Outlets Archives: Time

August 14, 2014

DSC_0177

About Our Networks – RT reports on the meeting of the Broadcasting Board of Governors, and the Russian-language media environment. Also covered by ITAR-TASS and many other Russian-language media outlets. The full video of the meeting is available here. – Human Rights Watch notes that international broadcasters are “unable or Read more »

Posted in | Comments closed

August 7, 2014

antennas

About Our Networks – Michael McFaul suggests that Voice of America should be given more resources to counter Russian propaganda. – Freelance journalist in South Sudan - whose coverage included reports on state security issues for VOA – is in hiding. Citations of BBG Networks – Time cites RFA Read more »

Posted in | Comments closed

August 6, 2014

VOA Greek Service Chief Anna Morris in front of the White House.

About Our Networks – Asia Radio Today discusses the BBG’s shortwave report and broadcasting to Asia. Citations of BBG Networks – Vice cites RFE/RL Ukrainian Service on the struggles of heroin addicts in Crimea. – Bloomberg cites RFA reporting on China’s planned change for family planning policies in Xinjiang. – Read more »

Posted in | Comments closed

July 31, 2014

two women at a computer, one pointing to the screen

About Our Networks – Fox News opinion urges expanding RFE/RL “outreach and intensity.” – Newsmax discusses possible U.S. international media reform. – “That’s what we did through all kinds of media, you know, the Voice of America is the most obvious example, but also the constant outreach that Read more »

Posted in | Comments closed

July 28, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – Time publishes a piece by BBG Chairman Jeff Shell on U.S. international media, and the importance of objective and uncensored journalism. – “…to reach large populations it is necessary to use whatever media platforms are prevalent in a given region. This is what Read more »

Posted in | Comments closed

July 22, 2014

About Our Networks – “Nearly every major country has a thriving state-sponsored media.” – Time mentions the BBG in an article about RT’s agitprop. Citations of BBG Networks – The Guardian and Russia Beyond the Headlines cite RFE/RL piece on Russian media reaction to MH17 crash. – AllAfrica cites VOA Read more »

Posted in | Comments closed

June 5, 2014

Egypt2

About Our Networks – Ukrainians watch the same TV and still don’t agree. New York Daily News covers the BBG’s research briefing on Ukraine. – Bloomberg Businessweek discusses Russia’s global media empire and distortion of news, mentions how the budget for U.S. international media is significantly smaller. Read more »

Posted in | Comments closed

May 8, 2014

mobilephone1

About Our Networks – ABC mentions how Putin is “essentially kicking the U.S. government-funded Voice of Americabroadcasts out of Russia.” – Deutsche Welle mentions BBG programming surge to Ukraine. – New York Times reports on the death of Kenneth Tomlinson, former chairman of the BBG. Citations of BBG Networks Read more »

Posted in | Comments closed

May 2, 2014

two women at a computer, one pointing to the screen

About Our Networks – Time, National Journal, Al Monitor, Radio World, Buzzfeed discuss the concerns that new legislation may turn Voice of America into a propaganda mouthpiece. – PRI recalls how VOA reporter was expelled from China following Tiananmen Square protests. – RFE/RL’s Khadija Ismayilova named one of CPJ’s “100 Information Heroes.” – Read more »

Posted in | Comments closed

March 14, 2014

Television ownership in Vietnamese households is extremely high.

About Our Networks – New York Times profiles Cambodia’s Beehive Radio, notes that it airs both Radio Free Asia and Voice of America programming. – Columbia Journalism Review interviews RFE/RL Ukrainian Service director Maryana Drach. – 94% of Egyptians used TV for news in the past week, only 5% Read more »

Posted in | Comments closed