Outlets Archives: Korea Times

April 27, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Guardian piece discusses push by some members of Congress to make VOA “play a more overtly propagandist role.” – Turkmenistan’s “war on satellite dishes” causes some residents to lose access to RFE/RL’s Radio Azatlyk. – Vanity Fair piece about Richard Engel kidnapping scandal quotes VOA’s Read more »

Posted in | Comments closed

April 24, 2015

The Iranian Students' News Agency coverage of the nuclear negotiations included this photo of VOA Persian Service reporter Niloofar Pourebrahim in Lausanne doing a live interview with Washington studio host Arian Risbaf.

About Our Networks – Public Diplomacy Council pens a letter to Congress regarding the need to leverage the synergies of U.S. international media networks. Citations of BBG Networks – Arirang News cites VOA reporting on U.S. House of Representatives adoption of resolution for Korean family reunion. – Global Read more »

Posted in | Comments closed

April 9, 2015

Lizandra Diaz

About Our Networks – Independent poll of Cubans reveals attitudinal trends, notes that 20% said they listen to Radio Marti. – Panorama reports that journalist who filed a complaint against RFE/RL’s Khadija Ismayilova would like to withdraw it. – Piece about a possible Voice of Nigeria transition to TV mentions Read more »

Posted in | Comments closed

March 25, 2015

Snapshot003

About Our Networks – Radio and TV Marti­, U.S. Broadcasters to Cuba, Emerge From Cold War Past Facing Uneasy Future, New York Times. – Global Voices interviews RFE/RL’s Golnaz Esfandiari, “English-Language journalism’s ‘bridge’ to Iran.” – What Women Want magazine profiles Yasmine Shaaban, one of the cast members on Read more »

Posted in | Comments closed

March 4, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Human Right Watch recounts Azerbaijan’s crackdown on independent voices, including the jailing of Khadija Ismayilova and sealing of RFE/RL’s Baku bureau. – Washington Post, New York Times, and Variety report on rumor that BBG CEO Andy Lack will depart for NBC. – Alhurra and Radio Sawa Read more »

Posted in | Comments closed

February 25, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – EurasiaNet outlines the newest developments in the Azerbaijani government’s targeting of RFE/RL and Khadija Ismayilova. – National Review reprints 1982 critique of U.S. international broadcasting by Alexander Solzhenitsyn. – RFE/RL’s Brian Whitmore interviewed on Czech Television. Citations of BBG Networks – DVB quotes VOA’s Chinese service on Read more »

Posted in | Comments closed

February 20, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Radio World reports that the BBG welcomed CEO Andy Lack at February meeting. – James Glassman’s Politico op-ed on countering extremism alludes to VOA and RFE/RL. – Content + Technology and Democracy Digest report that Radio Free Asia’s Tibetan Service today launched its first satellite television broadcast. – Reuters and Deutsche Welle both Read more »

Posted in | Comments closed

January 26, 2015

VOA in Russia

About Our Networks – Alhurra TV’s new show Our Neighbourhood profiled in Daily News Egypt. – Quartz reports on RT displeasure with comment by BBG CEO Andrew Lack. – “In the early ’90s, we lived overseas. And my mother bought us a huge AM/FM shortwave radio from SkyMall so we Read more »

Posted in | Comments closed

January 15, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – Gallup article on Afghans’ life ratings previews the BBG’s research briefing on media use in Afghanistan. – Visitor to VOA learns about the Paris shooting from TV monitors in Cohen Building lobby. Citations of BBG Networks – Daily Show cites RFE/RL Read more »

Posted in | Comments closed

December 30, 2014

(AP Photo/Ahmad Massoud)

About Our Networks – Daily Signal, New York Times, All Access Music Group, UPI and many other outlets report on raid on RFE/RL Baku bureau and harassment of journalists. – “On the way, they listened to one of the family’s favorite music stations, Radio Sawa, which plays Arabic and English-language Read more »

Posted in | Comments closed