January 10, 2014

About Our Networks

– Russia switched off long-wave yesterday. The BBC notes that during the Cold War, Voice of America was using long-wave radio to broadcast to Russia from a transmitter near Munich.

– The Weekly Standard discusses a potential new “weekly entertainment show that must be aesthetically and musically appealing to VOA’s [Voice of America] audiences in Iran.”

– Michael Kempner nominated to the Broadcasting Board of Governors.

Citations of BBG Networks

– “I know the proposed deletion of this requirement is not to benefit me, but I don’t know who will benefit from this.” Irrawaddy quotes Radio Free Asia interview with Aung San Suu Kyi.

– Buzzfeed credits Golnaz Esfanidiari and RFE/RL for story on Iranian artist’s video.

– UPI cites VOA reporting on Indian diplomat accused of visa fraud.

– ABA Journal cites VOA reporting on France rejecting challenge to its burka ban.

– Gay Star News cites RFE/RL piece on deacon claiming to out “gay lobby” in Orthodox church.

– Pope Francis is a really nice guy. Latino Post cites VOA reporting.

In the foreign-language press:

– Sada El Balad and Al Youm Al Sabe’a (Egyptian news sites) cited statements aired on Radio Sawa from the State Department spokeswoman Jennifer Psaki regarding South Sudan ceasefire talks. “We believe that political detainees should be released to be present at the IGAD talks” for discussions on political issues in order for them to be productive, Psaki said.

– Federations of Arab News Agencies cited Radio Sawa reporting on Navy helicopter with five crew members going down in the Atlantic off the Virginia coast during a routine mission.

Of Interest

– Will Kenya renew Safaricom’s licence?

– What style of dress is appropriate for women in public?

– Can you identify today’s top news anchors?

– What books are dictators reading?

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.