " | ‘ RFE/RL
Own PC Internet Weekly Weekly
Access Internet Internet Weekly Visitors 19,200t
Use Use for Own CeII Weekly Weekly Weekly
News Use SMS Mobile SMS Use Weekly Visits 52,500+
Internet  for News
T Numbers reflect RFE/RL Balkans
service totals which include

CONTENXT
WV stability 6 Political Freedom

Political Situation

* Freedom House Political Freedom Index (2011):
PARTLY FREE

» Economist Intelligence Unit Instability (2010):
HIGH RISK

e The protracted talks on resolving the nearly year-long
government crisis at the state level continued in August with
attempts to reach agreement on forming ruling coalitions in
three of the ten cantons of larger entity of Bosnia and
Hercegovina (BiH), the Bosniak (Bosnian Muslim)-Bosnian
Croat Federation. The negotiations have brought together the
two dominant forces in the Federation government, the Social
Democratic Party of BiH (SDP BiH) and the Party of
Democratic Action (SDA), both of which are supported
predominantly by Bosniaks—although the SDP BiH is not an
ethnically based party—and the two main opposition groups,
the Croatian Democratic Union of BiH (HDZ BiH) and the
Croatian Democratic Union 1990 (HDZ 1990), representing
Bosnian Croats. The dispute over the governments of the three
cantons, Hercegovina-Neretva, Herceg-Bosna and Central
Bosnia, has become a stumbling block in the attempts to form a
ruling coalition at the state level in order to replace the
outgoing government, which has been operating in a caretaker
capacity since the elections of October 2010.

“ Press Freedom

Albanian, Bosnian, Macedonian,
Montenegrin and Serbian.

4 Ease of Distribution A Competition

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011): PARTLY FREE

Reporters Without Borders Index (2011): 19.50 (58/179)

The media environment of Bosnia and Herzegovina is divided along ethnic lines
and these divisions color news reporting. For example, at the beginning of the
fieldwork period much discussion was devoted to the planned (and then canceled
on May 13) referendum in Republika Srpska to discontinue recognizing the
national-level judiciary. In the middle of the fieldwork period, on May 26, the arrest
of the former Bosnian-Serb military commander Ratko Mladic also sparked
heated media coverage. For the past several years, qualitative research has
shown that domestic media report these types of divisive events through a highly
ethnically colored frame, which drives many Bosnians to international
broadcasters for more balanced coverage.

Domestic media outlets continue to suffer severe sustainability problems. With
the effects of the economic crisis still having a strong hold on Bosnia, media
outlets cannot free themselves from control of business interests or ethnically-
aligned political parties. Bosnia’s three public broadcasters (the nationwide
BHRT and the entity units RTFBIH and RTRS) are under pressure from lost
license fee income and the entire system continues to be marred by ethnic rivalry.
Survey results show that the population seems to share the pessimistic outlook of
media experts cited above: two in five (39 percent) noted incidences of hate
speech in the media in the past year.

Al-Jazeera Balkans was launched in November 2011 and the channel has the
potential to become a strong competitor for regional and international news.

31



32

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

Language of Broadcast: Burmese

Content: 245 hrs. of original and 31.5 hrs. of repeat radio programming
per week; 3 hrs. of original and 4 hrs. of repeat TV programming per
week; Internet

Distribution: 1 TV affiliate, Satellite TV, 2 affiliate FM stations in
Thailand, 1 MW, 5 IBB SW frequencies, Satellite audio and TV on AsiaSat.

Radio: The Service's programming is available on one MW, 5 IBB SW
frequencies, 2 affiliate stations on the Thai border, as well as satellite
audio.

TV: VOA Burmese programming is available on IBB satellites (AsiaSat 3
and IOR) and a local affiliate in southern Thailand near the border. Affiliate
Sangkhalaburi Cable puts the entire package of VOA TV programming,
including VOA English and other languages, on 24/7 to local households.
New Media: The Service maintains a website and the VOA Burmese
Blog, is available on YouTube, Twitter, Facebook and sends out an

e-mail newsletter to more than 5000 subscribers. A mobile site is
available for smartphone users.

Staff: 13 Budget: $2,205,000
Established: 1943 to 1945; 1951 to present

- Radio Free Asia

Language of Broadcast:
Burmese, Chin, Kachin, Karen,
Karenni, Mon, Rakine, Shan
Content: 14 hrs. of original
and 14 hrs. of repeat radio
programming per week;

2.5 original and 1 hr. repeat
television per week; Internet
Distribution: Satellite TV;
1-3 IBB SW frequencies; satellite
rebroadcasting; 4 FM guerilla
stations operating clandestinely
inside Burma; Satellite audio
Radio: The Service broadcasts 2
hours of original news programs
daily and 2 hours of repeat.
Video: The Service produces a
30 minute daily television
newscast, b days per week with
repeats on the weekends.

Téom
INDIA

BANGL

CHINA
SH

'BURMA

v

THAILAND
Rangoon

[

New Media: Includes a multimedia
website, a mobile site, Facebook,
YouTube, a blog, and an
e-newsletter.

Staff: 18
Budget: $2,208,000
Established: 1997 to present

CAMBODIA

sing Da rom burma, January
P ERFORMANZCE D ATA (Using Data from B J 2011)
N 14 8 30
0 =
0w o g o 25 -
o = . - /a
(%) o () 20 .
o — 8 1 (04 1]
() - = Audience figures based on surveys
S — 6 T — 15 - conducted in politically repressive
=3 — 4 X environments. Because individuals in
< = o 10 - these countries are discouraged or
2 o even prohibited by their governments
0 - ; 5 from listening to U.S. international
. " broadcasts, actual audience numbers
Rad|0 v Internet mav he hinher fl:mn fh; ones cited here
uVOA 9.1 05 0.0 ° 15
ec Jun Aug Jan
RFA 84 na 0.00 2095 2097 2009 | 2011
usSIB 10.1 05 0.00
VOA All
,\(/? et 219 | 26.1
Weekly Reach by Media (%) RFA All Media 194 236
BBC Radio 229 | 263
VOA RFA usiB
Radio 25.7 23.6 28.4
o
Internet 0.0 0.0 0.0 VOA RFA
Total 26.1 23.6 28.8 84 80
'a. Percentage of surveyed < 3‘
= B audience that finds Bl Percentage of weekly audience whose =l Combined Scores from
broadcasts credible (%) T understanding of topics increased © audience panel
:a g “A Great Deal” or “Somewhat” (%)*** =3
2 VOA RFA "6 d VOA RFA
O  Radio 94 97 o R Radio 3.1 3.1
v 94 n 'g Current Events 91 91 v 38 na
o ] U.S. Culture (VOA)
or Current Events in
Burma (RFA) na na
U.S. Policies na na

*Due to differences in the sample areas and in weighting among recent surveys, trend data are not available.

** Dates reflect sub-national surveys; trending not possible with sub-national surveys.
***Understanding question not asked for reasons of political sensitivity.

Data are from a January 2011
survey of adults (15-64) in Burma.



A UDIENZCE c 0OMP O S

Burmese Broadcasting
T 1 O N Total Population of Burma: 54 million

VOA RFA VOA RFA VOA RFA
Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly
Aud. Aud. Aud. Aud. Aud. Aud.
Sex % % % Education % % % Residence % % %
None/Monastic/
Male 48 64 66 R 43 39 38 g;k:ir] 31 25 26
Female 52 36 34 Middle 26 26 26 e 69 75 74
Age High School 18 21 21 Language
15-24 ;9 ;3 ;3 Higher 14 14 15 Burmese 77 79 79
25-34 2; Qg 22 Ethnicity/Nationality Other 24 21 21
SS=t = = = Bamar 70 73 73
45-54 . ; . Shan 6 5 4
S i i i Karen 6 8 8
Goit na na na Rakhine 4 4 5
Other 14 10 10
M E D I A Uu S E
Top Ten Web Analytics
54% LT 47% Radio Media Outlets VOA
[ 61% 58% Weekl
55% 1. Myanmar y
42% 46% 3404 National Radio Visitors 41,400
na I L 2. MRTV Weekly
6% j_l £3 H 3. Myawaddy TV Visits 137,300
G . 2 . - Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly 4, Myanmar Radio
f T T T T T Radio Radio FM Use MW SW Use Radio RFA
Own TV Own Sat Own Weekly Weekly Use Use Use for Padauk Myay
Dish Cable TV Use fTVNUse News 5. BBC Radio Week|y
ortews 6. VOA Radio Visitors 39,300
7. RFA Radio . Weekly
Internet Cell Phone 8. Mandalay City FM  yjsis 89,200
9. Myanmar Radio
FM 98.0 Yangon
10. MRTV 4
004 <1% 1% 1%
wl 495‘;' = '). C’.// 6% 9% 1% 1%
Own PC Internet Weekly Weekly e - < e
Access Internet Internet f T T T T
Use Use for Own Cell Weekly Mobile Weekly
News Use SMS Internet SMS Use
Use for News

C ONTEXT

¥ swabiity @) Political Freedom ) Press Freedom  {E) Ease of Distribution &) Competition

Political Situation

* Freedom House Political Freedom Index (2011):
NOT FREE

» Economist Intelligence Unit Instability (2010):
HIGH RISK

¢ In the last year, Burma has undergone unprecedented changes
culminating in the April 1, 2012 parliamentary by elections in
which Aung San Suu Kyi and her NLD party won all but three
available seats.

