Outlets Archives: allAfrica

August 25, 2014

AP060314019252

About Our Networks – “I was listening to Voice of America at 2 a.m., and I heard that Elvis died.” – New York Times mentions RFE/RL past broadcasts in story on tensions with Russians in Latvia. – RFE/RL Turkmen Service mentioned in Financial Times piece about Turkmenistan’s authoritarianism. – VOA holds Read more »

Posted in | Comments closed

August 22, 2014

mobilephone1

About Our Networks – Poynter notes that Zaid Benjamin of Radio Sawa briefly got his account suspended after tweeting about the video of James Foley’s death. Citations of BBG Networks – Now that Moscow is shutting down McDonalds, CBS cites VOA piece on the 14 years of negotiations that Read more »

Posted in | Comments closed

August 20, 2014

RFE/RL correspondent Andriy Dubchak reporting live in Kyiv, Dec 2013

About Our Networks – Video appears to show beheading of American journalist James Foley. Washington Post, USA Today, The Telegraph, Foreign Policy, The Wire, Mashable report that Radio Sawa reporter Zaid Benjamin was the first to break the news that the video was online, note that twitter briefly suspended Benjamin’s account following Read more »

Posted in | Comments closed

August 19, 2014

Russian TV journalists reporting from an administration building are surrounded by policemen in Donetsk, Ukraine. Photo by Mark Krutov/ RFE/RL — in Donetsk, Ukraine.

About Our Networks – Al Rai Newspaper (Kuwaiti daily newspaper) Elnashra (Lebanese news site) Al Youm Al Sabe’a(Egyptian news site) reported that Nabila Kilani joined Alhurra Television as a co-anchor of the network’s ground-breaking live television magazine program, Al Youm. – RFE/RL Ukrainian Service’s Oksana Pelenska appears on Czech TV 24; Read more »

Posted in | Comments closed

August 8, 2014

Russian TV journalists reporting from an administration building are surrounded by policemen in Donetsk, Ukraine. Photo by Mark Krutov/ RFE/RL — in Donetsk, Ukraine.

About Our Networks – AllAfrica reports that Sudanese journalist - who works for VOA among other news outlets – was forced into hiding. – Greek Reporter comments on the upcoming closure of VOA’s Greek Service. – USC blog on a CCLP panel on international broadcasting to Africa. Citations of BBG Networks Read more »

Posted in | Comments closed

August 4, 2014

Surrounded by reporters, former Ukrainian prime minister and presidential hopeful Yulia Tymoshenko speaks to journalists after her press conference in Donetsk, Ukraine, Friday, April 18, 2014. Tymoshenko arrived Friday in Donetsk in a bid to defuse the tensions and hear "the demands of Ukrainians who live in Donetsk." (AP Photo/Sergei Grits)

Citations of BBG Networks – Vice quotes RFE/RL’s Brian Whitmore on Russian involvement in Ukraine conflict. – AP piece on how China controls its media cites RFA reporting on violence in Xinjiang. – The Korea Times cites VOA reporting on pro wrestling extravaganza in North Korea. – Washington Times cites VOA Read more »

Posted in | Comments closed

July 25, 2014

About Our Networks – International Campaign for Human Rights in Iran reports that signal jamming - including of VOA and Radio Farda – caused a lack of public safety information and was partially responsible for fatalities following June 12, 2014 sandstorm. – The Guardian reprints a profile Read more »

Posted in | Comments closed

July 22, 2014

About Our Networks – “Nearly every major country has a thriving state-sponsored media.” – Time mentions the BBG in an article about RT’s agitprop. Citations of BBG Networks – The Guardian and Russia Beyond the Headlines cite RFE/RL piece on Russian media reaction to MH17 crash. – AllAfrica cites VOA Read more »

Posted in | Comments closed

July 16, 2014

ZimbabweService

About Our Networks – “I haven’t heard from my son for eight months. I am so anxious and sad.” – RFE/RL’s “In Search of the Missing” featured in the Washington Post. – OCCRP publishes investigative report by Khadija Ismayilova on Swedish telecom giant TeliaSonera and Azerbaijani President’s Read more »

Posted in | Comments closed

June 5, 2014

Egypt2

About Our Networks – Ukrainians watch the same TV and still don’t agree. New York Daily News covers the BBG’s research briefing on Ukraine. – Bloomberg Businessweek discusses Russia’s global media empire and distortion of news, mentions how the budget for U.S. international media is significantly smaller. Read more »

Posted in | Comments closed