February 18, 2014

About Our Networks

– Russian state television airs anti-American film during a break from Olympic coverage. Washington Post notes that the film has a mention of Radio Free Europe/Radio Liberty.

– Google’s search results in China do include the Voice of America.

– Radio World reports that Richard Stengel will join the Broadcasting Board of Governors as Under Secretary of State for Public Diplomacy and Public Affairs.

Citations of BBG Networks

– The Express Tribune quotes VOA interview with Afghan Taliban spokesperson that claim of negotiations between Karzai and Taliban is “baseless.”

– Lowy Interpreter and Tibetan Review cite RFA on Chinese authorities introducing harsh new measures to punish families of those who self-immolate.

– Time quotes VOA report on new rules for facial hair for Sikhs in the military.

– RFE/RL Kazakh Service social media editor’s tweets from lace-underwear protest featured in NBC News and Moscow Times.

– Washington Post opinion piece cites statistics on homelessness from VOA report.

– Daily News Egypt and Japan Times cite RFE/RL reporting on execution of Iranian poet.

– RFE/RL Ukrainian Service video of protesters leaving city hall used by CNN and WDAM.

– Ethiopian pilot hijacks plane in attempt to get asylum from Switzerland. UPI votes VOA reporting.

– UPI cites VOA report on third anniversary of “Day of Rage” on Libya.

– UPI cites RFE/RL report of Valentine’s Day being celebrated in Pakistan as form of protest.

Of Interest

– Filming a love story in Iran.

– Reporting on everyday life in Xinjiang.

– House of Cards as public diplomacy in China? (no spoilers)

– Internet improvements in Iran.

– Head of Australia’s publicly-funded broadcaster defends international broadcasting.

– How a first-time film-maker alerted the world to Venezuela’s student protests.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.