Outlets Archives: NPR

July 27, 2015

b207f137-1d43-4424-8466-00d9c2a07841

About our Networks – NPR writes about Willis Conover, the VOA radio host who was the voice of jazz behind the Iron Curtain – Multiple Nigerian news sources – including NAN, the Eagle Online and the Tide  – covered VOA donating N2m broadcasting equipment to KASU – The China Post reports on the Read more »

Posted in | Comments closed

May 26, 2015

NV1

About Our Networks – Vice piece on countering Russian propaganda in Lithuania mentions VOA reform bill. – Moscow Times reports on the RFE/RL Russian Service deleted interview with man who accused Putin of graft. Citations of BBG Networks – NPR and The Telegraph quote VOA reporting on graves of torture victims found in Read more »

Posted in | Comments closed

April 27, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Guardian piece discusses push by some members of Congress to make VOA “play a more overtly propagandist role.” – Turkmenistan’s “war on satellite dishes” causes some residents to lose access to RFE/RL’s Radio Azatlyk. – Vanity Fair piece about Richard Engel kidnapping scandal quotes VOA’s Read more »

Posted in | Comments closed

March 30, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – New York Times wedding announcement notes that the father of the bride previously worked asthe CEO of the BBG. – TBI Vision reports that Alhurra TV acquired documentary The World Class. Citations of BBG Networks – NPR quotes VOA reporting about voter accreditation in Read more »

Posted in | Comments closed

March 9, 2015

Mumin Shakirov was part of RFE/RL's team that provided live streaming coverage of the Moscow march honoring slain opposition leader Boris Nemtsov.

About Our Networks – “Soviet rhetoric was officially anti-Western, but it couldn’t repress ordinary Russians’ passion for the Beatles nor their enthusiasm for getting news from jammed Voice of America broadcasts.” – RFA President Libby Liu writes in Time with Anne-Marie Slaughter on lessons from Asia’s women Read more »

Posted in | Comments closed

October 17, 2014

NV1

About Our Networks – Index on Censorship calls for an end to harassment against RFE/RL’s Khadija Ismayilova. Citations of BBG Networks – NPR cites VOA reporting on Venezuela using newly acquired UN Security Council position to attack the U.S. – Index on Censorship cites RFE/RL report on Russia’s Read more »

Posted in | Comments closed

October 6, 2014

SD_TrainingMalawi

About Our Networks – Estonian president talks to Al Jazeera about his 10 years working for RFE/RL. Citations of BBG Networks – AP, Wall Street Journal, New York Times, The Guardian quote commentary by activist Bao Tong published by RFA on Hong Kong protests. – New York Times cites RFA reporting Read more »

Posted in | Comments closed

August 28, 2014

New VOA and RBC co-production, Cold War?

About Our Networks – Wall Street Journal, in an article about Intelsat and Eutelsat getting waivers to broadcast Iranian programming, notes that many Iranians are about to view VOA Persian via satellite for a rare outside source of information. Citations of BBG Networks – Washington Post publishes Read more »

Posted in | Comments closed

August 20, 2014

RFE/RL correspondent Andriy Dubchak reporting live in Kyiv, Dec 2013

About Our Networks – Video appears to show beheading of American journalist James Foley. Washington Post, USA Today, The Telegraph, Foreign Policy, The Wire, Mashable report that Radio Sawa reporter Zaid Benjamin was the first to break the news that the video was online, note that twitter briefly suspended Benjamin’s account following Read more »

Posted in | Comments closed

August 18, 2014

Headshot of a reporter holding a camera

About Our Networks – AFP reports that Iraqi officer who killed Radio Free Iraq bureau chief is jailed for life. – Hollywood Reporter reports on the idea of a BBG-funded satellite network to Russia. – Radio World and Epoch Times regarding the BBG’s use of shortwave. – NBC interviews Voice of Read more »

Posted in | Comments closed