Outlets Archives: Washington Post

April 9, 2015

Lizandra Diaz

About Our Networks – Independent poll of Cubans reveals attitudinal trends, notes that 20% said they listen to Radio Marti. – Panorama reports that journalist who filed a complaint against RFE/RL’s Khadija Ismayilova would like to withdraw it. – Piece about a possible Voice of Nigeria transition to TV mentions Read more »

Posted in | Comments closed

April 8, 2015

David Ensor

About Our Networks – Washington Post, USA Today, New York Times, Government Executive report on the resignation of VOA Director David Ensor. Citations of BBG Networks – UPI and Express Tribune cite VOA reporting on North Korean diplomatic envoys to Pakistan arrested for illegal sale of alcohol. – Want China Times cites VOA reporting Read more »

Posted in | Comments closed

April 7, 2015

Anne Richard 2

About Our Networks – Live Science explainer on radio waves mentions VOA’s shortwave programs. Citations of BBG Networks – New York Times, Washington Post, and Refinery29 use RFA reporting on protests surrounding a chemical plant in China. – PBS piece on India’s attempts to curb air pollution quotes VOA interview. – Cleveland.com links to VOA Read more »

Posted in | Comments closed

April 2, 2015

CVE3

About Our Networks – Bloomberg reports on VOA and RFE/RL program Current Time, notes that U.S. budget for Russian-language broadcasting is much less than Russia’s media budget. – The Hill is concerned about America losing the “information war” but encouraged by Current Time, the new RFE/RL and VOA Read more »

Posted in | Comments closed

March 25, 2015

Snapshot003

About Our Networks – Radio and TV Marti­, U.S. Broadcasters to Cuba, Emerge From Cold War Past Facing Uneasy Future, New York Times. – Global Voices interviews RFE/RL’s Golnaz Esfandiari, “English-Language journalism’s ‘bridge’ to Iran.” – What Women Want magazine profiles Yasmine Shaaban, one of the cast members on Read more »

Posted in | Comments closed

March 12, 2015

Snapshot003

About Our Networks – Radio World publishes commentary by BBG’s André Mendes about critical nature of agile, cost-effective operations. – Washington Post article about scandal at the BBC briefly mentions the scope of VOA. – The BBC plans a North Korea Service. The Telegraph mentions that this mimics VOA and Read more »

Posted in | Comments closed

March 9, 2015

Mumin Shakirov was part of RFE/RL's team that provided live streaming coverage of the Moscow march honoring slain opposition leader Boris Nemtsov.

About Our Networks – “Soviet rhetoric was officially anti-Western, but it couldn’t repress ordinary Russians’ passion for the Beatles nor their enthusiasm for getting news from jammed Voice of America broadcasts.” – RFA President Libby Liu writes in Time with Anne-Marie Slaughter on lessons from Asia’s women Read more »

Posted in | Comments closed

March 4, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Human Right Watch recounts Azerbaijan’s crackdown on independent voices, including the jailing of Khadija Ismayilova and sealing of RFE/RL’s Baku bureau. – Washington Post, New York Times, and Variety report on rumor that BBG CEO Andy Lack will depart for NBC. – Alhurra and Radio Sawa Read more »

Posted in | Comments closed

March 2, 2015

Juan Juan Aleida and Lizandra Diaz Blanco host 1800 Online

About Our Networks – Washington Post editorial highlights Azerbaijan’s pressure on RFE/RL. – Los Angeles Times piece recalls the smuggling of 500 radios into Cuba so that dissidents couldlisten to Radio Marti. Citations of BBG Networks – New York Times cites VOA reporting on U.S. plan Read more »

Posted in | Comments closed

February 23, 2015

elect1

About Our Networks – Government Executive reports on remarks by BBG CEO Andrew Lack. – AP piece about EU plan to counter Russian propaganda mentions past activities of VOA and RFE/RL. – Washington Post letter to the editor comments on press freedom situation in Ethiopia, mentions jamming of VOA Read more »

Posted in | Comments closed