Outlets Archives: Wall Street Journal

February 26, 2015

RFA Hoshur

About Our Networks – New York Times reports on how Radio Free Asia is the only news outlet in China covering deadly attacks in Xinjiang, notes Chinese persecution of RFA reporter’s family. – Q&A on reporting in Yemen notes Alhurra photographer who was beaten, and his camera smashed. – Read more »

Posted in | Comments closed

February 4, 2015

EOD

Citations of BBG Networks – Wall Street Journal op-ed by David Satter cites RFE/RL reporting on the change in mood within Ukraine’s army. – The New Republic cites VOA reporting on the U.S. gift of “war machines” to Uzbekistan. – Charlotte Observer cites reporting by Radio Sawa’s Read more »

Posted in | Comments closed

January 21, 2015

scene in studio during newscast

About Our Networks – Broadcasting & Cable and Radio World report that Andy Lack was sworn in Tuesday as CEO and director of the Broadcasting Board of Governors. – Wall Street Journal reports on harassment and imprisonment of Radio Free Asia reporter, Shohret Hoshur’s brothers in China. – HRW says Merkel Read more »

Posted in | Comments closed

January 9, 2015

elect1

About Our Networks – Washington Post, CPJ, AP, Mediabistro FishbowlDC, and other news outlets recount Chinese intimidation campaign to suppress Radio Free Asia’s Uyghur coverage by jailing journalist’s family members. Citations of BBG Networks – Wall Street Journal cites RFA reporting on violent crackdown on Hmong Christians in Laos. – Washington Post Read more »

Posted in | Comments closed

January 5, 2014

Khadija Ismayilova

ABOUT OUR NETWORKS – The ‘broken window’ approach to international relations — Washington Post publishes op-ed by former RFE/RL president Jeff Gedmin – Journalists killed for dedication to the truth — Washington Post publishes a letter to the editor by former VOA deputy director Alan Read more »

Posted in | Comments closed

December 31, 2014

MBH_0162

About Our Networks – EU says closing of RFE/RL Baku office violates international commitments. – Department of State is alarmed by the Government of Azerbaijan’s crackdown on civil society. – AIB condemns detention of RFE/RL staff in Azerbaijan. – “Azerbaijan accused the local branch of Radio Free Europe of laundering Read more »

Posted in | Comments closed

December 30, 2014

(AP Photo/Ahmad Massoud)

About Our Networks – Daily Signal, New York Times, All Access Music Group, UPI and many other outlets report on raid on RFE/RL Baku bureau and harassment of journalists. – “On the way, they listened to one of the family’s favorite music stations, Radio Sawa, which plays Arabic and English-language Read more »

Posted in | Comments closed

December 22, 2014

SD-EbolaTownHall

About Our Networks – AP piece on the effects of new Cuba policy includes a profile of the Office of Cuba Broadcasting, which oversees TV and Radio Marti. – Wall Street Journal piece on tensions between President Obama and high-profile backers over The Interview notes Michael Lynton’s Read more »

Posted in | Comments closed

December 18, 2014

photo of Hosts Victor Fabian Gonzalez and Juan Pendras will bring play-by-play commentary of NBA finals

About Our Networks – Office of Cuba Broadcasting Director Carlos García-Pérez appears on CNBC to discuss Cubans’ reactions to policy changes. – Reporters Without Borders publishes list of 100 “information heroes,” includes RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Broadcasting & Cable reports on confirmation of new BBG Governor Karen Kornbluh. Read more »

Posted in | Comments closed

December 12, 2014

SD-RFERL Reporter wth GoPro

About Our Networks – Radio World reports on the BBG’s partnership with Hub Accra, a Ghana-based tech incubator. – The Independent mentions the IBB’s support for Tor in repressive regimes as a way to access censored media. – Wall Street Journal questions the structure of U.S. international media. – Washington Read more »

Posted in | Comments closed