May 8, 2014

About Our Networks

— ABC mentions how Putin is “essentially kicking the U.S. government-funded Voice of Americabroadcasts out of Russia.”

— Deutsche Welle mentions BBG programming surge to Ukraine.

— New York Times reports on the death of Kenneth Tomlinson, former chairman of the BBG.

Citations of BBG Networks

— Time cites RFE/RL piece on Iranian combat forces fighting in Syria.

— Los Angeles Times and Chicago Tribune pieces on police opening second investigation into teen who stowed away on Hawaii flight cite VOA interview with teen’s mother.

— Forbes quotes VOA report on Europe’s dependency on importing Russian gas.

— Burma News International cites RFA on talks on a ceasefire accord.

— Multiple media organizations in Turkey picked up VOA story on Madeleine Albright speech, which included both critical and positive analysis of the country.

— Elfagr (Egyptian newspaper) cites Alhurra report on talented Iraqi Oud player, Youssef Abbas.

Of Interest

— Does the ban on drone journalism violate the First Amendment?

— The Twitter of radio.

— #BringBackOurGirls?

— Balloon-powered internet to the world.

— Journalists in Jordan destroy a table during live TV debate.

— Russia: Mandatory blogger registration and no more cursing.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.