January 28, 2014

newspaper1

About Our Networks – CPJ notes that RFE/RL is one of a small number of outlets reporting about people evicted from their homes in Sochi. – Part 2 of Radio Prague interview with RFE/RL President and CEO Kevin Klose. Citations of BBG Networks – Ukrainian protestor brutally beaten by Read more »

Posted in | Comments closed

January 27, 2014

A protester carries a Ukrainian flag during unrest in central Kiev, Ukraine, Wednesday, Jan. 22, 2014.

About Our Networks – Voice of America’s Moe Moe Htun was at the mall in Columbia, Md. when this weekend’s shooting took place. – Alhurra and Radio Sawa mentioned in a profile of China Radio International’s operations in the Middle East. – “At a market in Daun Penh Read more »

Posted in | Comments closed

January 24, 2014

Television ownership in Vietnamese households is extremely high.

About Our Networks – Spokesman of the Armed Forces of the Democratic Republic of Congo publicly threatens two journalists, including Austere Malivika of Voice of America. – In Journal of Democracy article on the role of state-run media in countries with authoritarian leanings, a mention that authoritarian Read more »

Posted in | Comments closed

January 23, 2014

newspaper1

About Our Networks – Poynter, CPJ, and L’Express (French) cover beatings of RFE/RL Ukrainian Service journalists. – Government Executive reports that the Broadcasting Board of Governors has reshuffled its management team. – “This Azerbaijani investigative journalist surrenders her privacy and safety in order to speak truth to power. What have you Read more »

Posted in | Comments closed

January 22, 2014

mobilephone1

About Our Networks – OSCE, Euronews, and Naharnet cover the situation in Ukraine, including the arrest and beating of two RFE/RL correspondents. – Chinese internet glitch routes users to servers of company that helps users circumvent web censorship and whose clients include Voice of America and Radio Free Asia. – National Review calls Read more »

Posted in | Comments closed

January 21, 2014

Two RFERL Ukrainian journalists were beaten while covering the protests. In this side by side, their bruises and injuries are apparent.

About Our Networks – Detention and brutal beating of two RFE/RL Ukrainian Service journalists covered by Washington Post; Mashable; Interfax; RIA Novosti; AFP. A statement from the BBG & RFE/RL. – In editorial, Washington Post urges visa for David Satter. – Radio Prague interviews RFE/RL President Kevin Klose (Part 1 of 3) – The Guardian, Read more »

Posted in | Comments closed

January 17, 2014

Sudan+-+Liberty+2a

Citations of BBG Networks – North Korea may have enormous reserves of minerals and rare earths. Time quotes Voice of America interview with Korean studies researcher. – Wall Street Journal includes RFE/RL’s report on Iranian Intelligence Minister’s aversion to corruption allegations in its corruption roundup. – The Korea Read more »

Posted in | Comments closed

January 16, 2014

radio-antenna

About Our Networks – Coverage regarding Russia’s denial of a visa to David Satter continues: Interviewed on CNN’s “The Situation Room;“ Reporters Without Borders; U.S. Department of State; Hollywood Reporter; and Le Monde (French) Citations of BBG Networks – NPR quotes Voice of America reporting on foreign tourists being attacked and raped in Read more »

Posted in | Comments closed

January 15, 2014

David Satter, speaking to group

About Our Networks – David Satter visa rejection covered across international media: Reuters; Washington Post; Index on Censorship; Mashable; CPJ; CNN; Forbes opinion piece. David Satter op-ed in the Wall Street Journal; Broadcasting Board of Governors issues a statement; Hudson Institute issues a statement. – Prague Post on the harassment of VOA and RFE/RL journalists in Ukraine. Citations of BBG Networks Read more »

Posted in | Comments closed

January 14, 2014

DSC01129

About Our Networks – Russia expels RFE/RL adviser and journalist David Satter — Reported in New York Times;Buzzfeed; The Guardian (with video); Time; CNN and other news outlets. Also covered by Russian state-funded outlets RIA Novosti and RT. Citations of BBG Networks – CNN quotes Voice of America interview with Syrian Kurdish National Council official. Read more »

Posted in | Comments closed