April 9, 2015

Lizandra Diaz

About Our Networks – Independent poll of Cubans reveals attitudinal trends, notes that 20% said they listen to Radio Marti. – Panorama reports that journalist who filed a complaint against RFE/RL’s Khadija Ismayilova would like to withdraw it. – Piece about a possible Voice of Nigeria transition to TV mentions Read more »

Posted in | Comments closed

April 8, 2015

David Ensor

About Our Networks – Washington Post, USA Today, New York Times, Government Executive report on the resignation of VOA Director David Ensor. Citations of BBG Networks – UPI and Express Tribune cite VOA reporting on North Korean diplomatic envoys to Pakistan arrested for illegal sale of alcohol. – Want China Times cites VOA reporting Read more »

Posted in | Comments closed

April 7, 2015

Anne Richard 2

About Our Networks – Live Science explainer on radio waves mentions VOA’s shortwave programs. Citations of BBG Networks – New York Times, Washington Post, and Refinery29 use RFA reporting on protests surrounding a chemical plant in China. – PBS piece on India’s attempts to curb air pollution quotes VOA interview. – Cleveland.com links to VOA Read more »

Posted in | Comments closed

April 6, 2015


About Our Networks – Radio World reports on Radio Free Asia’s adoption of Linux more than a decade ago for a cost-effective and efficient tech setup. Citations of BBG Networks – NPR quotes VOA reporting on deadly attack at Kenya’s Garissa University College. – Al Arabiya quotes RFE/RL report Read more »

Posted in | Comments closed

April 3, 2015

Female news anchor with photo of U.S. Capitol behind her

About Our Networks – New Yorker writes in detail about Ukrainian oligarch’s rant against RFE/RL journalist. – Reuters piece on reporting the Iran talks mentions Radio Farda. – USA Today piece on Iran deal mentions Iranians watching VOA. – “[U Win Pe] tried to find odd jobs to survive Read more »

Posted in | Comments closed

April 2, 2015


About Our Networks – Bloomberg reports on VOA and RFE/RL program Current Time, notes that U.S. budget for Russian-language broadcasting is much less than Russia’s media budget. – The Hill is concerned about America losing the “information war” but encouraged by Current Time, the new RFE/RL and VOA Read more »

Posted in | Comments closed

April 1, 2015

(AP Photo/Kathy Willens)

About Our Networks – New York Times mentions raid of RFE/RL Baku offices in December, and ongoing detention of Khadija Ismayilova. – New York Times notes that cybersecurity activist’s list of Twitter accounts “linked to the Islamic State” is erroneous, includes Radio Sawa reporter Zaid Benjamin as Read more »

Posted in | Comments closed

March 31, 2015


About Our Networks – AP reports on University of Maryland campaign to bring awareness to plight of journalists imprisoned worldwide, including RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Alqabas (Kuwaiti newspaper) reported that Alhurra crew survived an ISIL ambush in Tikrit. Also reported by: Donia Alwatan, Akhbar Aliraq and Yawmiat. Citations of BBG Networks – Read more »

Posted in | Comments closed

March 30, 2015

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – New York Times wedding announcement notes that the father of the bride previously worked asthe CEO of the BBG. – TBI Vision reports that Alhurra TV acquired documentary The World Class. Citations of BBG Networks – NPR quotes VOA reporting about voter accreditation in Read more »

Posted in | Comments closed

March 27, 2015

A shopkeeper in Basra, 550 kilometers (340 miles) southeast of Baghdad, Iraq, Thursday June 4, 2009, adjusts a TV showing US President Barack Obama on the day that the US president visits Egypt. (AP Photo/Nabil al-Jourani)

About Our Networks – CPJ #PressUncuffed campaign draws attention to imprisoned journalists, including RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Daily Signal mentions VOA and RFE/RL’s Current Time in piece on EU decision to counter Russian propaganda. Citations of BBG Networks – Sydney Morning Herald quotes RFA interview with Kokang refugee regarding atrocities committed Read more »

Posted in | Comments closed