December 31, 2014

MBH_0162

About Our Networks – EU says closing of RFE/RL Baku office violates international commitments. – Department of State is alarmed by the Government of Azerbaijan’s crackdown on civil society. – AIB condemns detention of RFE/RL staff in Azerbaijan. – “Azerbaijan accused the local branch of Radio Free Europe of laundering Read more »

Posted in | Comments closed

December 30, 2014

(AP Photo/Ahmad Massoud)

About Our Networks – Daily Signal, New York Times, All Access Music Group, UPI and many other outlets report on raid on RFE/RL Baku bureau and harassment of journalists. – “On the way, they listened to one of the family’s favorite music stations, Radio Sawa, which plays Arabic and English-language Read more »

Posted in | Comments closed

December 29, 2014

VOA in Russia

About Our Networks – New York Times, Bloomberg, AP, Reuters, BBC and many other news outlets report on the raid of RFE/RL’s Radio Azadliq offices in Baku, Azerbaijan. – Newsweek reports that militant wanted in killing of VOA’s Mukarram Khan arrested in Charsadda. – Jolyon Naegele discusses working for VOA during the final years of communism Read more »

Posted in | Comments closed

December 24, 2014

Man takes photo of health workers cleaning up in a grassy area by a home.

About Our Networks – Index on Censorship calls for a expression of solidarity with prisoners in Azerbaijan, including RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – ABC News reports on Rep. Brad Sherman’s call give North Korea a “double dose of free speech” by doubling funding for Radio Free Asia Read more »

Posted in | Comments closed

December 23, 2014

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – CPJ recalls that Alhurra’s Bashar Fahmi remains missing in Syria. – Congressman Brad Sherman asks to double funding for VOA and Radio Free Asia broadcasting to North Korea, asks for screening of The Interview at the Capitol. Cited by The Hill, NewsMax. – Christian Science Monitor suggests Read more »

Posted in | Comments closed

December 22, 2014

SD-EbolaTownHall

About Our Networks – AP piece on the effects of new Cuba policy includes a profile of the Office of Cuba Broadcasting, which oversees TV and Radio Marti. – Wall Street Journal piece on tensions between President Obama and high-profile backers over The Interview notes Michael Lynton’s Read more »

Posted in | Comments closed

December 19, 2014

Egypt2

About Our Networks – Boston Globe, Washington Post, and Cato Institute mention Radio/TV Marti in the context of new Cuba policy. – RFE/RL’s Brian Whitmore talks Russia on Monocle. (6:30) – RFE/RL Luke Johnson appears on the Bill Press Show. (1:39) – Radio World reports that Ambassador Karen Kornbluh will succeed Michael Meehan Read more »

Posted in | Comments closed

December 18, 2014

photo of Hosts Victor Fabian Gonzalez and Juan Pendras will bring play-by-play commentary of NBA finals

About Our Networks – Office of Cuba Broadcasting Director Carlos García-Pérez appears on CNBC to discuss Cubans’ reactions to policy changes. – Reporters Without Borders publishes list of 100 “information heroes,” includes RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Broadcasting & Cable reports on confirmation of new BBG Governor Karen Kornbluh. Read more »

Posted in | Comments closed

December 17, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – Cambodia Daily notes that VOA Khmer has one of the most popular Facebook pages in Cambodia. – Radio World reports that the BBG has two new members. Citations of BBG Networks – New Yorker and Atlantic quote RFE/RL Radio Mashaal reporting from scene of Pakistan attack;Vice, Fox and Yahoo use video. – New Read more »

Posted in | Comments closed

December 16, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – Reporters Without Borders launches petition to free RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Deutsche Welle recalls Romanians tuning in to VOA and RFE/RL broadcasts during Ceausescu’s rule. Citations of BBG Networks – BBC cites RFE/RL report on the “Gandalf for President!” movement in Belarus. – Epoch Read more »

Posted in | Comments closed