Outlets Archives: International Business Times

January 28, 2015

SD-EbolaTownHall

About Our Networks – Foreign Policy mentions increase in funding for RFE/RL and VOA Russian-language broadcastingin piece on Victoria Nuland’s remarks about RT. – Pre-trial detention of RFE/RL’s Khadija Ismayilova covered by Reuters; Soros presses Azerbaijan to loosen crackdown. – In the Guardian, Murad Gassanly suggests a less hostile Read more »

Posted in | Comments closed

January 23, 2015

DSC_2739

About Our Networks – All Access Music Group reports that Andy Lack sworn in as CEO of the Broadcasting Board of Governors. Citations of BBG Networks – Washington Post cites VOA reporting within piece on Iraqi Torah recently found in Jerusalem. – Vice cites RFE/RL report on police Read more »

Posted in | Comments closed

January 15, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – Gallup article on Afghans’ life ratings previews the BBG’s research briefing on media use in Afghanistan. – Visitor to VOA learns about the Paris shooting from TV monitors in Cohen Building lobby. Citations of BBG Networks – Daily Show cites RFE/RL Read more »

Posted in | Comments closed

December 24, 2014

Man takes photo of health workers cleaning up in a grassy area by a home.

About Our Networks – Index on Censorship calls for a expression of solidarity with prisoners in Azerbaijan, including RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – ABC News reports on Rep. Brad Sherman’s call give North Korea a “double dose of free speech” by doubling funding for Radio Free Asia Read more »

Posted in | Comments closed

December 17, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – Cambodia Daily notes that VOA Khmer has one of the most popular Facebook pages in Cambodia. – Radio World reports that the BBG has two new members. Citations of BBG Networks – New Yorker and Atlantic quote RFE/RL Radio Mashaal reporting from scene of Pakistan attack;Vice, Fox and Yahoo use video. – New Read more »

Posted in | Comments closed

December 3, 2014

VOA in Russia

Citations of BBG Networks – New York Times cites Robert Coalson analysis of Moldovan elections – Washington Times cites RFE/RL’s “Under the Black Flag” blog for reporting on Russia banning IS analysis sites – International Business Times cites RFE/RL reporting on foreign national appointed to Ukraine government. – Allafrica.com cites VOA report on Read more »

Posted in | Comments closed

November 28, 2014

VOA in Russia

About Our Networks – Pashto music legend and music producer for VOA’s Radio Deewa, Sardar Ali Takkar will perform at the Nobel Peace Prize ceremony. – Washington Post writes that Alhurra’s footage is the only public video evidence of the death of Miriam Carey, driver in 2013 car chase Read more »

Posted in | Comments closed

November 21, 2014

Yehia Kassem, Alhurra

About Our Networks – WKMS profiles VOA’s Rachel Jones. Citations of BBG Networks – Reuters quotes VOA interview of Myanmar President Thein Sein in which he claims that oppression against the Rohingya is a media fabrication. – The Nation quotes RFA interview with Uyghur refugee. – International Business Times Read more »

Posted in | Comments closed

November 14, 2014

Games-Mature Storytelling

About Our Networks – FOX News compares Russia’s international media budget to that of VOA, and notes that the launch of Sputnik media network “harkens back to the darkest days of U.S.-Soviet relations.” – USA Today column on Sputnik notes that Russia is “clearly modeling it on Read more »

Posted in | Comments closed

November 10, 2014

EOD

About Our Networks – “The Berlin Wall had fallen. The news snuck into our Ukrainian apartment late at night, borne aloft forbidden airwaves beamed into the country by Voice of America and Radio Free Europe.” – UZnews profiles new VOA and RFE/RL television show Current Time. – Government Read more »

Posted in | Comments closed