* President Thein Sein and other reformists in the government
have pledged that the country will not back-slide but continue to
progress to a fully democratic state. However, hardliners in the
government could impede progress if they feel the country is
changing too quickly.

* China, previously Burma's greatest international backer, was
dealt a blow when Burmese authorities stopped work on a major
hydro-electric dam project funded by the Chinese. The dam was
intended to supply China with power, but also presented serious
environmental issues and was unpopular with local residents.

* Additionally, the country faces numerous challenges from ethnic

fighting and Chinese pressure to extreme poverty and corruption.

* Western governments have welcomed changes, major figures
including Hillary Clinton have visited the country and the World
Bank has announced it will open an office in Burma.

Media Environment
* Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
» Reporters Without Borders Index (2011): 100.00 (169/179)

e Burma’s Ministry of Information is drafting a new media law to present to the
Parliament this session which is expected to increase the ability to exercise
freedom of expression. The draft law includes plans for a “Press Counsel”
which could prove a hindrance to free media if it is placed under the control of
the government.

* In the meantime, the government's Press Scrutiny and Registration Division
continues to censor print news media, and all broadcast media remain under
the control of the government or cronies close to the government.

¢ The Internet is not restricted or censored in any way, but speed and expense
limit its effectiveness and penetration. This is an area that could see substantial
growth if the government allows the sector to develop as a free market.

¢ Exile and international media are now being granted access to the country and
a number are opening offices.

33



Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\°A

Language of Broadcast: Cantonese

Content: 14hrs. of original radio programming per week;
0.2 hrs. of original and 0.25 hrs. or repeat TV programming
per week; Internet

Distribution: 1affiliate (TV); 1 IBB MW and 2 SW fregs.
TV: VOA Cantonese's program, American Report, is carried on ATV
Hong Kong and AsiaSat3 for 5 minutes a week. ATV is one of two
terrestrial broadcasters in Hong Kong and is available via satellite in
parts of southern China.

Radio: VOA Cantonese has two radio affiliates in Hong Kong and
two in Australia.

Web: The Service has a website with audio, video and podcasts; a
mobile site; and is available on Facebook, Twitter and has a
YouTube page.

Staff: 7

Budget: $986,000

Established: 1941 to 1945; 1949 to 1963;

1987 to present

Radio Free Asia

el ]
1@ - 4
—~

Language of Broadcast:
Cantonese

Content: RFA broadcasts 7 hrs. of
original and 7 hrs. of repeat radio
programming per week; Internet
Distribution: 1-3 IBB SW
frequencies; Satellite rebroadcasting

Radio: The Service broadcasts 1 hour of
original program and 1 hour of repeat
daily.

Video: The Service website features
photos and video footage from inside the
target area on a daily basis.

New Media: The Service has web and
mobile sites. It pioneered the use of
Skype for call-in shows. It has Facebook,
Twitter and YouTube pages. Newsletters
are sent on a daily basis.

~/INORTFKOREA
o O |
~ SOUTH KOREA

p

CHINA

GUANGDONG ./ . '
PR (| TAiwAN

Staff: 6
Budget: $963,000
Established: 1998 to present

*Samples of VOA and RFA weekly viewers and listeners in the survey are too small for meaningful analysis.

P ERF ORWMANTC E D ATA (Using Data from Guangdong Prov., March 2011)
N
IS 1 B 1.0
7] @ =
z ($)
8 © ©
c 5 n“:’
() O =]
5| >
I 3
(7}
0 -~ — 2
Radio TV Internet
“VOA 0.00 0.20 0.07
RFA 0.40 0.00 0.07
usiB 0.40 0.20 0.1 0.0
Mar 2011
VOA Radio +
. TV 03
Weekly Reach by Media (%)
—&—RFA 0.7
VOA RFA usIiB
Radio 0.0 0.6 0.6
Internet 0.1 0.1 0.2 VOA RFA
Total 0.3 0.7 1.1 7 4
> o >
= B t: f d bt .
= w?el:lflg gggi:n(?:?{\ea\ﬁinds = Percentage of weekly audience whose = Combined Scores from
broadcasts credible (%) k=B understanding of topics increased [l audience panel
;a s “A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3
o VOA RFA i VOA RFA
O Radio na na B pes i Radio 3.1 34
v O  Current Events na na
Iy g c v 3.4 na
=  U.S. Culture (VOA) or
Current Events in na na
Guangdong (RFA)
U.S. Policies na na

Data are from a March 2011 survey of adults
(15+) in Guangdong Province, China.



A UDIENZCE coMPOSITION

VOA RFA
Sam.* Weekly Weekly

Aud.* Aud.*
Sex % % % Education % % %
Male 49 na na Primary or less 16 na na
Female 51 na na Jr. School 25 na na
Age High School 32 na na
15-24 na na Vocational 19
25-34 24 na na Coll./Univ. 8 na na
35-44 25 na na Ethnicity/Nationality
45-54 23 na na Han 99 na na
55-64 20 na na Other <1 na na
65+ 6 na na

M E D I A u s E*

TV Radio

98% o 97% 96%
- 80% 96% 28% o004 19%

3% 1%
~ - — Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly
£ T T T T T

Radio Radio FM Mw SW Radio

Own TVOwn Sat Own Weekly Weekly Use Use Use Use Use for
Dish Cable TV Use TV Use News
Access for News
Internet Cell Phone

0,
65% 503 0% ggg o o1%

el g =

T T 1

Own PC Internet Weekly Weekly / ‘ ] j
Access Internet Internet ’ ! ! ' !

Use Use for Own Cell Weekly Mobile Weekly

News Use SMS Internet SMS Use

Use for News

C ONTEXT

Cantonese Broadcasting

Total Population of Guangdong: 104 million

VOA RFA
Sam.* Weekly Weekly
Aud.* Aud.*
Residence % % %
Urban 54 na na
Semi-urban 11 na na
Rural 35 na na
Language
Mandarin 40 na na
Cantonese 11 na na
Other 48 na na
Top Ten
Sources of News
1. CCTV1
2. Local TV
3. Provincial TV
4. CCTV News
5. HK/Taiwan/Macau TV
6. TencentQQnews.com
7. Baidu.com
8. Sinacom
9. CCTVb
1

0. People's Daily

Web Analytics

VOA
WKkly. Visitors 1,200

WKly. Visits 1,900

RFA
WKkly. Visitors 3,600
WKkly. Visits 4,600

“ Stability G Political Freedom 6 Press Freedom G Ease of Distribution é Competition

Political Situation Media Environment

» Freedom House Political Freedom Index (2011): » Freedom House Press Freedom Index (2011):
NOT FREE (China) NOT FREE (China)

» Economist Intelligence Unit Instability (2010): » Reporters Without Borders Index (2011): 136.00
MODERATE RISK (China) (174/179)

¢ The southern Chinese provinces of Guangdong and Guangxi where most Cantonese » Cantonese-speaking areas of China are at the forefront of
speakers reside are relatively affluent provinces where many of China’s major China'’s rapidly changing media environment. In the BBG's
manufacturing and trading firms are based. Bordering Hong Kong, Guangdong has a 2011 survey, 64% of Guangdong's adults used the Web
population of 110 million and a GDP of $689 billion, outstripping Saudia Arabia, Poland, weekly and half of the total population access the internet
South Africa and Argentina in both. by mobile phone.

