June 25, 2014

About Our Networks

— Setareh Derakhshesh, director of the VOA Persian Service, publishes an op-ed in the New York Times on internet freedom in Iran.

— Politico mentions House and Senate discussions on Internet freedom initiatives.

— Neo Club Press (Spanish news site) acknowledges Armando Anel, Radio Marti, Spanish language writer and editor.

— Radio Slobodna, Bosnian affiliate of RFE/RL, gets new multimedia tools.

Citations of BBG Networks

— Yonhap News Agency and Korea Times refer to VOA report about North Korea opening an Embassy in Venezuela.

— The Asian Correspondent uses RFA reporting about two stabbed police officers in Qaraquah county in China.

— The Algemeiner refers to VOA report about President Barack Obama’s efforts to diffuse Russian tensions in Ukraine.

— The Zimbabwean cites a VOA interview with Antonio Muchanga about the Dhlakama election campaign.

— This Day Live cites VOA coverage regarding the arrest of 40 suspected Boko Haram militants.

— Die Welt (German news site) recounts VOA employee, Ibrahim Sabo, about Boko Haram.

— Neue Zurcher Zeitung (German news site) references Radio Liberty about Putin’s visits with Medvedchuk.

— Global Voices Portuguese cites RFE/RL about Internet inaccessibility in Tajikistan.

— Vermelho (Portuguese new site) refers to Radio Marti and TV Marti about the American investment in foreign news services.

— VOA Turkish report on opinions of presidential candidate, Ekmeleddin Ihsanoglu, cited inGazeteport. Also mentioned in Muhalif Gazete and Kurdan.

Of Interest

— Journalism in Egypt: “Only praise, at the expense of the truth.”

— Pakistan censors print edition of the New York Times.

— News organizations revisit Iraq.

— Putin’s response to journalist’s question about the peace plan in Ukraine.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.