Outlets Archives: Vice

August 6, 2014

VOA Greek Service Chief Anna Morris in front of the White House.

About Our Networks – Asia Radio Today discusses the BBG’s shortwave report and broadcasting to Asia. Citations of BBG Networks – Vice cites RFE/RL Ukrainian Service on the struggles of heroin addicts in Crimea. – Bloomberg cites RFA reporting on China’s planned change for family planning policies in Xinjiang. – Read more »

Posted in | Comments closed

August 4, 2014

Surrounded by reporters, former Ukrainian prime minister and presidential hopeful Yulia Tymoshenko speaks to journalists after her press conference in Donetsk, Ukraine, Friday, April 18, 2014. Tymoshenko arrived Friday in Donetsk in a bid to defuse the tensions and hear "the demands of Ukrainians who live in Donetsk." (AP Photo/Sergei Grits)

Citations of BBG Networks – Vice quotes RFE/RL’s Brian Whitmore on Russian involvement in Ukraine conflict. – AP piece on how China controls its media cites RFA reporting on violence in Xinjiang. – The Korea Times cites VOA reporting on pro wrestling extravaganza in North Korea. – Washington Times cites VOA Read more »

Posted in | Comments closed

July 14, 2014

Alhurra in Egypt 250x250

About Our Broadcasters – The Washington Post writes about RFE/RL efforts to find the missing in Afghanistan. Citations of BBG Networks – Washington Post Columnist Anne Applebaum cites RFE/RL interview with Andrei Kuznetsov about seeking political asylum in Kiev. – The New York Times Blog Read more »

Posted in | Comments closed

July 8, 2014

SD-PakistanGirlInterview

About Our Broadcasters – Foreign Policy and ABC News write about the grounding of Aero Marti. – The Pacific Standard recalls RFE/RL’s role as an essential life line for Budapesters in Communist Hungary. – eHam.net writes about VOA’s adjustments in shortwave broadcasting. – McClatchy (newspaper Read more »

Posted in | Comments closed

June 23, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – Gulf News mentions “crackdown” on RFE/RL in Azerbaijan. – The Sacramento Bee discusses the impact of international broadcasting. – Technical error in Cuba briefly lets Cubans freely access Radio/TV Marti and other blocked websites. – The Miami Herald (Spanish-language) reports on the operations of Radio/TV Read more »

Posted in | Comments closed

June 16, 2014

(AP Photo/Darko Vojinovic)

About Our Networks – VOA journalists offer American perspective on Bergdahl release to listeners in Pakistan. – RFE/RL Tajik services have faced intermittent blocking over the past two years. – Washington Post publishes a letter to the editor by Hans N. Tuch, former deputy director of VOA. – Yahoo News Read more »

Posted in | Comments closed

June 11, 2014

Alhurra's Street Pulse

About Our Networks – Wall Street Journal publishes a letter to the editor by former VOA Director Dan Austin. Citations of BBG Networks – Washington Post uses VOA reporting on Ebola outbreak in West Africa. – Vice News uses RFE/RL video of residents fleeing violence in Mosul. – Minnesota Post mentions Read more »

Posted in | Comments closed

June 6, 2014

NBAonMarticropped

About Our Networks – Government Executive highlights VOA coverage of Tiananmen Square anniversary. – Wall Street Journal publishes op-ed by former VOA Director Robert R. Reilly on the bill to reform U.S. international media. – Gallup poll shows wide political split in Ukraine.  The Journal of Read more »

Posted in | Comments closed

June 4, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – New York Times and Wall Street Journal note that Voice of America was a critical source for news about China and Tiananmen Square. – RFE/RL’s Nenad Pejic and VOA’s Myroslava Gongadze participated in a panel on international broadcasting and countering Russian propaganda. (also analyzed by the Public Read more »

Posted in | Comments closed

May 12, 2014

Split screen of two VOA shows in which the presidents of Haiti and Albania appeared

About Our Networks – Washington Post piece on Putin exerting power recalls how Russia stopped broadcasts by Radio Free Europe/Radio Liberty. – Vice article on the value of drone journalism mentions Voice of America. – China Digital Times recalls the importance of VOA during the 1989 democracy movement in China. – Read more »

Posted in | Comments closed