Outlets Archives: South China Morning Post

October 31, 2014

People use mobile devices to record as riot police use a water cannon to disperse protesters during a rally against a bill which would, among other things, allow Turkey's authorities to block web pages for privacy violations without a prior court decision, in Istanbul, Turkey, late Saturday, Feb. 22, 2014. Police in Istanbul have clashed with hundreds of protesters denouncing a new law that increases government controls over the Internet. (AP Photo/Emrah Gurel)

About Our Networks – Government Executive reports on “short-lived proposal to recruit [VOA] correspondents and writers to take an experimental Ebola vaccine.” Citations of BBG Networks – BBC uses video reporting by VOA’s Adam Bailes about Ebola in Sierra Leone. – Forbes quotes VOA report on solar plant Read more »

Posted in | Comments closed

October 15, 2014

Pakistani man sitting listening to radio that he is holding in his lap

Citations of BBG Networks – Washington Post uses VOA video footage of Pablo Escobar’s estate. – The Guardian cites quotes Radio Farda’s Moraad Veisi regarding Iran’s involvement in fighting ISIL. – South China Morning Post cites VOA reporting on detention of artists who planned a pro-Hong Kong poetry reading Read more »

Posted in | Comments closed

October 14, 2014

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – CPJ on the charges against RFE/RL’s Khadija Ismayilova. AFP also writes about Ismayilova travel ban. – VOA and Radio Free Asia able to reach audiences in China behind the firewall using the Telstar 18 satellite and online media, with listener feedback surging over 60%. – “You’ll stumble Read more »

Posted in | Comments closed

September 22, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – “I like to share information from the Facebook pages of Radio Free Asia and Voice of America and also criticise the government for failing to solve this or that.” Citations of BBG Networks – Washington Post uses Radio Free Asia’s reporting on harassment of Read more »

Posted in | Comments closed

September 15, 2014

Elizabeth Arrott, VOA

About Our Networks – The Channel reports on Radio Sawa’s new app (page 8). – Carnegie Europe urges the West to spend more on RFE/RL and VOA broadcasting in order to promote an alternative to Russian television. – American Journalism Review writes that Kerry’s request for Arab nation states Read more »

Posted in | Comments closed

September 2, 2014

About Our Networks – Ilgar Nasibov, a freelance journalist for RFE/RL, was brutally beaten in Azerbaijan. – “Mr. Putin’s Big Lie shows why it is important to support a free press where it still exists and outlets like Radio Free Europe that bring the truth to people Read more »

Posted in | Comments closed

August 8, 2014

Russian TV journalists reporting from an administration building are surrounded by policemen in Donetsk, Ukraine. Photo by Mark Krutov/ RFE/RL — in Donetsk, Ukraine.

About Our Networks – AllAfrica reports that Sudanese journalist - who works for VOA among other news outlets – was forced into hiding. – Greek Reporter comments on the upcoming closure of VOA’s Greek Service. – USC blog on a CCLP panel on international broadcasting to Africa. Citations of BBG Networks Read more »

Posted in | Comments closed

June 2, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – Reporters Without Borders mentions RFE/RL Kazakh Service journalist arrested while covering opposition meeting. – Swag, twerk, wakey wakey. VOA’s Jessica Beinecke is profiled by the Wall Street Journal. – Morocco World News profiles Driss Sekkat, producer of Alhurra TV’s award-winning show Street Pulse. – HRW mentions Read more »

Posted in | Comments closed

May 13, 2014

Gallup Nigeria room

About Our Networks – Armed men force BBG affiliate station off air in Eastern Ukraine. – CPJ on press freedom in Azerbaijan, restrictions and jamming against VOA and RFE/RL. – National Review notes Putin’s crackdown on independent media outlets, including Voice of America. – OPM looks at the HR challenges within the Read more »

Posted in | Comments closed

May 9, 2014

Russian TV journalists reporting from an administration building are surrounded by policemen in Donetsk, Ukraine. Photo by Mark Krutov/ RFE/RL — in Donetsk, Ukraine.

About Our Networks – “The punishment for listening to an American broadcast was death by beheading.” Citations of BBG Networks – Reuters cites RFA reporting on construction of a waste incinerator in Hangzhou. – “I just asked women to send selfies of their private moments of freedom.” Vocativ includes Read more »

Posted in | Comments closed