* With a huge internal migrant population, overcrowding in major cities and massive job » CCTV continues to be the top news source in Guangdong,
creation requirements, internal stability is the Chinese government’s primary political but Hong Kong stations also have considerable
concern. China routinely subjugates human rights and legal protections under the banner penetrations and are valued sources of information. Satellite
of social stability. dish ownership in Guangdong is 9 percent and, as

» Social dislocations resulting first from rapid growth and, more recently, from factory
closings and layoffs, have made Cantonese-speaking areas the center of a large number

elsewhere in China, roughly 90 percent of satellite owners
live in rural areas.

of high-profile civil actions, including the recent land dispute in rebel village Wukan. * Nearly 24 million Guangdong residents use microblogs

* The average standard of living has increased markedly since the late 1970's and studies
including the 2011 BBG survey indicate most Cantonese are satisfied with the state and
direction on Chinese society. However, environmental pollution and public health are

regularly. As elsewhere in China, Facebook and Twitter are
blocked, but domestic sites such as Sina Weibo and QQ
provide forums for discourse on sensitive issues.

areas where Cantonese express significant dissatisfaction. * Mobile internet access is not merely an urban phenomenon:

» Citizens of Cantonese-speaking Hong Kong enjoy considerably better political rights and
civil liberties than do citizens of mainland China. In its report 2010 Freedom House
classified Hong Kong as “Partly Free.”

3G mobile networks have allowed the internet to penetrate
into rural China even faster than the expansion of internet
infrastructure into those areas.

35



Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

VG A DEMOCRATIC UGANDA

REPUBLIC OF KENYA

CONGO
Language of Broadcast: Kinyarwanda & Kirundi RWAN DA ‘
Content: 7 hrs. of original radio programming per week; Internet

Distribution: 3 affiliates (3 FM), 3 SW frequencies, 1 IBB FM in Kigali 'B U R U N DI

Radio: In addition to its shortwave broadcasts, VOA's Central Africa Service

programs are simulcast on the VOA 24-hour FM frequency in Kigali, Rwanda. TANZANIA
All programs, broadcast in Kirundi and Kinyarwanda, are also simulcast on FM by

VOA affiliate stations in Burundi and Rwanda, and they are on medium wave on

Radio Free Africa located in Mwanza, Tanzania.

New Media: The service has a website, an email newsletter and is on Facebook,

YouTube and Twitter.

Staff: 9

Budget: $1,116,000

Established: 1996 to present

N\

11 @ )

PERFORMANTCE D A T A (Using Data from Burundi March, 2010 & Rwanda November, 2010)

2 w B -i 100.0
. . B
o - ) 700 N
QO - x 600 -
g : ° z | B
5 b= ~ 50.0
3 2 2 400
< ; 30.0 P ——
1 4 20.0 =
] 100 B
0 - . 0.0
Radio Internet Jun [Sep |Nov | Jun | Oct | Mar | Nov
“Rwanda 1600 0.006 04 (05|06 |07 08| 10| 10
Burundi 0500 0.000 VOA-Rwa |77.2 57.2 70.2 25.8
—=a— BBC-Rwa (88.2 66.2 80.1 54.5
—&— VOA-Brd 179 20.8 11.9
Rwanda Burundi
Radio 25.8 119
TV na na
Internet A 0 Rwanda Burundi
Total 25.8 11.9 79 40

'a. Percentage of surveyed weekly =2 3‘
=l audience that found broadcasts E=J Percentage of weekly audience whose [E=Jll Combined Scores from
credible (%) h e} understanding of topics increased (1] audience panel
;a [l “A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3
o Rwanda Burundi S o} Rwanda  Burundi
O Radio 90 80 g Rwanda  Burundi Radio 33 33
TV na na Current
T Events 85 79 v na na
S us
=) .S.
Culture 64 36
u.s.
Policies 67 46

Data are from a March 2010 nationwide survey of
adults (15+) in Burundi and an November, 2010
nationwide survey of adults (15+) in Rwanda.



Kinyarwanda & Kirundi Broadcasting
A UDI ENCE C OM P O S I T I O N Total Population of Burundi 10.2 M and Rwanda 10.9 M

Rwd. Bur. Rwd. Bur.
Rwd. Bur. Rwd. Bur.
Wkly. WKkly. WKkly. Wkly.
Sam.  Aud.  Sam Ay Sam.  Aud.  Sam Aud)
Sex % % % % Educ % % % % Residence % % % %
Male 48 67 49 73 None 25 13 16 3 Urban 12 12 12 21
Female 59 33 51 o7 Primary 62 65 39 20 Semi-urb. na na 7 13
Age Sec. 11 17 33 47 Rural 88 88 81 66
15-24 26 26 30 17 Higher 2 5 10 27 Language Spoken at Home
25-34 30 34 08 33 Ethnici?y/NationaIity Kinyar.. 120 180 ;1 9O6
35-44 17 18 20 34 Burundian na na 98 96 Kirundi 7
ey 12 11 12 12 Other na na 2 4 Swahili 0 0 1 2
Other na na 2 2
55-64 8 7 6 4
65+ 7 8 B 1
M EDIA USE &) Rwanda | Burundi
] Top Ten Sources Top Ten Sources
v Radio of News (Rwanda) of News (Burundi)
0, 0,
gong | . 82% 87% | 1. RadioRwanda 1. RTN Burund
71% 72% | 9 BBC 2. Bonesha FM
. 19% 3. Radio Salus 3. Radio Public
21 0% 24 /01 19 4, TV Rwanda Africaine
1% 12/0 \ 10/1% 10% 5. Radio Maria 4. Radio Isanganiro
P e l—u b > > 6. VOA 5. BBC
T T T T Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekl i i
OwnTV OwnSat Own  Weekly WeeKly Radio Radio FM~ MW  SW  Radio 7. Community Radio 6. RINB
Dish Cable TVUse TV Use Use Use Use Use Use Butare 7. Radio Kwizera
for News N 8. Radio lzuba 8. Radio Ava Maria
9. Community Radio 9. VOA
Gisenyi 10. Radio BINUB
10. Imvaho Nshya
Internet Cell Phone
54% Web Analytics
2% ) Weekly
2., g0 Py 26%25% 19% 159 Visitors 2,500
A | I I | 3% 1o, u || Weeky
Own PC Internet Weekly Weekly y . . i / Visits 7,000
Accessat Internet Internet Own Cell Weekly Use Mobile  SMS Use
Home Use Use for SMS Internet  for News
News Use

C ONTEXT

i Stability i Political Freedom 9 Press Freedom G Ease of Distribution G Competition

Political Situation Media Environment

» Freedom House Political Freedom Index (2011): * Freedom House Press Freedom Index (2011): Rwanda—NOT
Rwanda—NOT FREE; Burundi—PARTLY FREE FREE; Burundi—NOT FREE

* Economist Intelligence Unit Instability (2010): Rwanda- » Reporters Without Borders Index (2011): Rwanda—81.00
MODERATE RISK; Burundi—HIGH RISK (156/179); Burundi—57.75 (130/179)

* In 2011, as in the past number of years, Rwanda failed to make « Rwanda’s media environment was ranked the third least free in Africa in
much POl't'C?| progress in terms of democratization and Jl{d'c'a| October 2010, after pressure on media outlets increased surrounding the
reforms. While several laws were drafted to advance political August 2010 national elections. This challenging environment makes
freedom, arrests of opposition party figures and government international broadcasters’ work all the more difficult and important.

critics belied true reforms. Local elections in the spring of 2011

mainly saw the ruling RPF's candidates win seats. Despite improving economic conditions, access to television and Internet

- T ) o remain low—only 11 percent of adults have a TV at home; only 7 percent
¢ The political situation in Burundi has not stabilized in 2011. There have ever gone online. Opportunities for international broadcasters to reach
were multiple fatal clashes between members of the dominant audiences via these platforms are very limited.

CNDD-FDD and opposition groups—many of whom had fled to
neighboring countries following the 2010 elections which they
boycotted. In reaction to a particular violent incident in September
2011 the government ordered a month-long media blackout and
further restricted civil society activities.

* Mobile phones have become more viable as a means of reaching Rwandans;
slightly more than half of adults have access to a phone at home. However,
most transmission of news via mobile phone happens between friends and
family, rather than between news organizations and audience members.



