Outlets Archives: New York Times

April 8, 2015

David Ensor

About Our Networks – Washington Post, USA Today, New York Times, Government Executive report on the resignation of VOA Director David Ensor. Citations of BBG Networks – UPI and Express Tribune cite VOA reporting on North Korean diplomatic envoys to Pakistan arrested for illegal sale of alcohol. – Want China Times cites VOA reporting Read more »

Posted in | Comments closed

April 7, 2015

Anne Richard 2

About Our Networks – Live Science explainer on radio waves mentions VOA’s shortwave programs. Citations of BBG Networks – New York Times, Washington Post, and Refinery29 use RFA reporting on protests surrounding a chemical plant in China. – PBS piece on India’s attempts to curb air pollution quotes VOA interview. – Cleveland.com links to VOA Read more »

Posted in | Comments closed

April 1, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – New York Times mentions raid of RFE/RL Baku offices in December, and ongoing detention of Khadija Ismayilova. – New York Times notes that cybersecurity activist’s list of Twitter accounts “linked to the Islamic State” is erroneous, includes Radio Sawa reporter Zaid Benjamin as Read more »

Posted in | Comments closed

March 30, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – New York Times wedding announcement notes that the father of the bride previously worked asthe CEO of the BBG. – TBI Vision reports that Alhurra TV acquired documentary The World Class. Citations of BBG Networks – NPR quotes VOA reporting about voter accreditation in Read more »

Posted in | Comments closed

March 25, 2015

Snapshot003

About Our Networks – Radio and TV Marti­, U.S. Broadcasters to Cuba, Emerge From Cold War Past Facing Uneasy Future, New York Times. – Global Voices interviews RFE/RL’s Golnaz Esfandiari, “English-Language journalism’s ‘bridge’ to Iran.” – What Women Want magazine profiles Yasmine Shaaban, one of the cast members on Read more »

Posted in | Comments closed

March 20, 2015

(left to right): VOA Director David Ensor, STA Host Shaka Ssali, Ambassador H.E. Bockari K. Stevens, Dr. Malonga Miatudila, Ebola survivors Dr. Rick Sacra and Ashoka Mukpo

About Our Networks – New York Times notes that hackers have attacked GreatFire.org, which is partially financed by RFA’s Open Technology Fund. – Radio Free Asia potluck broadcasts culinary news. Citations of BBG Networks – Daily News, Telegraph, Daily Mail, The Blaze use RFE/RL video from horrific scene of a woman beaten to Read more »

Posted in | Comments closed

March 5, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – New York Times, CNN, and other outlets report that Andrew Lack is leaving his position as CEO of the Broadcasting Board of Governors. – Assistant Secretary of State Victoria Nuland supports boosting VOA and RFE/RL in eastern Europe and Russia. – “He first heard Charlie Parker Read more »

Posted in | Comments closed

March 4, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Human Right Watch recounts Azerbaijan’s crackdown on independent voices, including the jailing of Khadija Ismayilova and sealing of RFE/RL’s Baku bureau. – Washington Post, New York Times, and Variety report on rumor that BBG CEO Andy Lack will depart for NBC. – Alhurra and Radio Sawa Read more »

Posted in | Comments closed

February 26, 2015

RFA Hoshur

About Our Networks – New York Times reports on how Radio Free Asia is the only news outlet in China covering deadly attacks in Xinjiang, notes Chinese persecution of RFA reporter’s family. – Q&A on reporting in Yemen notes Alhurra photographer who was beaten, and his camera smashed. – Read more »

Posted in | Comments closed

February 23, 2015

elect1

About Our Networks – Government Executive reports on remarks by BBG CEO Andrew Lack. – AP piece about EU plan to counter Russian propaganda mentions past activities of VOA and RFE/RL. – Washington Post letter to the editor comments on press freedom situation in Ethiopia, mentions jamming of VOA Read more »

Posted in | Comments closed