February 19, 2014

About Our Networks

— Amnesty International says an RFE/RL Russian Service journalist was among those arrested during a one man picket in Sochi.

— The smear campaign against RFE/RL’s Khadija Ismayilova continues in Azerbaijan.

— The BBG is trying hard to improve employee morale.

Citations of BBG Networks

— New York TimesBBCBloomberg BusinessweekRTRia Novosti and CNN use RFE/RL Ukrainian Service material on Ukraine

— The Telegraph quotes Radio Free Asia interview with family of wife of Chinese Nobel Peace Prize winner suffering from heart disease.

— NBC cites RFE/RL interview with Nadezhda Tolokonnikova.

— Enough Project and Celebrity Cafe cite VOA reporting on attacks on Malakal.

— The Hankyoreh cites RFA on North Korean high-tech industry.

— University of Minnesota blog cites VOA reporting on polio fears in Cameroon.

In the foreign-language press:

— Albawaba News (Pan-Arab news site) and Sada Elbalad(Egyptian news site) cited statements aired on Radio Sawa from Sen. John McCain regarding the U.S. policy in Syria.

— Ramrem (pan-Arab portal) noted that according to Radio Sawa, militants in western Tunisia have killed four people, including two police, after setting up a roadblock and shooting at vehicles.
— Al Youm Al Sabe’a (Egyptian news site) cited Radio Sawa reporting that the security concern for the UK posed by individuals who have trained and fought in Syria is a big problem for MI5 and the police.
— Donia Al Watan (Palestinian news site) cited Radio Sawa form its interview with the former Jordanian Information Minister Samieh Muaita regarding the U.S. loan guarantees for Jordan.

Of Interest

— In China, the rules are different.

— Sensitivities about ethnic identity in the Afghan media.

— Citizen videos and human rights monitoring in Syria.

— Women in media.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.