38

Broadcasting
Board of
Governors

P R O F |

L

E

Language of Broadcast: Creole

Content: 14.5 hrs. of original radio programming per week; Internet
Distribution: 13 affiliates (13 FM)

VOA Creole broadcasts to Haiti via 13 local FM affiliate stations throughout the
country. The Service also delivers news and information on its website, on social
media platforms Twitter, Facebook, and You Tube, as well as via SMS through a local
mobile provider. The Service provides training for Haitian journalists and has a citizen
journalist program.

Staff: 8

Budget: $1,674,000
Established: 1987 to present

-
bg - 5 \n IE BAHAMAS

Nnt
CUBA

-

~

>
HAITI
Port-au-Prince

>

JAMAICA

DOM. REF

Caribbean Sea

=

Audience Size-

Credibility

P ERF OWRMANTC E D ATA (Using Data from Haiti, January 2011)
» B :o 100.0
= s 90.0
°© 4 S
5 g 80.0
2 3 & 700
=
2> 60.0
2 X
o 50.0
(7}
1 ; 40.0
. 30.0
g i 20.0
Radio Internet G
| VoA 27 0.30 100
Jun 2009 Jan 9011
+ RFI*** 3‘1 0‘4
VOA
Radio 62.1
Internet 5.7 VOA
Total 62.6 93
o >
P t: f d .
W?-;I:l?l; gggign::rt‘{gﬁinds £ Percentage of weekly audience whose E Combined Scores from
broadcasts credible (%) LIl understanding of topics increased [} audience panel
(= “A Great Deal” or “Somewhat” (%) =
VOA .g o VOA
Radio 97 o VOA Radio 37
TV na 'g Current Events 91 Tv na
= U.S. Culture 62
U.S. Policies 59
Current Events
in Haiti 94

*Audience size estimates are based on 2003 Haitian
census 2011 projections put the 18+ population are 29% higher.
** Due to differences in sample coverage between the June 2009
nationwide survey and previous urban-only surveys conducted in
Haiti, it is not possible to show trend data from earlier surveys.
*** RFI's Creole content in 2011 was available online only.

Data are from a January 2011 survey of adults (15-64) in Haiti.The

national sample is representative of the population 18 years of age and

older living in Ouest, Grand Anse, Nippes, Sud Est, Sud, Artibonite,
Centre, Nord, Nord Est and Nord Ouest. An additional sample was drawn

of the camps located in the metropolitan areas of Haiti.



Creole Broadcasting

A UD I E N C E C OM P O S I T1 ON Total Population of Haiti: 10.1 million
sarpe VRiess Sammie VG MEEKY S

Sex % % Education % % Residence % %
Male 47 49 None 6 4 Urban 46 45
Female 53 51 Primary 23 25 Rural b4 55
Age Secondary 53 50 Language
15-24 18 1/(5) Technical 13 17 Creole 99 99
25-34 36 36 Higher 4 4 French 1 1
35-44 24 26 Ethnicity/Nationality
45-54 16 17 Haitian 100 100
55-64 5 5
65+ 2 2

M E D I A U S E

. Top Ten
v Radio Media Outlets
o, 97% 0 0 . .
7% 64%  sgo, 98% 96% 94% 1. Radio Tele‘Glnen
12. Radio Lumiere
13. Radio Vision 2000
9 7% 14. VOA
) 1% 1% 15. Radio Nationale
— Own Weekly Weekly Weekl 'w ‘kI)W K dHatt
oV o Sa éz,“;."e Moty oty 2 e Vi W e e |10 o stonots
for News Use Use Use Use Use for 17. TV Nationale d'Haiti
e 18. RFI Haiti relais FM
19. TNH
N Cell Phone 20. Radio Maxima
98% ;
850k 73% Web Analytics
Weekly
249
= 0% 10% Visitors 1,200
oz ai s_'Jr LJ‘I L,.’I 2% Weekly
Own PC Internet Weekly Weekly s 4 . ____l t el Visits 4,100
Access '"Le'"e" 'l’J“e"f'e" OwnCell Weekly  Mobile  Weekly
se ﬁ:w:’ Use SMS Internet SMS Use
Use for News

C ONTEXT

W stavity  €E) Political Freedom  §E) Press Freedom @) Ease of Distribution

Top Ten
Sources of News

Radio Tele Ginen
VOA

Radio Luminere
Radio Vision 2000
Tele Ginen

TV National d'Haiti
Tele Caraibes
Radio Nationale
d'Haiti

9. Radio Metropole
10. Le Nouvelliste

ONDO AW~

“ Competition

Political Situation Media Environment
» Freedom House Political Freedom Index (2011): » Freedom House Press Freedom Index (2011):
PARTLY FREE PARTLY FREE
« Economist Intelligence Unit Instability (2010): » Reporters Without Borders Index (2011): 15.67 (52/179)

VERY HIGH RISK

* Mobile phones have become an essential communication tool in Haiti.

+ The extreme weakness of Haiti's governing institutions has kept the Almost every adult in Haiti has a mobile phone in their household
political environment unstable. Violent protest and the difficulty of (98 percent) and 97 percent own a personal phone. Before the quake,
establishing a new government have been the main threats to 90 percent of households had a mobile phone. Mobile ownership has
progress rebuilding the country. Reconstruction activities—which increased; landline ownership has significantly decreased. Less than
have been on hold since late 2010 because of election campaigns— 1 percent of respondents now have a working landline; 3 percent of
have restarted only gradually and will not pick up in earnest until a respondents had a landline before the earthquake.

new prime minister and cabinet are approved by parliament.

39



40

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

Language of Broadcast: Dari

Content: 42 hrs. of original radio prog. per week;
3 hrs. of original TV prog. per week; Internet

Distribution: 1 affiliate (1 TV), 1 1BB MW, 8 IBB
FMs, 2 or 3 IBB SW frequencies

VOA delivers radio programming, seven days per week,
on FM, AM, and IBB shortwave. The FM is broadcast to
Kabul, Herat, Kandahar, Mazar-e-Sharif, Jalalabad, Khost,
Gardaiz, and Kunar. IBB shortwave is heard in
Afghanistan, Pakistan, Iran, Tajikistan and Uzbekistan.
VOA's Afghan news program, TV Ashna, is televised live
throughout Afghanistan on RTA, Afghanistan's state-
owned television network. The first half hour is in Dari;
the second in Pashto. On Fridays, RTA also airs “Karwan,”
a 30 minute program targeted at youth.

Staff: 21
Budget: $2,953,500
Established: 1980 to present

\s/ Ly — S e
mw RadioFreeEurope i = 5
RadiolLiberty : S

TURKMENISTAN

m & O ™

k==

Kabul
.

Language of Broadcast: Dari
Content: 42 hrs. of original radio
programming per week; Internet RAN
Distribution: Delivery includes 1

national MW, 8 IBB FM transmitters,

multiple SW frequencies, HotBird,

AsiaSat, Yamal and Internet with 1
streaming audio (Dari site plus o J -\
Pashto site). ey | i
Staff: 26+ =
Budget: $5,030,000t

Established: 1985-1993;

2002 to present

T Totals for Radio Free Afghanistan including
both Dari and Pashto broadcasts.

AFGHANISTAN

PREISTAN

INDA

P ERF OWRMAN C E D AT A (Using Data from Afghanistan, July 2011)
0 o
N 10 B 60.0
(7)) 9 K~
3 " 8 8 50.0
[ =z 7 &) 400 .L—Q_ﬁdn___
) o 6 N
S| S 5 17 > 300
=] o 4 1 — X
g - 3 14 - - ) 20.0
= 9 - - - (3}
§i & P
01 Radio TV* Internet 0.0
Sep | Aug | Aug | Nov | Jul
HWVOA 63 41 0.05 200 | 200 | 200 | 200 | 201
RFE/RL| 79 00 002 CI A B
aUsIB 89 41 0,09 VOARado& | 310 | 304 | 189 | 302 | 414
——
REE;EL 4231399 313|355 |438
Weekly Reach by Media (%)
BBC Radio 49.1 1410 29.1 | 362 | 25.6
VOA RFE/RL usiB
Radio 29.4 438 49.4
Internet 0.3 0.1 0.5 VOA RFE/RL
Total 41.4 438 56.4 67 81

> o
- Percentage of surveyed (=]
o— weekly audience that finds -
broadcasts credible (%) -g

T ]
(] VOA RFE/RL "‘;;
(= e
O  Radio 87 85 o
T

TV 95 na c

2

*Viewing in “Dari only” or “Dari and Pashto”

>

= .
Percentage of weekly audience whose =3 Combined Scores from
understanding of topics increased (1] audience panel
“A Great Deal” or “Somewhat” (%) 3

VOA RFE/RL
VOA .
Radio*  RFE/RL Sadie = 28

Current Events 92 90 v na na
U.S. Culture (VOA) or
Current Events in
Afghanistan (RFE/RL) 80 88
U.S. Policies 65 na

Data are from a July 2011 survey
of adults (15+) in Afghanistan.

