July 18, 2014

people watching a television that shows Presdient Obama giving hsi 2013 State of the Union speech

About Our Networks – Reporters Without Borders and Poynter report on Alhurra correspondent Maithem al-Shibani, who was injured while reporting in Iraq. – “As the news began to filter through on September 1, 1983, I glued my ear to the chunky, German shortwave radio I’d brought with me, switching Read more »

Posted in | Comments closed

July 17, 2014

Alhurra correspondent Yehia Qassem was reporting from Sderot, Israel, when rockets landed behind him

About Our Networks – “Two journalists on assignment for the U.S.-funded Arabic TV station Al-Hurra Iraq were injured on Sunday while covering clashes between Iraqi security forces and Islamic State fighters in the district of Jurf al-Sakhar in Babil province.” – In report about the Egyptian media Read more »

Posted in | Comments closed

July 16, 2014

ZimbabweService

About Our Networks – “I haven’t heard from my son for eight months. I am so anxious and sad.” – RFE/RL’s “In Search of the Missing” featured in the Washington Post. – OCCRP publishes investigative report by Khadija Ismayilova on Swedish telecom giant TeliaSonera and Azerbaijani President’s Read more »

Posted in | Comments closed

July 15, 2014

newspaper1

About Our Broadcasters – The Diplomat publishes an op-ed mentioning VOA and RFA’s role in influencing Chinese politics. – NewsMax conveys Chairman Ed Royce’s comments on proposed U.S. international media reform. – Iraq News Network reported that Alhurra-Iraq correspondent and camera man were injured while covering a security operation Read more »

Posted in | Comments closed

July 14, 2014

Alhurra in Egypt 250x250

About Our Broadcasters – The Washington Post writes about RFE/RL efforts to find the missing in Afghanistan. Citations of BBG Networks – Washington Post Columnist Anne Applebaum cites RFE/RL interview with Andrei Kuznetsov about seeking political asylum in Kiev. – The New York Times Blog Read more »

Posted in | Comments closed

July 10, 2014

afghanradio

About Our Broadcasters – Asia Radio Today reminds readers of RFA’s AIB award last year. – Phnom Penh Post reports on fallout after a diplomat’s controversial comments in RFA interview. – Washington Examiner echoes OIG report on morale at OCB. Citations of BBG Networks – Read more »

Posted in | Comments closed

July 9, 2014

SD_RFA_CommuterProtesters

About Our Broadcasters – The New York Times mentions BBG in a report on federal pilot programs. – Vice News, Fox News, MSNBC, EFE (Spanish-language wire service) and el Nuevo Herald (Spanish-language news site) highlight the retirement of Aero Marti. – Government Executive reports on Read more »

Posted in | Comments closed

July 8, 2014

SD-PakistanGirlInterview

About Our Broadcasters – Foreign Policy and ABC News write about the grounding of Aero Marti. – The Pacific Standard recalls RFE/RL’s role as an essential life line for Budapesters in Communist Hungary. – eHam.net writes about VOA’s adjustments in shortwave broadcasting. – McClatchy (newspaper Read more »

Posted in | Comments closed

July 7, 2014

VOA_IndonesianTV

About Our Broadcasters – The Weekly Standard mentions BBG and VOA in blog post about U.S. international media reform. – Columbia Journalism Review mentions RFA in discussion on Burmese press freedom. – Advanced Television reports that FilmOn will have a platform to televise content from Read more »

Posted in | Comments closed

July 3, 2014

TVAshna1 crop

About Our Broadcasters – Radio World thoroughly examines recent BBG shortwave radio cuts. – Merkhat Sharipzhan, RFE/RL senior editor and analyst, wrote an op-ed in Gulfnews.com about the future of the EU. – Forbes mentions that Jack Ma learned English in rural China by listening Read more »

Posted in | Comments closed