Outlets Archives: Washington Post

October 2, 2014

SD_TrainingMalawi

About Our Networks – Business Insider profiles RFE/RL’s role reporting in Ukraine. – RFE/RL’s Khadija Ismayilova threatened with arrest in Azerbaijan. – NTDTV mentions RFA in piece about Hong Kong coverage around the world. – “Through Voice of America and Radio Free Europe, rock music penetrated the Iron Curtain with messages Read more »

Posted in | Comments closed

October 1, 2014

wide angle view of BBG meeting at Alhurra studios

About Our Networks – Washington Post mentions VOA in an article about the State Department’s new social sharing website. – Federal News Radio interviews André Mendes about renovation of the office space on the fourth floor of the Wilbur J. Cohen Building. Citations of BBG Networks – Washington Read more »

Posted in | Comments closed

September 30, 2014

SD-RFERL Reporter wth GoPro

About Out Networks – “I was later able to learn more about it from the news of forbidden Western sources such as Voice of America and Free Europe, which sometimes broke through.” Citations of BBG Networks – Washington Post cites VOA reporting on mixed feelings regarding military Read more »

Posted in | Comments closed

September 29, 2014

Television ownership in Vietnamese households is extremely high.

About Our Networks – Asia Radio Today reports that the BBG will hire Andy Lack as CEO of U.S. international media. – Government Executive and Federal Times report on the new open office space for BBG’s Office of Technology, Services, and Innovation. – Air & Space Magazine on the end of AeroMartí. Read more »

Posted in | Comments closed

September 22, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – “I like to share information from the Facebook pages of Radio Free Asia and Voice of America and also criticise the government for failing to solve this or that.” Citations of BBG Networks – Washington Post uses Radio Free Asia’s reporting on harassment of Read more »

Posted in | Comments closed

September 5, 2014

Yehia Kassem, Alhurra

About Our Networks – Washington Post speculates about VOA Moscow Bureau’s vehicle purchase. Citations of BBG Networks – WFTV uses VOA video in report on the spread of Ebola. – RFE/RL Belarusian Service cited by BBC for report on boy fined for ice-bucket challengingLukashenka. – Democratic Voice of Read more »

Posted in | Comments closed

September 3, 2014

newspaper1

About Our Networks – Washington Post profile of Estonian President Toomas Hendrik Ilves recalls that he once worked for RFE/RL. Citations of BBG Networks – The Guardian cites RFA reporting on cash incentives for interethnic marriages in China. – CNN cites VOA reporting in updated report on Al-Shabaab and its Read more »

Posted in | Comments closed

September 2, 2014

About Our Networks – Ilgar Nasibov, a freelance journalist for RFE/RL, was brutally beaten in Azerbaijan. – “Mr. Putin’s Big Lie shows why it is important to support a free press where it still exists and outlets like Radio Free Europe that bring the truth to people Read more »

Posted in | Comments closed

August 28, 2014

New VOA and RBC co-production, Cold War?

About Our Networks – Wall Street Journal, in an article about Intelsat and Eutelsat getting waivers to broadcast Iranian programming, notes that many Iranians are about to view VOA Persian via satellite for a rare outside source of information. Citations of BBG Networks – Washington Post publishes Read more »

Posted in | Comments closed

August 20, 2014

RFE/RL correspondent Andriy Dubchak reporting live in Kyiv, Dec 2013

About Our Networks – Video appears to show beheading of American journalist James Foley. Washington Post, USA Today, The Telegraph, Foreign Policy, The Wire, Mashable report that Radio Sawa reporter Zaid Benjamin was the first to break the news that the video was online, note that twitter briefly suspended Benjamin’s account following Read more »

Posted in | Comments closed