**Understanding ratings for VOA TV are 95% for Current Events, 80% for U.S. Culture and 67% for U.S. Policies.



Dari Broadcasting

A UDIENTCE c oMPOSITI ON Total Population of Afghanistan: 32.4 million
VOA RFE/RL VOA RFE/RL VOA RFE/RL
Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly Sample Weekly Weekly
Audience Audience Audience  Audience Audience Audience
Sex % % % Education % % % Residence % % %
llliterate/
Male Be 86 ol No Formal 61 53 56 Urban 8 66 76
Female =2 44 =0 Elem./Inter. 18 21 18 Rural 22 34 24
Age Secondary 17 21 20 Language
15-24 = = o Coll./Univ. 3 5 6 Dari 48 60 59
25-34 23 21 2 Ethnicity/Nationality Pashto 39 26 29
Sos 22 23 21 Pashtun 42 30 39 Uzbek 9 12 10
45-54 15 13 15 Taiik 36 43 43 Other 3 2 2
55-64 7 8 8 Uzbek 9 1 10
65+ z 2 < Other 14 16 15
Top Ten Top Ten
M E D I A U S E .
Media Outlets Sources of News
TV Radio 1. RFE/RL Radio 1. Tolo TV
(any language) 2. RFE/RL
49% 5oo, 91% 82% 74% 60% 77% 2. Radio Afghanistan 3. TV Afghanistan
= 45% 36% 3. VOA Radio/TV 4. VOA
18% (any language) 5. BBC
- o0t ' 4. TV Afghanistan 6. Ariana TV
u - . e 5. Tolo TV 7. Radio Afghanistan
p 4 . d . ¢k Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly 6. Ariana TV 8 Radio Arman
Radio Radio FM Use MW SW Use Radi '
OwnTV Own Sat - Own  Weekly Weekly o0 lse T Use seUNsae for 7. BBC Radio 9. LemarTV
for News GB (any language) 10. Ariana Radio
8. Radio Ariana
9. Radio Arman
10. Lemar TV
Internet Cell Phone
Web Analytics
11% VOA
= 649%
o/ =’ Weekly
2% 3% 20 28% 7% Visitors 5,600
: =B A5 =5 . L 2k Weekly
f r N T . | /,4 < 7 ) e . .
Own PC Internet Weekly Weekly ~ T T T = 7 Visits 14,400
Access Internet Internet Own Cell  Weekly Mobile Weekly
Use Use for Use SMS Internet SMS Use RFE/RL
News Use for News Weekly
Visitors 5,900
Weekly
Visits 21,100

CONTENXT
G Stability

Political Situation

» Freedom House Political Freedom Index (2011): NOT FREE .
» Economist Intelligence Unit Instability (2010): °

VERY HIGH RISK

e In 2011, the legitimacy of the government led by the president,
Hamid Karzai, remained compromised as a result of the flawed
nature of the electoral process in both the 2009 presidential poll and
the 2010 parliamentary elections. The president has been even less
effective in his second term than he was in his first. The judicial .

system is also in a weak state.

* The security outlook is highly unsettled, attacks by elements linked to
In 2011, a series of high-profile
assassinations further weakened the government and have raised
doubts that the country could manage itself once the coalition troops *
transferred security over to the Afghan police and military. The
government's credibility is further diminished because of the
corruption in the ranks, violence against women and prisoners, and

the Taliban remain frequent.

the large number of civilian casualties.

G Political Freedom

G Press Freedom

‘ Ease of Distribution

Media Environment

4 Competition

Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
Reporters Without Borders Index (2011): 74.00 (150/179)

¢ Although Afghan media continued to grow and diversify in 2011, access to

media outlets differs rather radically among ethno-linguistic groups. Those
in Afghanistan who speak Dari at home, for example, are more likely to use
TV for news every day than are Pashto speakers, who are more likely to
listen to radio for news.

Journalist have continually faced difficulty with government interference,

threats, arrests and harassment by politicians and those in power. Kabul

to curb this trend.

displays a relatively higher media freedom and diversity than anywhere else
in the country. There are currently dozens of independent and private radio
and several private television stations in the country.

Internet and mobile telephone use has increased rapidly, providing news
and information to particularly urban residents. The Taliban has picked up
their effort to damage telecommunications and transmission infrastructure

* In September 2011, an Afghan journalist reporting for the BBC was killed
by NATO forces during a fight against insurgents. He was mistaken for a

suicide bomber.

41



42

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\°A

Voice of America

0 B &
English to Asia

Language of Broadcast: English

Content: 14 hrs. of original radio programming per week; Internet

Distribution: 97 affiliates (57 Radio, 40 TV); radio is streamed on the Internet, downloadable on
podcast, and broadcast on SW, MW, and relayed via satellite and affiliates.

Radio: Produces regionalized and international news programming targeted to Asia. Daybreak Asia
(morning) and Crossroads Asia (evening) deliver targeted news and information; International Edition
contains world news. Reporters’ Notebook provides a platform for discussion of the week'’s top news by
VOA English language correspondents.

TV: Production of video content for web delivery.

New Media: Produces written, audio and video content for the Asia page of the English

website. Provides podcasts of radio programming available through the English web page and
iTunes. Includes articles, photos, video, audio, and other multimedia forms such as flash. Platforms
include voanews.com, Facebook, Twitter, Tumblr, Storify, mobile and limited SMS. Asia is the source of
more than one million foreign visitors to the English website each month, more than any other region.

Staff: 96t | Budget: $14,138,0001
Established: 1949 to oresent

English to Middle East

Language of Broadcast: English
Content: 10.5 hrs. of original radio programming per week;
0.5 hrs. of original TV programming per week; Internet

Distribution: 20 affiliates (18 Radio, 2 TV) Radio on IBB FMs in Irag and Kuwait, SW and
ArabSat

Radio: The English Division recently began regionalizing programming to the Middle East; Middle
East Monitor (evening) delivers targeted news and information; International Edition contains world
news. Also, current affairs programming which includes Press Conference, USA features
interviews about critical issues; Encounter, panel discussion, and /ssues in the News,
correspondents' discussion.

TV: On the Line is an interview program dealing with current events.

Digital distribution: Includes articles, photos, video, audio, and other multimedia forms such as
flash. Platforms include voanews.com, Facebook, Twitter, mobile and limited SMS. The English
website has the largest audience of any of VOA's services.

Staff: Please see English to Asia
Budget: Please see English to Asia
Established: 1942 to present

Learning English
Language of Broadcast: English
Content:

Radio: 10 hours of original programming per week including multiple 10-minute newscasts;
feature programming includes health, American life, science/technology and US history; Internet.
Audio programs are also posted online with MP3s, podcasts and transcripts for reading and
listening comprehension.

TV: Five 4-minute modules per week for English learning; subjects include development, education
and agriculture.

New Media: Includes articles, photos, video, audio, and other multimedia forms. Platforms include
websites, Facebook, Twitter, YouTube, a weekly newsletter, and a mobile site. "The Classroom" is
an interactive e-learning site that includes live ESL teaching on Facebook, using VOA stories as the
basis for teaching language and grammar.

Partners: Companies in many countries use Special English materials to produce and sell as their
own English-teaching products.

Distribution: Radio (27 affiliates; SW and MW); TV (on satellite to affiliates)
Staff: Please see English to Asia

Budget: Please see English to Asia

Established: 1942 to present




English Broadcasting

English Current Affairs
Language of Broadcast: English

Content: 6 hours of original radio programming per week; 0.5 hours of original TV
programming per week; Internet

Distribution: Affiliates, satellite, and IBB SW

VOA's English Current Affairs Hub delivers news and analysis of critical international issues to
worldwide audiences. Current Affairs helps fulfill the VOA Charter in presenting “responsible
discussions and opinion” on the policies of the United States. In addition to news-driven discussion
of world events, Current Affairs presents programs on American culture, ideas and institutions.

