January 21, 2014

About Our Networks

– Detention and brutal beating of two RFE/RL Ukrainian Service journalists covered by Washington PostMashableInterfaxRIA NovostiAFP. A statement from the BBG & RFE/RL.

– In editorial, Washington Post urges visa for David Satter.

– Radio Prague interviews RFE/RL President Kevin Klose (Part 1 of 3)

– The Guardian, in a story on malaria prevention in Nigeria, reviews a series of focus groups onVoice of America’s malaria prevention messages.

– All Access Music Group notes that budget bill authorized funding for the BBG.

– The village of Hastings-on-Hudson started their Monday watching a screening of Voice of America’s The King Legacy – Marching Forward.

Citations of BBG Networks

– Los Angeles Times quotes RFE/RL commentary on new protest laws in Ukraine.

– The Washington Post mentions Voice of America reporting as giving credibility to a Ugandan report on gay rights legislation.

– NPR cites VOA reporting that protesters in Thailand want to replace current government.

– Politico uses VOA reporting on the political unrest in Thailand.

– The Moscow Times quotes Voice of America interview with Nikolai Svanidze on David Satter visa refusal.

– The Chosun Ilbo cites Radio Free Asia reporting on management on North Korean businesses.

– UPI cites VOA reporting on new president of the Central African Republic.

– Tibetan Review cites RFA reporting on protest over detention of monks in Tibet.

Of Interest

– “Dear subscriber, you are registered as a participant in a mass disturbance.”

– Don’t believe everything you read in the news about China.

– Update from Congress: More funds for Internet freedom than ever before.

– Life as a female journalist.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.