Outlets Archives: washington times

October 9, 2014

Under Secretary of State for Public Diplomacy and Public Affairs Richard Stengel visits Al Youm staff at MBN studios in Dubai.

Citations of BBG Networks – Quartz cites VOA report about the source of leaked CY Leung contract. – Christian Science Monitor quotes VOA interview with medical ethicist regarding Ebola death in Dallas. – Business Insider draws from RFA reporting to make the point that China may have Read more »

Posted in | Comments closed

October 8, 2014

A health worker volunteer marks a home with chalk to identify that it has been visited, as they distribute bars of soap and information about Ebola in Freetown, Sierra Leone. Source: AP

About Our Networks – Ventures Africa mentions Voice of America’s SMS-based news services in Nigeria. Citations of BBG Networks – Slate cites RFE/RL’s coverage of Putin hagiography on his birthday. – Politico cites VOA report on Canada authorizing airstrikes against ISIL. – Moscow Times cites RFE/RL reporting on anniversary of Anna Politkovskaya’s Read more »

Posted in | Comments closed

August 5, 2014

antennas

About Our Networks – Radio Taiwan International interviews Radio Free Asia’s Shiny Li regarding the network’s investigative reporting on food safety problems in China. – Washington Times discusses the role of the Secretary of State within the BBG. – Radio World reports on the BBG’s recently released report on the Read more »

Posted in | Comments closed

August 4, 2014

Surrounded by reporters, former Ukrainian prime minister and presidential hopeful Yulia Tymoshenko speaks to journalists after her press conference in Donetsk, Ukraine, Friday, April 18, 2014. Tymoshenko arrived Friday in Donetsk in a bid to defuse the tensions and hear "the demands of Ukrainians who live in Donetsk." (AP Photo/Sergei Grits)

Citations of BBG Networks – Vice quotes RFE/RL’s Brian Whitmore on Russian involvement in Ukraine conflict. – AP piece on how China controls its media cites RFA reporting on violence in Xinjiang. – The Korea Times cites VOA reporting on pro wrestling extravaganza in North Korea. – Washington Times cites VOA Read more »

Posted in | Comments closed

July 25, 2014

About Our Networks – International Campaign for Human Rights in Iran reports that signal jamming - including of VOA and Radio Farda – caused a lack of public safety information and was partially responsible for fatalities following June 12, 2014 sandstorm. – The Guardian reprints a profile Read more »

Posted in | Comments closed

July 17, 2014

Alhurra correspondent Yehia Qassem was reporting from Sderot, Israel, when rockets landed behind him

About Our Networks – “Two journalists on assignment for the U.S.-funded Arabic TV station Al-Hurra Iraq were injured on Sunday while covering clashes between Iraqi security forces and Islamic State fighters in the district of Jurf al-Sakhar in Babil province.” – In report about the Egyptian media Read more »

Posted in | Comments closed

June 9, 2014

Maitham Alshebany

About Our Networks – Washington Post publishes editorial about possible reforms to U.S. international media – New York Times  story on US plan to launch Nigerian TV station Related article in International Business Times – Broadcasting & Cable notes BBG’s audiences in Ukraine have doubled Read more »

Posted in | Comments closed

June 6, 2014

NBAonMarticropped

About Our Networks – Government Executive highlights VOA coverage of Tiananmen Square anniversary. – Wall Street Journal publishes op-ed by former VOA Director Robert R. Reilly on the bill to reform U.S. international media. – Gallup poll shows wide political split in Ukraine.  The Journal of Read more »

Posted in | Comments closed

May 21, 2014

Alhurra's Street Pulse

About Our Networks – New York Times discusses the “intense debate” regarding proposed U.S. international media restructuring. – RFE/RL’s Golnaz Esfandiari named as Guardian “ten people to follow” on Iran and quoted in the New York Times on Iranians detained for making “Happy” video. – The Miami Read more »

Posted in | Comments closed

May 2, 2014

two women at a computer, one pointing to the screen

About Our Networks – Time, National Journal, Al Monitor, Radio World, Buzzfeed discuss the concerns that new legislation may turn Voice of America into a propaganda mouthpiece. – PRI recalls how VOA reporter was expelled from China following Tiananmen Square protests. – RFE/RL’s Khadija Ismayilova named one of CPJ’s “100 Information Heroes.” – Read more »

Posted in | Comments closed