Radio: VOA's English Current Affairs Hub broadcasts six 30-minute programs each weekend. In
addition to the radio simulcast of the TV program On the Line, there is the point-counterpoint
debate program Encounter, the one-on-one newsmaker interview program Press Conference, USA
and a round-table round-up and discussion of the week’s news featuring noted Washington
journalists, /ssues in the News. Science World brings together original VOA reporting on science,
technology, health and the environment. Topics in American life and culture are the focus of the
radio magazine American Café. o bt

TV: Current Affairs produces On the Line, a weekly 30-minute international affairs panel discussion
program providing in-depth analysis and debate.

New Media: In addition to broadcasting, English Current Affairs delivers all of its video and audio
programming via the Internet. Some radio programming is also produced in video format for
webcasting. Science World also features a popular blog that engages the audience.

Audience Size & Weekly Reach Web Analytics
Weekly
* Most of VOA's Worldwide English programing is consumed in Africa with Nigeria, Ghana, Tanzania, Visitors 703,500t
Kenya and Uganda rounding out the top five countries with largest audiences. Outside of Africa, Weekly

the largest audiences are in Russia (1.2 million), China (1.1 million) and Qatar (0.7 million). Visits 999,900+

tWorldwide English totals.

TV USIB Internet
Radio Radio TV Weekly USIB Internet Weekly
Population Audience Size Weekly Reach % Audience Size Reach % Audience Size Reach %
China 1,345,900,000 1,078,434 0.1 na na na na
Ghana* 25,000,000 834,480 5.7 556,320 38 43,920 0.3
Indonesia 238,200,000 310,158 0.2 na na 155,079 0.1
Nigeria* 162,300,000 3,609,240 4.0 1,443,696 1.6 270,693 0.3
Qatar 1,700,000 44,352 6.4 na na na na
Russia 142,800,000 361,845 0.3 na na 964,920 0.8

* Research consistently demonstrates that many people who say they know English as a second language actually have difficulty
understanding normal radio or television broadcasts in the language, and are therfore good targets for VOA's Learning English programs.
These programs are expecially valuable for the millions of people around the world who want to learn American English. Large potential
audiences are most likely found in South and East Asia, as well as parts of Africa.



44

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\eA

= mH & U
Language of Broadcast: English

Content: 74.5 hrs. of original radio programming per week; 3.5 hrs. of original TV
programming per week; Internet

Distribution: 110 affiliates (88 Radio, 22 TV); 6 IBB FM, 5 MW frequencies, and IBB SW

Radio: Produces 14 radio shows, for a total of 74.5 hours of original news and information
programming each week targeted to Africa, including the new “South Sudan In Focus” funded by

a State Department grant. “VOA Express” allows affiliates to take short pieces of radio content from
the web, and soon “VOA Direct” will accommodate TV, text and picture content as well. It is also
responsible in part for VOA's 24/7 Hourly English Newscast, used throughout the organization on
radio and the Internet.

TV: Two Africa-targeted shows, totaling 3.5 hours of original programming per week, including
In Focus, a 30-minute weekday news magazine show, and Straight Talk Africa, a weekly call-in
program featuring prominent African guests.

New Media: Manages the VOAafrica.com webpage on VOAnews.com, dedicated to news, features
and information from and about the continent of Africa. It regularly runs special interactive, multi-media
coverage of elections, special health reporting and feature series. Launching four show-related
Facebook pages, the service regularly posts video clips on YouTube, opens comment sections on
stories that generate lively debate and maintains blogs on youth issues, African music, and sports. Web
traffic has increased over 100% in the past year.

MAURITANIA
NIGER Y
SENEGAL CHAD xR
GAMBIA -
GUINEA B1SSAU BURKINA suoAN R
GUINEA BENIN
sieRRA LEONE L ouoiRE T000 NIGH

USERML GHANA

EQUATORIAL GUINEAS sy
SA0 TOME & PRINCIPE 9

Staff: 14
Budget: $2,527,000
Established: 1942 to present

P ERFOWRMANTC E D AT A (Using Data from Ghana, Oct ‘10 and Nigeria, Dec “10)
(V]
N 10 S 10.0
(7] g G 90 A x
o @ ’
Q| =z g 3 80 \ A
gl 5 ¢ e 0T N
5| - 2 > v A\
I : 21— 3 o0 \
S T o 50 Vﬂ
0 -
Radio TV Internet ; 40
“VOA Ghana | 08 06 004 30
VOA Nigeria| 36 14 03 2
oysiB* 7.6 5.3 05 10
0o S J Oct
20052008 | 7P | o2 | ‘gg 2010
Weekly Reach (%) by Media —<+—VOAGhana | 55 | 7.6 8.5 9.0
o
VOA Ghana VOA Nigeria —&— VOA Nigeria | 9.8 | 6.7 | 86 | 7.2 | 45 | 51
Radio BT 4.0
™
Internet 0.3 03 VOA Ghana VOA Nigeria
Total 9.0 5.1 57
3‘ P t f d b= 3
- wi':ﬁ; gggign(?:rt‘rl‘lea‘ﬁound _E Percentage of weekly audience wh?se E—ll Combined Scores from
= broadcasts credible (%) k< understanding of topics increased “A Great (1] audience panel
— [l Deal” or “Somewhat” (%) =3
-] [t (o}
QO VOA VOA - VOA
B Ghana Nigeria ﬂ VOA .
(8} i () Ghana Nigeria Radio &3
Radio 99 92 o Radio** Radio**
[ TV 3.3
™ 95 94 ™ Current Events 96
U.S. Cul 91 Data are from an October 2010
:S. Culture survey of adults (15+) In Ghana and
U.S. Policies 86 a December 2010 survey of adults

(15+) in Nigeria..
*USIB audience estimate is based on data from Burundi, Ethiopia, Ghana, Guinea, Kenya, Niger, Nigeria, Rwanda, Somalia (Mogadishu only), Tanzania,
Uganda and Zambia, Zimbabwe.
**In Ghana, understanding ratings for VOA English to Africa TV are: 89% for Current Events; 856% for U.S. Culture; and 79% for U.S. Policies. In Nigeria,
understanding ratings for VOA English to Africa TV are: 94% for Current Events; 86% for U.S. Culture; and 89% for U.S. Policies.



English to Africa Broadcasting

Total Population of Ghana 25 million and Nigeria 162.3 million

A UDIENTZCE COMPOSITION
VOA VOA VOA voR
Ghana Ghana Nigeria N‘;vgﬁ"a
Sample Sample Sarpe Aug.'
Sex % % % % Education % % % %
Male 48 56 49 69 No Formal 14 4 41 13
Female 52 44 51 31 Primary 20 16 21 13
Age Sec/Voc. 60 62 31 44
15-24 32 30 28 34 Coll./Univ. 6 17 8 27
25-34 28 27 28 34 Ethnicity/Nationality
35-44 16 14 18 18 Twi 40 34 na na
45-54 11 16 14 9 Ewe 14 18 na na
55-64 7 8 9 3 Hausa 2 4 42 41
65+ 6 6 2 2 Yoruba na na 21 9
Other 44 44 Bl 50
M EDIA USE*™ [l Ghana _ Nigeria
TV 94% 6% Radio 86%
615 " 0% 68% 85% ggu, B8, 87%
o —60% _60% 48% 350
8% 80 | ‘ | |
/u - 30/0/0 17 -
Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly

Own TV own Sat Own Weekly Weekly Radio Radio FM UseMW UseSW Use Radio
Dish  Cable TVUse TV Use Use Use for
for News News
ell Phone
Internet 7906 C
71%
429
11% . %o 31%
5% 9% 6% 30% 24%
0, 0, 69 0
/ﬂ%—-ﬂ Lifﬂ' . = 3% 3% f‘ l
7 —d = > A =J e
Own PC  Internet Weekly Weekly
Accessat Internet Internet OwnCell  Weekly ~ Weekly ~ SMS Use
Home Use Use for Use SMS Mobile for News
News Internet
C ONTEX T

4 stability

‘ Political Freedom

Political Situation

* Freedom House Political Freedom Index (2011):
Ghana—FREE

» Economist Intelligence Unit Instability (2010):

Ghana—HIGH RISK

* Despite tensions between the ruling and opposition parties over
corruption investigations, Ghana enjoyed relative political stability in

2011,

The country’s track record on human rights and good

governance are held up as a model amidst its less stable West African
neighbors. Political tensions may intensify as the December 2012
elections approach.

