June 2, 2014

About Our Networks

– Reporters Without Borders mentions RFE/RL Kazakh Service journalist arrested while covering opposition meeting.

– Swag, twerk, wakey wakey. VOA’s Jessica Beinecke is profiled by the Wall Street Journal.

– Morocco World News profiles Driss Sekkat, producer of Alhurra TV’s award-winning show Street Pulse.

– HRW mentions RFE/RL in article about Tajikistan censorship.

– International broadcasters call on Ethiopian authoritiess to stop jamming broadcasts of BBC, Deutsche Welle, France 24 and the BBG. (Human IPOBroadband TV News)

– How does Russia’s state search engine compare to Google or Yandex? Moscow Times mentions RFE/RL Crimean service showing up in Google search but not the others.

– Washington Post opinion piece by Dan Southerland, executive editor of RFA, on Tiananmen Square and the need to break the silence.

– Forbes notes that RFA has a social media presence.

Citations of BBG Networks

– NPR cites RFA reporting on schoolgirls detained for wearing headscarves in Xinjiang.

– Statesman Journal cites RFE/RL reporting that “only 426 of 2,430 eastern Ukrainian polls managed to open.”

– South China Morning Post mentions an early-1992 VOA broadcast on Maoist ideology.

– Tibetan Review cites RFA reporting on Tibetan patriotism tests.

– VOA Vietnamese special report on the South China Sea dispute, was picked up by “Doi song Phap Luat” (Life and Law), one of the popular newspapers in Vietnam and other online news sites.

Of Interest

– CNN reporter detained in Turkey while live on air.

– Jay Carney resigns as White House press secretary.

– China micromanages the news.

This entry was posted in . Bookmark the permalink. Comments are closed, but you can leave a trackback: Trackback URL.