Outlets Archives: UPI

November 10, 2014

EOD

About Our Networks – “The Berlin Wall had fallen. The news snuck into our Ukrainian apartment late at night, borne aloft forbidden airwaves beamed into the country by Voice of America and Radio Free Europe.” – UZnews profiles new VOA and RFE/RL television show Current Time. – Government Read more »

Posted in | Comments closed

October 20, 2014

(AP Photo/Darko Vojinovic)

About Our Networks – Government Video profiles the cost savings and benefits of the BBG’s move to an open office floor plan for the Office of Technology, Services & Innovation. – Business Standard writes about use of TV and mobile in Pakistan, drawing from the BBG’s media research Read more »

Posted in | Comments closed

October 14, 2014

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – CPJ on the charges against RFE/RL’s Khadija Ismayilova. AFP also writes about Ismayilova travel ban. – VOA and Radio Free Asia able to reach audiences in China behind the firewall using the Telstar 18 satellite and online media, with listener feedback surging over 60%. – “You’ll stumble Read more »

Posted in | Comments closed

October 9, 2014

Under Secretary of State for Public Diplomacy and Public Affairs Richard Stengel visits Al Youm staff at MBN studios in Dubai.

Citations of BBG Networks – Quartz cites VOA report about the source of leaked CY Leung contract. – Christian Science Monitor quotes VOA interview with medical ethicist regarding Ebola death in Dallas. – Business Insider draws from RFA reporting to make the point that China may have Read more »

Posted in | Comments closed

September 29, 2014

Television ownership in Vietnamese households is extremely high.

About Our Networks – Asia Radio Today reports that the BBG will hire Andy Lack as CEO of U.S. international media. – Government Executive and Federal Times report on the new open office space for BBG’s Office of Technology, Services, and Innovation. – Air & Space Magazine on the end of AeroMartí. Read more »

Posted in | Comments closed

September 15, 2014

Elizabeth Arrott, VOA

About Our Networks – The Channel reports on Radio Sawa’s new app (page 8). – Carnegie Europe urges the West to spend more on RFE/RL and VOA broadcasting in order to promote an alternative to Russian television. – American Journalism Review writes that Kerry’s request for Arab nation states Read more »

Posted in | Comments closed

September 2, 2014

About Our Networks – Ilgar Nasibov, a freelance journalist for RFE/RL, was brutally beaten in Azerbaijan. – “Mr. Putin’s Big Lie shows why it is important to support a free press where it still exists and outlets like Radio Free Europe that bring the truth to people Read more »

Posted in | Comments closed

August 21, 2014

Reporter standing under with tent like cover with U.S. Capitol in the background

About Our Networks – Broadcasting & Cable reports that the BBG condemns the killing of James Foley. – International Business Times includes Alhurra’s Bashar Fahmi in list of reporters who remain missing in Syria. – How should Twitter handle graphic images? GigaOM, Politico, France 24, USA Today, International Business Times note that Radio Sawa Read more »

Posted in | Comments closed

August 18, 2014

Headshot of a reporter holding a camera

About Our Networks – AFP reports that Iraqi officer who killed Radio Free Iraq bureau chief is jailed for life. – Hollywood Reporter reports on the idea of a BBG-funded satellite network to Russia. – Radio World and Epoch Times regarding the BBG’s use of shortwave. – NBC interviews Voice of Read more »

Posted in | Comments closed

June 23, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – Gulf News mentions “crackdown” on RFE/RL in Azerbaijan. – The Sacramento Bee discusses the impact of international broadcasting. – Technical error in Cuba briefly lets Cubans freely access Radio/TV Marti and other blocked websites. – The Miami Herald (Spanish-language) reports on the operations of Radio/TV Read more »

Posted in | Comments closed