***Refer to the Hausa page for media use and context information for Nigeria.

Ghana Top Ten
Sources of News

1

2
3
4.
5.
6.
7
8
9.
1

Residence % %
Urban 44 62
Semi-

urban na na
Rural 56 38

Language Spoken At Home

Twi 44 38
Ewe 12 14
Hausa 2 4
Yoruba na na
English 2 4
Other 40 40

Ghana TV

TV3

Peace FM 104.3
Metro TV

Radio Savannah
Adom FM 106.3
TV Africa

Fox FM 97.9
Viasat 1

0. Daily Graphic

OO0 W~

= ©owo

Web
Analytics

Weekly

Visitors

703,500t

Weekly

Visits

+

i Press Freedom 0 Ease of Distribution

999,990t
Worldwide English totals.

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011):
Ghana—FREE; Nigeria—PARTLY FREE

Reporters Without Borders Index (2011): Ghana—11.00 (41/179)

41 57
10 12
49 31
na na
na na
49 49
20 9
6 10
25 32

Nigeria Top Ten
Sources of News

NTA

BBC

VOA

DW Radio
FM Kano
Rima FM
Radio Sokoto
Radio Jigawa
AIT Lagos
Freedom FM

. Osun Radio

4 Competition

Ghana's media environment is considered one of the freest in Africa, with
private newspapers, radio and TV stations competing freely with the
state-sponsored Ghana Broadcasting Corporation.

Radio remains the most accessible and widely used media platform, though

a majority of Ghanaians also watch TV at least weekly for news and
information.

45



Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

Language of Broadcast: French to Africa

Content: 23 hrs. of original radio programming per week; 1 hr. of original TV
programming per week; Internet

Distribution: 59 affiliates (FM and MW); 3-56 IBB SW frequencies; 3 IBB FMs,
1 in Ouagadougou and 1 in Abidjan; two shared IBB FM, 1 in Djibouti and 1 in Kigali;
and 12 TV affiliates.

Radio: The bulk of the French to Africa audience is in DR Congo, where VOA's partner,
RAGA-FM, is heard in almost all the major cities of the country. In addition, VOA has
affiliates in Dakar and Kaolack, Senegal; Yaounde and Douala, Cameroon; Bamako, Mali;
Libreville, Gabon; Lome and Sokode, Togo; and Conakry, Guinea.

TV: French to Africa has a co-production arrangement with Raga-TV in DR Congo,
sending packages to affiliates in Gabon, Benin, Guinea, Niger, Cameroon/Douala, and the
DRC. Similar arrangements are being made with affiliates in Burkina Faso, Cameroon and
Togo. These affiliates can also download French to Africa’s own packages, besides the
service's weekly TV show Washington Forum.

New Media: The Service has a website as well as active Facebook and Twitter accounts.

£ 3 * 3 T
: wceo, TNSA
Carary Wasdd AN o x f
= AGERA (
LBYA [
N |
SAHARA
MAURITANIA
MALI NIGER
SENEGAL CHAD
GAMBIA
GUINEA BISSAU [ BURKINA o
el Y
SIERRA LEONE. @ r*‘ NGERI
h EHaNa
LEERIA \
Also from East Africa ECUATORIAL GUNEA
SAO TOME *
& PRINCIPE

Staff: 18
Budget: $2,190,000
Established: 1960 to present

P ERF ORMAN C E D A T A (Using Data from DRC, March 2011)
0 (=}
N 5 = 50
0 s 45
[} z 4 8 40
Q S ) -
c = 3 o 35
Q2 - - 30
-] - —
3 — 2 T f’ 25
=
N | :
. — 10
Radio TV Internet 5
[svoa| 270 1.20 021 0 oo
—>—VOA 19.1
—&— BBC Radio 175
VOA in DRC
Radio 1566
Internet 1.1 VOA in DRC
Total 191 64
E Percentage of surveyed g . -v? Combined S "
[— Wweekly audience that finds = Percentage.of weekly au_dlence whose F— ombined Scores from
broadcasts credible (%) - understanding of topics increased [l audience panel
:a [l “A Great Deal” or “Somewhat” (%) =
2 VOA in DRC llg d VOA
Radi 97 A= Radio TV .
O  Radio S curent Radio 34
TV 100 c Events 95 na TV 34
u.s.
=  Culture 60 na
u.s.
Policies 67 na

Data are from a March 2011 survey of adults (15+) in
urban areas of the Democratic Republic of Congo.



French to Africa Broadcasting

A UDIENTZCE COMPOSITION®™« Total Pop. of Democratic Republic of Congo (DRC): 67.8 M
100% 4.5% Education % % Residence % %

Sex % % None/Primary 7 <1 Urban 100 100
Male 49 66 Secondary/Vocational 17 11 Rural na na
Female 51 34 High School 29 20 Language
Age Inc Higher 21 24 French 20 26
15-24 34 27 Higher 24 41 Swahili 33 28
25-34 34 34 Ethnicity/Nationality Lingala 33 33
35-44 18 25 Baluba 23 23 Other 14 13
45-54 8 9 Bakingo 19 21
55-64 3 4 Other 58 56
65+ 2 1

M E D I A U S E (Using Data from DRC March 2011)

v Radio Top Ten Top Ten Sources
78% a0 T7% . Media Outlets of News
7 64% 60% 59% 1. Digital Congo 1. TVRTNCI
119% 18% 2. TVRTNCH 2. Radio Okapi
— u L | L M2 o N 3 V6 3 TV5
‘Own TV Own Sat o.‘J'w Ky Weeki o Yw:l/'w:l’rw‘ki W kI w ki 4. R 4. France 24
wn . . .
" hish Cable TV Use TV Use Radio Radio FM Use MW ' SW Use Radio 5. Radio Okapi 6. Digital Congo
for News Use Use Use for 6. BBC 6. RFI
News 7. Mirador TV 7. Radio RTNC
8. Antenne A 8. Mirador TV
9. Radio RTNC 9. Antenne A
Ttermel Cell Phone 10. CCTV 10. Canal France
international
83%
19% 49 18% 1% v 56% 38% Google Analytics
e A bl oaw l Weekly
Own PC Internet Weekly Weekly 4 L3 — - Visitors 3,200
Access Internet Internet ’ ' ’ i !
Use Use for Own Cell  Weekly Mobile Weekly Weekly
News Use SMS  Internet - SMS Use Visits 5,300
C ONTEXT
9 Stability G Political Freedom G Press Freedom “ Ease of Distribution 6 Competition
Political Situation Media Environment
- Freedom House Political Freedom Index (2011): NOT FREE + Freedom House Press Freedom Index (2011): NOT FREE
« Economist |nte||igence Unit |nstab|||ty (2010): . Reporters Without Borders Index (2011)' 67.67 (145/179)
VERY HIGH RISK  The media market in Kinshasa is more competitive than in other parts of
* Presidential and legislative elections in the Democratic Republic of DRC. In Kinshasa's radio market, for example, there are 10 domestic radio
Congo (DRC) are scheduled for November 28th. In late June the stations with more than 10 percent reach, compared to only four domestic
president, Joseph Kabila, signed into law a bill that limits the stations outside of Kinshasa. In addition, there are 15 domestic and
presidential election to one round—the 2005 constitution required two in_ternational v broadcastelrs with more than 10 percent reach in
rounds if no candidate secured more than 50% in the first round. This Kinshasa cgmpargd t? four n other urban areas of the country. Weekly
will greatly increase Mr. Kabila's chances of re-election as he no longer use of TV—including international TV—_as well as weekly use of SMS,
needs over 50% of the vote to be returned to office. The new law also internet and newspapers for news in Kinshasa is higher than elsewhere,
limits future presidents to one term of office only. The National creating even more competition for international broadcasters.
Assembly passed the bill in mid-June, although opposition parties * The Kivu region’s media market is different from that of DRC in general.
boycotted the vote in protest. In January a joint sitting of the National Although levels of radio ownership in Kivu (90 percent) are similar to
Assembly and Senate had approved constitutional amendments that those in the country as a whole (87 percent), the use of radio for news
made the new law possible. and information is considerably higher in Kivu (79 percent) compared to
* The North and South Kivu provinces are distinct from the rest of DRC. the country in general (69 percent). However, the use of international
These are areas where fighting between different military groups radio in Kivu is similar to its use across DRC, probably because of
remains high, there is a higher concentration of refugees from language barriers—international broadcasters predominantly broadcast in
neighboring countries and infrastructure is generally less developed French. Ownership of television is significantly lower, as is the use of TV—

than in the rest of the country. including international TV—for news and information.



