June 23, 2014

About Our Networks

– Gulf News mentions “crackdown” on RFE/RL in Azerbaijan.

– The Sacramento Bee discusses the impact of international broadcasting.

– Technical error in Cuba briefly lets Cubans freely access Radio/TV Marti and other blocked websites.

– The Miami Herald (Spanish-language) reports on the operations of Radio/TV Marti.

Citations of BBG Networks

– North Korea wants to “punish” VOA Australian Foreign Minister Julie Bishop for her interview with VOA. (YonhapInternational Business TimesThe Age)

– Bloomberg Businessweek quotes RFA interview with protester in China regarding government building a waste incineration plant.

– Washington Post cites VOA piece on Iraqi politics.

– Vice News uses RFE/RL video of residents fleeing Pakistan’s North Waziristan.

– Fox News cites VOA report that 219 Nigerian schoolgirls remain missing.

– RFE/RL Tajik story about University of Toronto student detained in Tajikistan cited in Toronto Metro News and London Free Press.

– UPI quotes VOA interview with Australian Foreign Minister Julie Bishop on the China-Vietnam dispute.

– Tibetan Review cites RFA reporting on the crackdown on press freedom in China.

Of Interest

– Egypt convicts Al Jazeera journalists, sentences them to 7 years in prison.

– Hiring challenges in the federal government.

– Mozilla, the New York Times, and Washington Post will collaborate on a community platform for news.

– AP style should adopt the oxford comma.

– Chinese media call Hong Kong vote “mincing ludicrousness.”

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.