Outlets Archives: Moscow Times

May 26, 2015

NV1

About Our Networks – Vice piece on countering Russian propaganda in Lithuania mentions VOA reform bill. – Moscow Times reports on the RFE/RL Russian Service deleted interview with man who accused Putin of graft. Citations of BBG Networks – NPR and The Telegraph quote VOA reporting on graves of torture victims found in Read more »

Posted in | Comments closed

April 30, 2015

Mumin Shakirov was part of RFE/RL's team that provided live streaming coverage of the Moscow march honoring slain opposition leader Boris Nemtsov.

About Our Networks – Radio World reports on yesterday’s BBG Board meeting. – Diplomat, on crackdown on media in Central Asia, says RFE/RL Turkmen and Uzbek services have been targets. – Moscow Times reports that Russia’s media offensive is seen as a threat by the West, mentions BBG’s Read more »

Posted in | Comments closed

January 13, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – Washington Post piece about major DC metro malfunction yesterday includes the experiences of VOA’s Saleh Damiger and Sirwan Kajjo. – “I just loved English! I had a teacher from New Zealand that made English come alive for me and I perfected my English by Read more »

Posted in | Comments closed

January 12, 2015

MBH_0162

About Our Networks – A. Ross Johnson and S. Enders Wimbush write in the Washington Post on the need for Radio and TV Marti as Cuba enters a new era. – New York Times editorial on Azerbaijan’s crackdown calls for tougher Western response, mentions aggressive actions toward RFE/RL. Read more »

Posted in | Comments closed

December 22, 2014

SD-EbolaTownHall

About Our Networks – AP piece on the effects of new Cuba policy includes a profile of the Office of Cuba Broadcasting, which oversees TV and Radio Marti. – Wall Street Journal piece on tensions between President Obama and high-profile backers over The Interview notes Michael Lynton’s Read more »

Posted in | Comments closed

December 12, 2014

SD-RFERL Reporter wth GoPro

About Our Networks – Radio World reports on the BBG’s partnership with Hub Accra, a Ghana-based tech incubator. – The Independent mentions the IBB’s support for Tor in repressive regimes as a way to access censored media. – Wall Street Journal questions the structure of U.S. international media. – Washington Read more »

Posted in | Comments closed

November 26, 2014

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – Ottawa Times profiles VOA’s Kane Farabaugh, who is reporting live from Ferguson. Citations of BBG Networks – Eleven Myanmar quotes exclusive VOA interview with Aung San Suu Kyi on the need for four-party talks. – EurasiaNet cites RFE/RL reporting about Uyghurs in Kyrgyzstan. – Read more »

Posted in | Comments closed

November 7, 2014

SD_TrainingMalawi

About Our Networks – AP piece on the media environment in Myanmar mentions Nay Phone Latt, a Burmese blogger who also has a weekly program on Radio Free Asia. – Radio World covers BBG’s transition to an open office space on the fourth floor of the Cohen Building. – Read more »

Posted in | Comments closed

October 17, 2014

NV1

About Our Networks – Index on Censorship calls for an end to harassment against RFE/RL’s Khadija Ismayilova. Citations of BBG Networks – NPR cites VOA reporting on Venezuela using newly acquired UN Security Council position to attack the U.S. – Index on Censorship cites RFE/RL report on Russia’s Read more »

Posted in | Comments closed

October 8, 2014

A health worker volunteer marks a home with chalk to identify that it has been visited, as they distribute bars of soap and information about Ebola in Freetown, Sierra Leone. Source: AP

About Our Networks – Ventures Africa mentions Voice of America’s SMS-based news services in Nigeria. Citations of BBG Networks – Slate cites RFE/RL’s coverage of Putin hagiography on his birthday. – Politico cites VOA report on Canada authorizing airstrikes against ISIL. – Moscow Times cites RFE/RL reporting on anniversary of Anna Politkovskaya’s Read more »

Posted in | Comments closed