Outlets Archives: Telegraph

February 24, 2015

NV1

Citations of BBG Networks – Guardian publishes — and Daily Mail cites — RFE/RL reporting on the Starbucks posters that outraged Armenians. – Novinite cites VOA report that Bulgaria is key battleground in US-Russia energy war. (Also cited across Bulgarian press) – The Telegraph cites RFA reporting in piece about 82-year-old writer Read more »

Posted in | Comments closed

February 23, 2015

elect1

About Our Networks – Government Executive reports on remarks by BBG CEO Andrew Lack. – AP piece about EU plan to counter Russian propaganda mentions past activities of VOA and RFE/RL. – Washington Post letter to the editor comments on press freedom situation in Ethiopia, mentions jamming of VOA Read more »

Posted in | Comments closed

February 13, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – Columbia Journalism Review notes that VOA will be closing its Jerusalem bureau, with Cairo becoming the new regional hub. – RFE/RL use of Visme mentioned in Huffington Post. Citations of BBG Networks – Telegraph and Euronews use RFE/RL Ukrainian Service video of parliament fight. – The Guardian cites Read more »

Posted in | Comments closed

February 2, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – EurasiaNet on the media crackdown in Azerbaijan, RFE/RL’s closed bureau. – Newsweek speculates on the possibility of a closure of Radio/TV Marti in order to normalize Cuba relations. – DigitalGov publishes commentary by ODDI’s Randy Abramson on use of YouTube and Facebookvideo platforms. Citations Read more »

Posted in | Comments closed

December 19, 2014

Egypt2

About Our Networks – Boston Globe, Washington Post, and Cato Institute mention Radio/TV Marti in the context of new Cuba policy. – RFE/RL’s Brian Whitmore talks Russia on Monocle. (6:30) – RFE/RL Luke Johnson appears on the Bill Press Show. (1:39) – Radio World reports that Ambassador Karen Kornbluh will succeed Michael Meehan Read more »

Posted in | Comments closed

December 17, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – Cambodia Daily notes that VOA Khmer has one of the most popular Facebook pages in Cambodia. – Radio World reports that the BBG has two new members. Citations of BBG Networks – New Yorker and Atlantic quote RFE/RL Radio Mashaal reporting from scene of Pakistan attack;Vice, Fox and Yahoo use video. – New Read more »

Posted in | Comments closed

August 18, 2014

Headshot of a reporter holding a camera

About Our Networks – AFP reports that Iraqi officer who killed Radio Free Iraq bureau chief is jailed for life. – Hollywood Reporter reports on the idea of a BBG-funded satellite network to Russia. – Radio World and Epoch Times regarding the BBG’s use of shortwave. – NBC interviews Voice of Read more »

Posted in | Comments closed

July 31, 2014

two women at a computer, one pointing to the screen

About Our Networks – Fox News opinion urges expanding RFE/RL “outreach and intensity.” – Newsmax discusses possible U.S. international media reform. – “That’s what we did through all kinds of media, you know, the Voice of America is the most obvious example, but also the constant outreach that Read more »

Posted in | Comments closed

July 18, 2014

people watching a television that shows Presdient Obama giving hsi 2013 State of the Union speech

About Our Networks – Reporters Without Borders and Poynter report on Alhurra correspondent Maithem al-Shibani, who was injured while reporting in Iraq. – “As the news began to filter through on September 1, 1983, I glued my ear to the chunky, German shortwave radio I’d brought with me, switching Read more »

Posted in | Comments closed

July 17, 2014

Alhurra correspondent Yehia Qassem was reporting from Sderot, Israel, when rockets landed behind him

About Our Networks – “Two journalists on assignment for the U.S.-funded Arabic TV station Al-Hurra Iraq were injured on Sunday while covering clashes between Iraqi security forces and Islamic State fighters in the district of Jurf al-Sakhar in Babil province.” – In report about the Egyptian media Read more »

Posted in | Comments closed