48

Broadcasting
Board of
Governors

P R OF I L E

\°A

m & 0§
Language of Broadcast: Georgian

Content: 7 hrs. of orig. and 7 hrs. of repeat radio
prog. per week; 15 min. television per week; Internet

Distribution: 2 affiliates (1 FM, 1 TV), 3 IBB SW
frequencies and satellite.

Radio: VOA's Georgian Service is heard on one
affiliate, the Georgia Public Broadcasting, the country's
third most powerful FM distribution facility.

TV: The Service produces a 15-minute weekly
television show titled Washington Today. It is aired in
Georgia on Network 1 of Georgia Public Broadcaster.
Web: The Service has a multimedia website, a mobile
site, a Facebook fan page, Twitter and YouTube
accounts, and sends an email newsletter.

Staff: 6
Budget: $764,000
Established: 1951 to present

~

sw RadioFreeEurope
RadioLiberty

= -
Language of Broadcast: Georgian and
Russian to Georgia

Content: 27 hrs. of original and 2 hrs. of repeat
radio programming per week; 1.5 hours of original TV
programming per week; Internet

Distribution:

Radio: RFE/RL delivery for Georgian includes 2
national FM networks & 6 regional FM affiliates,
HotBird and AsiaSat. Alt. delivery includes fortnightly
publication and distribution of newspapers.

New Media: The Service has a website, mobile site,
Facebook & YouTube page and very active blog.
TV: RFE/RL has 1 national TV affiliate carrying a
weekly 60-minute program and 1 satellite channel
broadcasting a weekly half-hour Russian-language
program focused on the Caucasus.

Delivery for Ekho Kavkaza in Russian includes 2
national network & 2 regional FM affiliates, IBB

\ RUSSIA
ERBAIJAN
TURKEY
ARMENI

provided SW, Internet with live audio
streaming, mobile site and fortnightly
publication and distribution of newspapers
in refugee enclaves.

Staff: 10
Budget: $2,042,000
Established: 1953 to present

PERFORMANZC

E D ATA

(Using Data from Georgia, March 2011)

Apr | Feb | Jul Mar | Mar
2006 | 2007 | 2009 | 2010 | 2011

0.7 1.7 1.3 0.6 1.3

31 | 161 | 49 35 32

()
I 1 : 20.0
L = 8 180
S < 160
g - 3 140
:§ = (274 12.0
> 100
< =
x
5 8.0
o ) 6.0
Radio TV Internet ; 4.0
uVOA 0.03 0.02 0.004 20
RFE/RL| 008 0.05 0.008 00
usiB 0.10 0.06 0.008
VOA Radio
(VOA Radio &
TV as of 2011)
&TV
VOA RFE/RL uUsIB
Radio 9 2.1 25
TV 0.5 1.4
Internet 0.1 0.2 0.2 VOA
Total 1.3 3.2 4.7 35

E Percentage of surveyed weekly

= audience that finds broadcasts
credible (%)*

kS RFE/RL

— VOA Radio

o Radio 95 97
TV na na

=]
.E Percentage of weekly audience whose
T understanding of topics increased
s “A Great Deal” or “Somewhat” (%)*
1]
™ VOA RFE/RL
% Radio Radio
[ Current Events 75 68
=) .
U.S. Society (VOA)
or
Current Events In
Georgia (RFE/RL) 79 68
U.S. Policies 64 na

*Samples of VOA and RFE/RL weekly radio and TV audiences in the survey

are too small for meaningful analysis.

‘ 0y
18 Awareness (%)

RFE/RL
56

>
=)
H— Combined Scores from
(1] audience panel
=
(o}
VOA RFE/RL
Radio 34 36
TV na na

Data are from a March 2011 nationwide
survey of adults (15+) in Georgia.



Georgian Broadcasting

A UDI ENZCE coMPOSITION Total Population of Georgia: 4.3 million
VOA RFE/RL VOA RFE/RL VOA RFE/RL
Sample Annual Weekly Sample Annual Weekly Sample Annual Weekly
Aud.* LULR Aud.* Aud. Aud.* Aud.
Sex % % % Education % % % Residence % % %
Male 46 55 53 Inc. Sec. 23 3 4 Urban 53 66 59
Female 54 45 47 Secondary 29 16 21 Rural 47 31 4
Age Technical ) 16 12 Language
15-24 20 12 8 Higher 26 64 64 Georgian 88 98 95
25-34 18 23 17 Ethnicity/Nationality Russian 2 2 4
35-44 19 20 21 Georgian 86 99 97 Other 10 0 1
4554 14 16 14 Azerbaijani 7 0 2 *Samples of VOA weekly audiences in the survey are too
55-64 13 17 25 Armenian 4 0 small for meaningful analysis, hence use of annual
65+ 17 19 15 Russian 1 1 0 audience above.
M E D I A Uu S E
] Top Ten Top Ten
99% TV ggy 97% Radio Media Outlets Sources of News
1. Imedi TV 1. Rustavi TV 2
21% 21% 2. Rustavi2 TV 2. Imedi TV
27% 9 lik! ’ ’ il 3. Georgian Public 3. Georgian Public
19% 1%
) D 8 : /ﬂ—l o ar V1 v
L= . : : . Own Weekly Weekly Weekly Weekly Weekly 4. Ajara State TV 4. Dilis gazeti
Own TV Own Sat  Own Weekly Weekly Radio RS;’LO Sgﬂe MSV: 3:!, URsaed}gr B, Sakartevelo 5. Adjara State TV
Dish  Cable TV Use f;’:’le;s s 6. Mze 6. Tavisupleva.org
7. NTV 7.
8. Georgian Public 8. Google
TV 2 9. ORT-1
Internet Cell Phone 9. Radio Ar daidardo 10. Radio Ar daidardo
81% 10. Radio Imedi
0,
31%  29%  95% g4 38% 18% Web Analytics
.j 2 [ | | ] [ 6%
g ﬂ L5 A _/ ; > VoA
own P Intormet  Weekly | Weekly £ . 4 — A Weekly Visitors 2,600
wn nterne eekly eekly p
Access Internet Internet Own Cell U\I;I:eskl\l)lrs mtzlr),',l:t sm%eblze Weekly Visits 4,300
Use Use for Use for News
DENS RFE/RL
Weekly Visitors 7,200
Weekly Visits 25,200

C ONTEXT

“ Stability

Political Environment

« Freedom House Political Freedom Index:
PARTLY FREE in 2010

« Economist Intelligence Unit Instability:
HIGH RISK (6.3) in 2010

* Georgia remains a very politicized society. There are hundreds of
different registered and unregistered political parties. The political
system, however does not represent society well. In a recent poll,
over 30 percent of the population supports the incumbent president,
Mikhail Saakashvili, with 50 percent of the population undecided.

e The parliament of Georgia is considering a new draft of the
Constitution that would turn Georgia from presidential republic to a
parliamentary one. Some see it an attempt by Saakashvili to
safeguard a position of prime minister after his second presidential
terms expires in 2013.

* Georgian relations with Russia remain tense. Taken together,
these factors indicate that the Georgian political situation remains
less than stable.

W Political Freedom Y/ Press Freedom

4) Ease of Distribution 4} Competition

Media Environment

Freedom House Press Freedom Index (2011):
PARTLY FREE

Reporters Without Borders Index (2011): 38.00 (104/179)

Although enjoying relative freedom compared to other countries in the FSU
region, Georgian media outlets continue to be polarized and fragmented
between opposition and the government, the quality of journalism in the
country is low and media ownership rules are non-transparent.

In Abkhazia and South Ossetia RFE/RL's Ekho Kavkaza's programming in
Russian show an increase in listenership. In Abkhazia, weekly use of Ekho
Kavkaza was 7.7 percent with 6.8 percent of adults listening to the radio
programing each week and 1.4% visiting the website. In South Ossetia the
website and radio program are both popular with 1.1 percent of adults
visiting the website and .5 percent listening to the radio programming.
Overall use in South Ossetia is 1.5 percent weekly.

The use of Internet for news has overtaken use of conventional radio.
Internet is now the third-most important weekly source of news and
information for Georgian adults, following TV and friends and family; radio
use has declined to sixth position.

49





