March 12, 2014

About Our Networks

— Kurt Volker notes in TIME that RFE/RL and VOA are “sometimes the only sources of reliable information” but due to U.S. government budget constraints are not funded as well as RT.

— Here & Now looks at how government-funded media outlets are viewed.

— Senator Roger Wicker urges continuation of RFE/RL broadcasts to the Balkans and Iraq.

— Historic profile of VOA Delano, a WWII-era transmitting station.

Citations of BBG Networks

— TIME cites Radio Free Asia report on the poor health of jailed Tibetan leader Khenpo Kartse.

— Centre for Research on Globalization cites VOA interview with former US ambassador to RussiaMichael McFaul.

— UPI cites RFE/RL coverage of Yanukovych’s speech from Russia.

— Long War Journal cites Radio Sawa that 9/11 recruiter freed in Syria.

— Malaysia Sun cites VOA reporting on at-risk children in Syria.

In the foreign-language press:

— Elfagr and Akhbar Elnahardah (Egyptian news and information sites)  cited statements aired on Radio Sawa from the State Department spokeswoman Jen Psaki regarding the oil tanker that loaded a cargo of illicitly obtained oil at the Libyan port of As-Sidra.

— Albawabh News (Egypt-based news and information site) cited Radio Sawa reporting that the US is sending 12 F-16 fighter jets and nearly 300 service personnel to Poland by Thursday as part of a training exercise.
— Almarakishia (Moroccan news and information site) notes that Princess Lalla Slama, consort of King Mohammed VI, was chosen “most inspiring woman” for Arabs in a poll organized by Radio Sawa on the occasion of International Women’s Day.

Of Interest

— Swedish journalist shot and killed in Afghanistan.

— The future of internet freedom.

— BBC can make a difference in North Korea?

— How Africa tweets.

— People-powered front pages.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.