December 22, 2014

SD-EbolaTownHall

About Our Networks – AP piece on the effects of new Cuba policy includes a profile of the Office of Cuba Broadcasting, which oversees TV and Radio Marti. – Wall Street Journal piece on tensions between President Obama and high-profile backers over The Interview notes Michael Lynton’s Read more »

Posted in | Comments closed

December 19, 2014

Egypt2

About Our Networks – Boston Globe, Washington Post, and Cato Institute mention Radio/TV Marti in the context of new Cuba policy. – RFE/RL’s Brian Whitmore talks Russia on Monocle. (6:30) – RFE/RL Luke Johnson appears on the Bill Press Show. (1:39) – Radio World reports that Ambassador Karen Kornbluh will succeed Michael Meehan Read more »

Posted in | Comments closed

December 18, 2014

photo of Hosts Victor Fabian Gonzalez and Juan Pendras will bring play-by-play commentary of NBA finals

About Our Networks – Office of Cuba Broadcasting Director Carlos García-Pérez appears on CNBC to discuss Cubans’ reactions to policy changes. – Reporters Without Borders publishes list of 100 “information heroes,” includes RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Broadcasting & Cable reports on confirmation of new BBG Governor Karen Kornbluh. Read more »

Posted in | Comments closed

December 17, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – Cambodia Daily notes that VOA Khmer has one of the most popular Facebook pages in Cambodia. – Radio World reports that the BBG has two new members. Citations of BBG Networks – New Yorker and Atlantic quote RFE/RL Radio Mashaal reporting from scene of Pakistan attack;Vice, Fox and Yahoo use video. – New Read more »

Posted in | Comments closed

December 16, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – Reporters Without Borders launches petition to free RFE/RL’s Khadija Ismayilova. – Deutsche Welle recalls Romanians tuning in to VOA and RFE/RL broadcasts during Ceausescu’s rule. Citations of BBG Networks – BBC cites RFE/RL report on the “Gandalf for President!” movement in Belarus. – Epoch Read more »

Posted in | Comments closed

December 15, 2014

Photo Jun 13, 2 00 52 PM

About Our Networks – War on the Rocks publishes commentary by BBG Governor Matt Armstrong on the media environment in Russia. – Haaretz on detention of RFE/RL’s Khadija Ismayilova and what it may mean for Israel’s relations with Azerbaijan. – EurasiaNet notes that passages of Ukraine Freedom Support Act Read more »

Posted in | Comments closed

December 12, 2014

SD-RFERL Reporter wth GoPro

About Our Networks – Radio World reports on the BBG’s partnership with Hub Accra, a Ghana-based tech incubator. – The Independent mentions the IBB’s support for Tor in repressive regimes as a way to access censored media. – Wall Street Journal questions the structure of U.S. international media. – Washington Read more »

Posted in | Comments closed

December 11, 2014

14B5E4DA-039C-4CD1-B6EB-627AFF6A4690_w640_r1_s

About Our Networks – Buzzfeed suggests that the jailing of RFE/RL’s Khadija Ismayilova is the end of free speech in Azerbaijan. – Venezuela sanctions bill includes note that BBG should report on Venezuelans’ access to “accurate, objective and comprehensive” news. – Newsweek mentions RFE/RL’s Cold War past. Citations Read more »

Posted in | Comments closed

December 10, 2014

Femal reporter in radio studio

About our Networks – BBG mentioned in FederalNewsRadio.com report on 2014 Federal Employee Viewpoint Survey Citations of BBG Networks – Social media campaign to free Khadija Ismayilova covered by Al Jazeera and Reuters – The Guardian article about threats to journalists in South Sudan quotes VOA stringer. – Variety cites VOA  update on Hong Read more »

Posted in | Comments closed

December 9, 2014

MBH_0162

About our Networks –  Guardian, Spiegel, Panorama.am cover Khadija Ismayilova detention. Citations of BBG Networks – CNN and Reuters use RFE/RL Afghan Service video of aftermath of Taliban attack. – VOA cited in Epoch Times coverage of Chinese security czar accused of leaking secrets. – Breitbart News coverage of Russia’s crackdown on independent media notes Read more »

Posted in | Comments closed