February 19, 2014

First RFE studio

About Our Networks – Amnesty International says an RFE/RL Russian Service journalist was among those arrested during a one man picket in Sochi. – The smear campaign against RFE/RL’s Khadija Ismayilova continues in Azerbaijan. – The BBG is trying hard to improve employee morale. Citations of BBG Networks – New York Read more »

Posted in | Comments closed

February 18, 2014

About Our Networks – Russian state television airs anti-American film during a break from Olympic coverage. Washington Post notes that the film has a mention of Radio Free Europe/Radio Liberty. – Google’s search results in China do include the Voice of America. – Radio World reports that Richard Stengel will Read more »

Posted in | Comments closed

February 14, 2014

VOA_IndonesianTV

Citations of BBG Networks – The Economist quotes Radio Free Asia interview with Ilham Tohti, a Uyghur economist in China, regarding crackdown on ethnic minorities. – Wall Street Journal cites RFE/RL’s reporting on Ukraine NGO’s condemnation of corruption allegation against it. – Human Rights Watch uses VOA interview Read more »

Posted in | Comments closed

February 12, 2014

sms3

About Our Networks – Bing censoring search results in China? Voice of America coverage seems to be missing from search results for “Bo Xilai.” – New CPJ report about state-controlled press recalls the harassment of RFE/RL’s Khadija Ismayilova in the Azeri media. Citations of BBG Networks – The voice of Read more »

Posted in | Comments closed

February 11, 2014

Split screen of two VOA shows in which the presidents of Haiti and Albania appeared

About Our Networks – CNN, New York Times, and other publications note Chinese government’s refusal to grant journalists from Radio Free Asia access to Taiwan-China talks. – The BBG responds to the situation in the Central African Republic. – Dina Baidildayeva, a blogger and also a social networks Read more »

Posted in | Comments closed

February 10, 2014

man wearing VOA cap holds up an ipad

About Our Networks – Radio Free Asia reporters blocked from covering meeting between Taiwan and China’s top cross-Taiwan Strait policy planners. (also mentioned by AFP, Taipei Times) – Reporters Without Borders mentions Radio Free Asia as one of organizations participating in the joint evaluation of the Vietnamese government’s human rights policies. Read more »

Posted in | Comments closed

February 7, 2014

About Our Networks – Article in Huffington Post mentions Alhurra and Radio Sawa estimated audience weekly reach in Middle East. Citations of BBG Networks – China Digital Times uses Radio Free Asia report on first Tibetan self-immolation of 2014. – Globe and Mail cites RFE/RL report on genetic testing for the Read more »

Posted in | Comments closed

February 6, 2014

newspaper1

About Our Networks – Moscow Times commentary on Russia’s state-run media mentions the obstacles faced by RFE/RLand other international media. – Using VOA to get news in Hungary before the fall of communism. – The BBG’s Project Relay is revolutionizing the live blog. – “Trouble was, post-revolutionary Cuba didn’t take Read more »

Posted in | Comments closed

February 5, 2014

people watching a television that shows Presdient Obama giving hsi 2013 State of the Union speech

About Our Networks – RFE/RL President Kevin Klose interviewed by Washington Post about his recollections of 1980 Moscow Olympics. – Asia Radio Today piece outlines media situation in Cambodia for RFA and VOA. – How the BBG’s Office of Digital & Design Innovation does UX testing. – BBG mentioned Read more »

Posted in | Comments closed

February 4, 2014

Reporter standing under with tent like cover with U.S. Capitol in the background

About Our Networks – Radio World reports on threats to journalists within the BBG’s networks. – “Dear listeners, how did you spend your day?” Article about Korean Broadcasting Service in Arabic mentions Radio Sawa and the importance of broadcasting in Arabic. Citations of BBG Networks – Ethiopian troops will Read more »

Posted in | Comments closed