Outlets Archives: Eurasianet

July 22, 2015

DSC_2835

About Our Networks – The future of Marti News is covered on Miami News 7 Citations of BBG Networks – The Independent cites RFE/RL’s report on anti-Putin activist Garry Kasparov being removed from a history book – Business Insider cites RFE/RL article about the battle over Eastern Ukraine coming to Read more »

Posted in | Comments closed

June 15, 2015

Fran Mires, Creator and Executive Producer of Rayheen ala Fain? (second from right) along with Mohamed Hefzy, Principal, Film Clinic, the production company for the series (second from left).

About Our Networks – Buzzfeed mentions how RFE/RL contributor and investigative journalist Khadija Ismayilova has been jailed since December in Azerbaijan, in an article about their hosting of the inaugural European Games Citations of BBG Networks – UPI cites VOA report on North Korean Leader Kim Jong Un’s construction Read more »

Posted in | Comments closed

March 13, 2015

Anne Richard 2

About Our Networks – Translation of Feng Zhenghu’s account of living in Tokyo’s Narita Airport for 92 days mentions visit by RFA reporter. Citations of BBG Networks – Islamic State announces expansion into Sub-Saharan Africa with the acceptance of a Boko Haram loyalty pledge. Los Angeles Times cites VOA’s Read more »

Posted in | Comments closed

February 25, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – EurasiaNet outlines the newest developments in the Azerbaijani government’s targeting of RFE/RL and Khadija Ismayilova. – National Review reprints 1982 critique of U.S. international broadcasting by Alexander Solzhenitsyn. – RFE/RL’s Brian Whitmore interviewed on Czech Television. Citations of BBG Networks – DVB quotes VOA’s Chinese service on Read more »

Posted in | Comments closed

February 2, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – EurasiaNet on the media crackdown in Azerbaijan, RFE/RL’s closed bureau. – Newsweek speculates on the possibility of a closure of Radio/TV Marti in order to normalize Cuba relations. – DigitalGov publishes commentary by ODDI’s Randy Abramson on use of YouTube and Facebookvideo platforms. Citations Read more »

Posted in | Comments closed

January 23, 2015

DSC_2739

About Our Networks – All Access Music Group reports that Andy Lack sworn in as CEO of the Broadcasting Board of Governors. Citations of BBG Networks – Washington Post cites VOA reporting within piece on Iraqi Torah recently found in Jerusalem. – Vice cites RFE/RL report on police Read more »

Posted in | Comments closed

December 15, 2014

Photo Jun 13, 2 00 52 PM

About Our Networks – War on the Rocks publishes commentary by BBG Governor Matt Armstrong on the media environment in Russia. – Haaretz on detention of RFE/RL’s Khadija Ismayilova and what it may mean for Israel’s relations with Azerbaijan. – EurasiaNet notes that passages of Ukraine Freedom Support Act Read more »

Posted in | Comments closed

November 26, 2014

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – Ottawa Times profiles VOA’s Kane Farabaugh, who is reporting live from Ferguson. Citations of BBG Networks – Eleven Myanmar quotes exclusive VOA interview with Aung San Suu Kyi on the need for four-party talks. – EurasiaNet cites RFE/RL reporting about Uyghurs in Kyrgyzstan. – Read more »

Posted in | Comments closed

November 19, 2014

Pakistani man sitting listening to radio that he is holding in his lap

About Our Networks – Washington Post piece about new WhatApp encryption notes that the group helping with developing the technology, Open Whisper Systems, is partially funded by Radio Free Asia. Citations of BBG Networks – New York Times cites RFA reporting on Uyghurs escaping detention from Thailand. – Reuters Read more »

Posted in | Comments closed

November 6, 2014

MBH_0162

About Our Networks – “Fueled by the BBC, the Voice of America, and rock ‘n’ roll, the revolutions of 1989 freed much of Eastern Europe.” Citations of BBG Networks – Vice cites VOA’s Ukrainian service reporting on the men who “monitored” Ukraine’s rebel elections. – The Read more »

Posted in | Comments closed