April 25, 2014

About Our Networks

– Is Iranian government censorship causing cancer? io9 mentions Iran’s blocking of VOA news and quotes RFE/RL’s Persian Letters Blog on the health effects of jamming technology.

– “I have listened to RFA [Radio Free Asia] every day. They report that international and local NGOs are calling for [the 23] to be released-but the Cambodian government does not care.”

– Pakistani journalists share their experiences visiting the U.S. with audiences around the world on VOA’s Urdu Service.

– In call to reform international broadcasting, Heritage gives its opinion on possibilities for structural changes.

Citations of BBG Networks

– Further pickups of VOA’s exclusive interview with the father of teen who stowed away on a plane in ReutersBBCCBSPeople Magazine, and other publications.

– Vladimir Putin hates the internet. Washington Post cites RFE/RL reporting on the web in Russia.

– Buzzfeed uses report by RFE/RL on Iranians shaving their heads in support of prisoners.

– Tibetan Review cites RFA coverage of harassment of Tibetan family by Chinese authorities.

– Chosun Ilbo cites VOA reporting on possible North Korean nuclear tests.

In the foreign-language press:

– Mosaique FM (Tunisian radio station broadcasting in French) cited Radio Sawa for its interview with the Libyan Foreign Minister Mohamed Abdelaziz regarding the abduction of three Jordanian diplomats in Libya. “ It is hard to predict when the abductees will be released, Abdelaziz said.

– Albawabh (Egyptian news site) notes that PLO Executive Committee Secretary Yaser Abed Rabbo told Radio Sawa that the United States’ threat to halt aid to the Palestinian Authority is unnecessary.

Of Interest

– The Washington Post after Bezos.

– Facebook does news.

– New York Times public editor criticizes story on Ukraine photos linked to Russia.

– Dangers of freelance reporting in Syria.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.