February 3, 2014

About Our Networks

– Wall Street Journal notes that “today Washington’s most promising source of funding for firewall-circumvention tools appears to be the Broadcasting Board of Governors.”

– The Phnom Penh Post publishes statement by BBG Chairman Jeffrey Shell noting the lack of media freedoms in Cambodia.

– “I got hooked to the radio, it was an analog version. I used to listen to foreign stations such asVoice of America, BBC, and Radio Australia which played English songs.”

– “On the subject of rock and roll, Sacha remembered being a teenager lying in bed and finding the Voice of America on the shortwave, hearing Creedence Clearwater Revival for the first time.”  - Russia is more than propaganda, tension and terror, National Post.

Citations of BBG Networks

– Washington Post and RIA Novosti cite RFE/RL reporting on the horrifying abduction and torture of Dmytro Bulatov, organizer of AutoMaidan protest in Ukraine.

– Christian Science Monitor quotes VOA story about Harriet Tubman.

– Daily Beast uses RFE/RL video of protests in Ukraine.

– Islamic preacher and wife shot in Northern Nigeria. Premium Times cites VOA reporting.

– Phnom Penh Post cites VOA report on International Criminal Court complaint.

– Voice of Russia uses VOA report on a medical device that would help Parkinson’s patients walk again.

– UPI cites VOA report that Ukrainian President Viktor Yanukovych will be back to work Monday

– UPI cites VOA reporting on legal challenges that winning party would face in Thailand.

– Tibetan Review uses Radio Free Asia reporting on heavy presence of Chinese paramilitary policeon second anniversary of crackdown on Tibet demonstration.

In the foreign-language press:

– Kyunghyang (South Korean newspaper) cites RFA report that North Korean ambassador to England said Kenneth Bae, will be released after serving out his sentence of 15 years of hard labor (however, did not exclude possibility that Bae would get a pardon).

– Maeil Economy (South Korean news agency) cites RFA report on possible relocation of North Korean consulate in Russia to Vladivostok.

– Donga Ilbo (South Korean newspaper) cites RFA report on World Health Organization providing North Korea with the assistance of inspecting birds to prevent avian influenza.

– YTN (South Korean news agency) cites RFA report that Masikryeong ski resort equipped with Japanese and Taiwanese sporting goods

Of Interest

– North Korea having trouble with the information age, creates its own internet.

– Suspicions of government interference with NHK, Japan’s public broadcaster.

– Deutsche Welle to broadcast Egyptian satire series.

– What went wrong with BBC’s Digital Media Initiative?

– Journalism becomes a crime in Egypt.

– Approval process for government tweets in Canada.

– Sochi media center for unaccredited journalists.

– Why can’t we stop working?

– Be careful with those subtitles.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.