Outlets Archives: Washington Post

April 16, 2015

Khadija Ismayilova

About Our Networks – Khadija Ismayilova wins prestigious PEN press freedom award (New York Times breaks the news) – Washington Post editorial criticizing European Olympic Committees mentions Ismayilova’s plight – FOX News Radio’s Mitch Davis spends “A Few Moments With David Ensor, head of the Read more »

Posted in | Comments closed

April 15, 2015

NV1

About Our Networks – New York Times notes management changes within VOA – Wall Street Journal op-ed by Ed Royce calls for the restructuring of USIM to counter Putin propaganda Citations of BBG Networks – Washington Post cites VOA interview with Chibok girl who fled Read more »

Posted in | Comments closed

April 14, 2015

media research cambodia2

About Our Networks – Broadcasting & Cable report on banning of TV Marti reporters from news conference with Cuban Foreign Minister. Citations of BBG Networks – Journal of Turkish Weekly cites Alhurra interview with Pentagon spokesperson regarding the fight against IS. – The Diplomat cites Read more »

Posted in | Comments closed

April 9, 2015

Lizandra Diaz

About Our Networks – Independent poll of Cubans reveals attitudinal trends, notes that 20% said they listen to Radio Marti. – Panorama reports that journalist who filed a complaint against RFE/RL’s Khadija Ismayilova would like to withdraw it. – Piece about a possible Voice of Nigeria transition to TV mentions Read more »

Posted in | Comments closed

April 8, 2015

David Ensor

About Our Networks – Washington Post, USA Today, New York Times, Government Executive report on the resignation of VOA Director David Ensor. Citations of BBG Networks – UPI and Express Tribune cite VOA reporting on North Korean diplomatic envoys to Pakistan arrested for illegal sale of alcohol. – Want China Times cites VOA reporting Read more »

Posted in | Comments closed

April 7, 2015

Anne Richard 2

About Our Networks – Live Science explainer on radio waves mentions VOA’s shortwave programs. Citations of BBG Networks – New York Times, Washington Post, and Refinery29 use RFA reporting on protests surrounding a chemical plant in China. – PBS piece on India’s attempts to curb air pollution quotes VOA interview. – Cleveland.com links to VOA Read more »

Posted in | Comments closed

April 2, 2015

CVE3

About Our Networks – Bloomberg reports on VOA and RFE/RL program Current Time, notes that U.S. budget for Russian-language broadcasting is much less than Russia’s media budget. – The Hill is concerned about America losing the “information war” but encouraged by Current Time, the new RFE/RL and VOA Read more »

Posted in | Comments closed

March 25, 2015

Snapshot003

About Our Networks – Radio and TV Marti­, U.S. Broadcasters to Cuba, Emerge From Cold War Past Facing Uneasy Future, New York Times. – Global Voices interviews RFE/RL’s Golnaz Esfandiari, “English-Language journalism’s ‘bridge’ to Iran.” – What Women Want magazine profiles Yasmine Shaaban, one of the cast members on Read more »

Posted in | Comments closed

March 12, 2015

Snapshot003

About Our Networks – Radio World publishes commentary by BBG’s André Mendes about critical nature of agile, cost-effective operations. – Washington Post article about scandal at the BBC briefly mentions the scope of VOA. – The BBC plans a North Korea Service. The Telegraph mentions that this mimics VOA and Read more »

Posted in | Comments closed

March 9, 2015

Mumin Shakirov was part of RFE/RL's team that provided live streaming coverage of the Moscow march honoring slain opposition leader Boris Nemtsov.

About Our Networks – “Soviet rhetoric was officially anti-Western, but it couldn’t repress ordinary Russians’ passion for the Beatles nor their enthusiasm for getting news from jammed Voice of America broadcasts.” – RFA President Libby Liu writes in Time with Anne-Marie Slaughter on lessons from Asia’s women Read more »

Posted in | Comments closed