July 30, 2014

About Our Networks

– Government ExecutiveRadio World and Yonhap report on the House passage of legislation to reform international broadcasting.

– Open Whisper Systems – a project partially funded by RFA’s Open Technology Fund – releases an app that allows encrypted calling for iPhones.

Citations of BBG Networks

– Korea Times cites VOA and RFA reporting on emerging cultural exchange programs in North Korea.

– Business Insider cites RFE/RL report on efforts to brand certain governments “aggressor countries.”

– Yonhap cites RFA report on North Korea planning to send reporters to cover the Asian Games in South Korea.

– Global Voices uses VOA image in article about Chinese web analysis.

– UNPO cites RFA reporting on Uyghurs imprisoned after protesting death of a youth shot by Chinese security forces.

– The Diplomat cites VOA report on North Korea rare earth exports to China.

– In a piece on missing journalists in Iran, the Press Democrat cites VOA reporting on press freedom in the country.

– The Mirror cites VOA reporting on Ebola epidemic in West Africa.

Of Interest

– The British PR firms that are spinning stories for dictators.

– Rapping the news in Vietnam.

– Frontline examines the situation in Iraq.

– RT and lying to the public.

– Al Jazeera America’s Gaza coverage boosts ratings.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.