May 22, 2014

About Our Networks

– RFE/RL’s Golnaz Esfandiari interviewed on PRI and quoted by BBC and Guardian and on arrest of “happy” Iranians.

Citations of BBG Networks

– Thailand ceased all non-military broadcasting on the country’s television networks. Mashable uses reporting from VOA’s Steve Herman.

– New York Times cites Radio Free Asia reporting on bulldozed Tibetan-owned brick factoriesin Yushu.

– USA Today cites VOA’s Negar Morgazavi on six Iranians freed on bail after being arrested for “Happy” video.

– Washington Post quotes RFA on terrorist attack in Urumqi.

– The Guardian cites VOA reporting on protesters killed by security forces in Ethiopia.

– Foreign Policy cites VOA reporting on cancellation of Geo TV licenses.

– Jakarta Globe cites RFA reporting on detained Uyghur activist.

– The Week cites VOA reporting on Thai army coup.

– VOA Turkish interview with Nasuh Mahruki, Head of the AKUT Search and Rescue Foundation widely distributed by ANKA (major news agency in Turkey). Mr. Mahruki claimed the rescue operations started late and criticized the government officials who visited the town of Soma right after the incident for creating tension and slowing down search and rescue services.

Of Interest

– Graham Phillips.

– Twitter’s “selective censorship

– Myanmar journalists at risk.

– How well do you know your facts?

– Small screen photojournalism.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.