Outlets Archives: Human Rights Watch

April 27, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Guardian piece discusses push by some members of Congress to make VOA “play a more overtly propagandist role.” – Turkmenistan’s “war on satellite dishes” causes some residents to lose access to RFE/RL’s Radio Azatlyk. – Vanity Fair piece about Richard Engel kidnapping scandal quotes VOA’s Read more »

Posted in | Comments closed

March 4, 2015

RFA Tibetan TV

About Our Networks – Human Right Watch recounts Azerbaijan’s crackdown on independent voices, including the jailing of Khadija Ismayilova and sealing of RFE/RL’s Baku bureau. – Washington Post, New York Times, and Variety report on rumor that BBG CEO Andy Lack will depart for NBC. – Alhurra and Radio Sawa Read more »

Posted in | Comments closed

January 22, 2015

Jeff Shell, Chairman of the Broadcasting Board of Governors, congratulates Andy Lack after swearing him in as the first ever CEO of U.S. international media.

About Our Networks – The New York Times reports that Andrew Lack has been sworn in as CEO of the BBG, looks to the future of the agency. – Human Rights Watch report recounts how Ethiopian government jams VOA radio signals and harasses people who speak with the Read more »

Posted in | Comments closed

January 21, 2015

scene in studio during newscast

About Our Networks – Broadcasting & Cable and Radio World report that Andy Lack was sworn in Tuesday as CEO and director of the Broadcasting Board of Governors. – Wall Street Journal reports on harassment and imprisonment of Radio Free Asia reporter, Shohret Hoshur’s brothers in China. – HRW says Merkel Read more »

Posted in | Comments closed

September 18, 2014

About Our Networks – United States Advisory Commission on Public Diplomacy issues report on measuring the impact of international broadcasting. Citations of BBG Networks – New York Times quotes a VOA interview with actress Maria Conchita Alonso, whose citizenship Venezuela is trying to revoke. – New York Read more »

Posted in | Comments closed

August 14, 2014

DSC_0177

About Our Networks – RT reports on the meeting of the Broadcasting Board of Governors, and the Russian-language media environment. Also covered by ITAR-TASS and many other Russian-language media outlets. The full video of the meeting is available here. – Human Rights Watch notes that international broadcasters are “unable or Read more »

Posted in | Comments closed

June 2, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – Reporters Without Borders mentions RFE/RL Kazakh Service journalist arrested while covering opposition meeting. – Swag, twerk, wakey wakey. VOA’s Jessica Beinecke is profiled by the Wall Street Journal. – Morocco World News profiles Driss Sekkat, producer of Alhurra TV’s award-winning show Street Pulse. – HRW mentions Read more »

Posted in | Comments closed

May 20, 2014

Reporter standing under with tent like cover with U.S. Capitol in the background

About Our Networks – The Hill on U.S. international media. – On RFE/RL’s use of interactive maps for reporting on Russia. Citations of BBG Networks – NPR quotes VOA report in article on South Korean plan to dismantle coast guard. – RFE/RL’s Carl Schreck cited in New Republic on Russian Read more »

Posted in | Comments closed

May 7, 2014

About Our Networks – As press freedom in Iraq declines, Reporters Without Borders notes that Alhurra TV crew was prevented from covering a protest in Karbala. – Vietnamese blog Ba Sam advises readers on how to read articles on blocked websites like Radio Free Asia and Voice of America. Read more »

Posted in | Comments closed

April 2, 2014

newspaper1

About Our Networks – “The sounds of forbidden US radio stations - Voice of America and Radio Free Europe – woke us up and put us to bed every day, sending shivers up our spines as they merged with the noise from the kitchen.” – House passes measure that Read more »

Posted in | Comments closed