June 5, 2014

About Our Networks

– Ukrainians watch the same TV and still don’t agree. New York Daily News covers the BBG’s research briefing on Ukraine.

– Bloomberg Businessweek discusses Russia’s global media empire and distortion of news, mentions how the budget for U.S. international media is significantly smaller.

– Iranian state media launches smear campaign against journalist Masih Alinejad (who also has her own segment on Voice of America’s OnTen program) who launched a website asking women to send in photos of themselves sans hijab.

Citations of BBG Networks

– Los Angeles Times and International Business Times quotes RFA and VOA interviews with Hong Kong participants in a vigil to commemorate anniversary of Tiananmen Square.

– Huffington Post cites VOA reporting on the Thai coup.

– Rudaw quotes 2012 Alhurra TV interview with Kurdistan Region President Massoud Barzani.

– AllAfrica cites VOA reporting on Cameroon military operation against Boko Haram.

– Tibetan Review cites RFA on Chinese officials ordering Tibetan religious leaders to be loyal and joyful.

– Midnimo cites VOA coverage of 20 year-old from Minneapolis who may have gone to Turkey to fight in Syria civil war.

Of Interest

– New platform facilitates journalist collaboration around the world.

– BBC News cutting 500 jobs.

– Daily life outside of Tehran.

– The world’s unhappiest countries.

– Secret Service seeking sarcasm-detecting software.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.