April 11, 2014

About Our Networks

– Washington Post and Moscow Times report on the Russian government cutting off Voice of America radio transmissions in Moscow.

– U.S. international media “are an integral part of promoting American values, especially our love of free speech, to those who are deprived such freedom.”

– RTVi produces a (Russian-language) piece on VOA’s Russian Service and the Russian government’s response toward it.

– USA Today interviews Vaclav Havel fellows Ivan Beliaev and Ildar Gabidullin.

Citations of BBG Networks

– Moscow Times cites VOA reporting on Russia suspending U.S.-backed NGO activities.

– Al Monitor cites RFE/RL story on on Seymor Hersh Syria claims.

– Asian Correspondent quotes Radio Free Asia interview with Kem Sokha on Cambodian politics.

– Voice of Russia cites VOA reporting on school violence in America.

– Tibetan Review cites RFA reporting on youth detained by Chinese police.

In the foreign-language press:

– Bahrain News Agency (official daily news from Bahrain) cites Radio Sawa reporting that U.S. Health and Human Services Secretary Kathleen Sebelius is resigning. Sylvia Mathews Burwell, Obama’s budget director, will replace Sebelius.

– Egypt News (Egyptian news site) cites Radio Sawa reporting that Congress sent President Obama a bill that would bar Iran’s choice for ambassador to the United Nations from stepping on U.S. soil. The House unanimously approved the legislation on Thursday by voice vote, three days after a similar vote in the Senate.

Of Interest

– CPJ calls for Ukraine to allow Russian journalists into the country.

– CNN launching news show built for Twitter.

– “Evidence” shown in Al Jazeera journalists’ trial includes video of trotting horse.

– On Pakistan’s YouTube ban.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.