Outlets Archives: Mashable

April 29, 2015

Khadija Ismayilova

About Our Networks – Mashable, ABC, and the rest of the Internet picks up RFE/RL’s fox sandwich video. – Moroccan news site Menara reports that Moroccan producer Driss Sekkat won the Bronze Prize at the 2015 New York Festival for his program Street Pulse, which airs on Alhurra. Sekkat said that the Read more »

Posted in | Comments closed

January 9, 2015

elect1

About Our Networks – Washington Post, CPJ, AP, Mediabistro FishbowlDC, and other news outlets recount Chinese intimidation campaign to suppress Radio Free Asia’s Uyghur coverage by jailing journalist’s family members. Citations of BBG Networks – Wall Street Journal cites RFA reporting on violent crackdown on Hmong Christians in Laos. – Washington Post Read more »

Posted in | Comments closed

December 22, 2014

SD-EbolaTownHall

About Our Networks – AP piece on the effects of new Cuba policy includes a profile of the Office of Cuba Broadcasting, which oversees TV and Radio Marti. – Wall Street Journal piece on tensions between President Obama and high-profile backers over The Interview notes Michael Lynton’s Read more »

Posted in | Comments closed

October 27, 2014

Yehia Kassem, Alhurra

About Our Networks – WUSA9 interviews VOA’s Carol Guensburg about reporting on Ebola in Guinea. – All Access Music Group reports that VOA is now available on ZenoRadio. – Federal News Radio notes that, according to the 2014 Federal Employee Viewpoint Survey results, DHS fell below BBG on the Read more »

Posted in | Comments closed

August 20, 2014

RFE/RL correspondent Andriy Dubchak reporting live in Kyiv, Dec 2013

About Our Networks – Video appears to show beheading of American journalist James Foley. Washington Post, USA Today, The Telegraph, Foreign Policy, The Wire, Mashable report that Radio Sawa reporter Zaid Benjamin was the first to break the news that the video was online, note that twitter briefly suspended Benjamin’s account following Read more »

Posted in | Comments closed

July 25, 2014

About Our Networks – International Campaign for Human Rights in Iran reports that signal jamming - including of VOA and Radio Farda – caused a lack of public safety information and was partially responsible for fatalities following June 12, 2014 sandstorm. – The Guardian reprints a profile Read more »

Posted in | Comments closed

May 22, 2014

mobilephone1

About Our Networks – RFE/RL’s Golnaz Esfandiari interviewed on PRI and quoted by BBC and Guardian and on arrest of “happy” Iranians. Citations of BBG Networks – Thailand ceased all non-military broadcasting on the country’s television networks. Mashable uses reporting from VOA’s Steve Herman. – New York Times cites Radio Free Asia reporting Read more »

Posted in | Comments closed

March 11, 2014

VOA's Al Pessin at the Syrian border with Lebanon

About Our Networks  – CPJ notes that photos from photojournalist killed in Syria had been used by RFE/RL. – Journalism.co.uk gives an update on Relay, the liveblogging tool developed by the Broadcasting Board of Governors’ (BBG) Office of Digital Design & Innovation (ODDI). Citations of BBG Networks – The Read more »

Posted in | Comments closed

March 10, 2014

Karen Caballero, Alfredo Jacomino

About Our Networks – In response to Russian media propaganda, Anne Applebaum suggests increased funding for RFE/RL in The Telegraph. – Cuba allowing some smartphone access but Miami Herald notes that the country is still blocking Radio/TV Marti. Citations of BBG Networks – RFE/RL reporting on Ukraine cited Read more »

Posted in | Comments closed

March 4, 2014

SD-AlhurraNewsroom

About Our Networks – techPresident lists Radio Free Europe/Radio Liberty and Voice of America as sources for breaking news, live blogs and analysis out of Ukraine. – VOA’s Steve Herman finalist for the Shorty Award for social media’s best journalist. – AP and Mashable note RFE/RL involvement in Yanukovych document project. Read more »

Posted in | Comments closed