Outlets Archives: Bloomberg

January 8, 2015

DSC_2739

About Our Networks – New York Times op-ed by Joshua Kucera mentions crackdown on RFE/RL staff in Azerbaijan. – Bloomberg reports that Azeris Reject U.S. Criticism as Crackdown on Dissent Tests Ties – In Boston Globe Martha Bayles and Jeffrey Gedmin call on CIA to ban covert funding of journalists and Read more »

Posted in | Comments closed

December 29, 2014

VOA in Russia

About Our Networks – New York Times, Bloomberg, AP, Reuters, BBC and many other news outlets report on the raid of RFE/RL’s Radio Azadliq offices in Baku, Azerbaijan. – Newsweek reports that militant wanted in killing of VOA’s Mukarram Khan arrested in Charsadda. – Jolyon Naegele discusses working for VOA during the final years of communism Read more »

Posted in | Comments closed

December 5, 2014

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

Citations of BBG Networks – The Guardian, Bloomberg, TIME, BBC, Reuters, USA Today, LA Times cite VOA in continuing coverage of Sony hacking. – Vox cites RFE/RL coverage of Islamic militant attack in Chechnya. – Forum 18 cites RFE/RL report on detention of Nakhichevan Muslims. – BelarusDigest cites RFE/RL report on legal advocacy leader kicked out of Belarus. Of Read more »

Posted in | Comments closed

November 12, 2014

media research cambodia2

About Our Networks – New York Times says new Russian news agency’s network of bureaus resembles structure of RFE/RL. – Buzzfeed and USA Today report that CNN will leave Russian market, note that Voice of America and other broadcasters have also been forced out of the media market and are Read more »

Posted in | Comments closed

October 21, 2014

screengrab from interview with Senator Cardin

Citations of BBG Networks – Bloomberg uses VOA reporting on Mozambique election results. – The Hill cites VOA on Putin referring to eastern Ukraine as “Novorossiya.” – Syria Direct cites Alhurra report on ISIL advancing toward Kobani. – Radio Tamazuj cites VOA reporting on press freedom in South Read more »

Posted in | Comments closed

September 26, 2014

EarlyVOABroadcasters_Bauer

About Our Networks – CIO Insight publishes an interview with André Mendes on his transition from CIO to Director of Global Operations at the BBG. – FCW reports on the BBG’s transition to an open office space. Citations of BBG Networks – New York Times, Los Angeles Times, USA Today, Time, Bloomberg, Al Jazeera cite Read more »

Posted in | Comments closed

September 11, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – “On 1 September, the home of Al-Hurra TV correspondent Maitham Al-Chibani in the city of Al-Diwaniya, south of Baghdad, was targeted for attack by unknown armed men.” – Reporters Without Borders – Alhurra reporter Zeyad Nihad Al-Zubaidi quoted by Huffington Post on the Read more »

Posted in | Comments closed

August 14, 2014

DSC_0177

About Our Networks – RT reports on the meeting of the Broadcasting Board of Governors, and the Russian-language media environment. Also covered by ITAR-TASS and many other Russian-language media outlets. The full video of the meeting is available here. – Human Rights Watch notes that international broadcasters are “unable or Read more »

Posted in | Comments closed

August 6, 2014

VOA Greek Service Chief Anna Morris in front of the White House.

About Our Networks – Asia Radio Today discusses the BBG’s shortwave report and broadcasting to Asia. Citations of BBG Networks – Vice cites RFE/RL Ukrainian Service on the struggles of heroin addicts in Crimea. – Bloomberg cites RFA reporting on China’s planned change for family planning policies in Xinjiang. – Read more »

Posted in | Comments closed

May 12, 2014

Split screen of two VOA shows in which the presidents of Haiti and Albania appeared

About Our Networks – Washington Post piece on Putin exerting power recalls how Russia stopped broadcasts by Radio Free Europe/Radio Liberty. – Vice article on the value of drone journalism mentions Voice of America. – China Digital Times recalls the importance of VOA during the 1989 democracy movement in China. – Read more »

Posted in | Comments closed