June 12, 2014

About Our Networks – Carnegie Center mentions RFE/RL Azerbaijani Service interview with Ambassador Richard Morningstar, which was condemned by a government official – India Currents publishes an article about Diversity Day at VOA (page 20). – Washington Post publishes a letter to the editor by Congressman Ed Royce, regarding Read more »

Posted in | Comments closed

June 11, 2014

Alhurra's Street Pulse

About Our Networks – Wall Street Journal publishes a letter to the editor by former VOA Director Dan Austin. Citations of BBG Networks – Washington Post uses VOA reporting on Ebola outbreak in West Africa. – Vice News uses RFE/RL video of residents fleeing violence in Mosul. – Minnesota Post mentions Read more »

Posted in | Comments closed

June 10, 2014

About Our Networks – Radio World article on possible reforms to U.S. international media. – Screen Africa carries AIB statement denouncing satellite jamming by Ethiopia Citations of Our Networks – RFE/RL’s Golnaz Esfandiari in ” The Atlantic” on Iran’s “dispute over heaven” – “Weekly Standard” Read more »

Posted in | Comments closed

June 9, 2014

Maitham Alshebany

About Our Networks – Washington Post publishes editorial about possible reforms to U.S. international media – New York Times  story on US plan to launch Nigerian TV station Related article in International Business Times – Broadcasting & Cable notes BBG’s audiences in Ukraine have doubled Read more »

Posted in | Comments closed

June 6, 2014

NBAonMarticropped

About Our Networks – Government Executive highlights VOA coverage of Tiananmen Square anniversary. – Wall Street Journal publishes op-ed by former VOA Director Robert R. Reilly on the bill to reform U.S. international media. – Gallup poll shows wide political split in Ukraine.  The Journal of Read more »

Posted in | Comments closed

June 5, 2014

Egypt2

About Our Networks – Ukrainians watch the same TV and still don’t agree. New York Daily News covers the BBG’s research briefing on Ukraine. – Bloomberg Businessweek discusses Russia’s global media empire and distortion of news, mentions how the budget for U.S. international media is significantly smaller. Read more »

Posted in | Comments closed

June 4, 2014

VOA reporter Daniel Schearf and video journalist Arash Arabasadi (with fixer Anna Pyatetska) interview Ukrainian man. Kyiv, Ukraine, March 25, 2014.

About Our Networks – New York Times and Wall Street Journal note that Voice of America was a critical source for news about China and Tiananmen Square. – RFE/RL’s Nenad Pejic and VOA’s Myroslava Gongadze participated in a panel on international broadcasting and countering Russian propaganda. (also analyzed by the Public Read more »

Posted in | Comments closed

June 3, 2014

SD-Tiananmen

About Our Networks – Los Angeles Times publishes op-ed by VOA senior correspondent Al Pessin on the bill to reform U.S. international media. – Asking the right questions about U.S. international broadcasting. – Post TV interview with RFA’s Executive Editor Dan Southerland. – NTD TV notes a resolution in Read more »

Posted in | Comments closed

June 2, 2014

Zhaohui Rui (left) and Huaguang Zhao join VOA Mandarin reporter Xin Chen on the set of "Pro and Con" on May 30, 2014.

About Our Networks – Reporters Without Borders mentions RFE/RL Kazakh Service journalist arrested while covering opposition meeting. – Swag, twerk, wakey wakey. VOA’s Jessica Beinecke is profiled by the Wall Street Journal. – Morocco World News profiles Driss Sekkat, producer of Alhurra TV’s award-winning show Street Pulse. – HRW mentions Read more »

Posted in | Comments closed

May 30, 2014

Egypt2

About Our Networks – Kyiv Post notes that Radio Liberty-supported project Crimean Reality is one of the few independent outlets left in Crimea. – Elbashayer and Almatraqa (Egyptian news websites) note that Alhurra TV’s Street Pulse won the CINE Special Jury award for best investigative report from 2013. The episode that Read more »

Posted in | Comments closed