October 21, 2014

screengrab from interview with Senator Cardin

Citations of BBG Networks – Bloomberg uses VOA reporting on Mozambique election results. – The Hill cites VOA on Putin referring to eastern Ukraine as “Novorossiya.” – Syria Direct cites Alhurra report on ISIL advancing toward Kobani. – Radio Tamazuj cites VOA reporting on press freedom in South Read more »

Posted in | Comments closed

October 20, 2014

(AP Photo/Darko Vojinovic)

About Our Networks – Government Video profiles the cost savings and benefits of the BBG’s move to an open office floor plan for the Office of Technology, Services & Innovation. – Business Standard writes about use of TV and mobile in Pakistan, drawing from the BBG’s media research Read more »

Posted in | Comments closed

October 17, 2014

NV1

About Our Networks – Index on Censorship calls for an end to harassment against RFE/RL’s Khadija Ismayilova. Citations of BBG Networks – NPR cites VOA reporting on Venezuela using newly acquired UN Security Council position to attack the U.S. – Index on Censorship cites RFE/RL report on Russia’s Read more »

Posted in | Comments closed

October 16, 2014

Yehia Kassem, Alhurra

About Our Networks – Amnesty International: RFE/RL reporter Khadija Ismayilova faces harassment. – Irish Times mentions VOA and RFE/RL’s new show, which is aimed at countering Russia’s reckless media campaign. (More information here.) Citations of BBG Networks – Washington Post quotes VOA Persian’s interview with Wendy Sherman on Iran sanctions. – Read more »

Posted in | Comments closed

October 15, 2014

Pakistani man sitting listening to radio that he is holding in his lap

Citations of BBG Networks – Washington Post uses VOA video footage of Pablo Escobar’s estate. – The Guardian cites quotes Radio Farda’s Moraad Veisi regarding Iran’s involvement in fighting ISIL. – South China Morning Post cites VOA reporting on detention of artists who planned a pro-Hong Kong poetry reading Read more »

Posted in | Comments closed

October 14, 2014

A Pakistani viewer looks at a television screen flashing suspension notice of GEO News channel in Islamabad, Pakistan, Friday, June 6, 2014. Pakistan's media regulatory agency on Friday suspended the operating license of the country's leading news channel for two weeks after a spat between the broadcaster and the country's powerful military. (AP Photo/B.K. Bangash)

About Our Networks – CPJ on the charges against RFE/RL’s Khadija Ismayilova. AFP also writes about Ismayilova travel ban. – VOA and Radio Free Asia able to reach audiences in China behind the firewall using the Telstar 18 satellite and online media, with listener feedback surging over 60%. – “You’ll stumble Read more »

Posted in | Comments closed

October 10, 2014

MBH_0162

About Our Networks – Wall Street Journal profiles Han Dongfang, a leader of the 1989 protest movement in China, who also hosts a call-in program on Radio Free Asia. – Government Executive outlines contracting reform at the BBG. – Space News reports that the U.S. government ceasing to Read more »

Posted in | Comments closed

October 9, 2014

Under Secretary of State for Public Diplomacy and Public Affairs Richard Stengel visits Al Youm staff at MBN studios in Dubai.

Citations of BBG Networks – Quartz cites VOA report about the source of leaked CY Leung contract. – Christian Science Monitor quotes VOA interview with medical ethicist regarding Ebola death in Dallas. – Business Insider draws from RFA reporting to make the point that China may have Read more »

Posted in | Comments closed

October 8, 2014

A health worker volunteer marks a home with chalk to identify that it has been visited, as they distribute bars of soap and information about Ebola in Freetown, Sierra Leone. Source: AP

About Our Networks – Ventures Africa mentions Voice of America’s SMS-based news services in Nigeria. Citations of BBG Networks – Slate cites RFE/RL’s coverage of Putin hagiography on his birthday. – Politico cites VOA report on Canada authorizing airstrikes against ISIL. – Moscow Times cites RFE/RL reporting on anniversary of Anna Politkovskaya’s Read more »

Posted in | Comments closed

October 7, 2014

Television ownership in Vietnamese households is extremely high.

About Our Networks – Examining the BBG’s mobile security practices. Citations of BBG Networks – Moscow Times and Atlantic Council cite RFE/RL Crimean unit reporting on discovery of body of Crimean Tatar man. – BBC cites RFE/RL Crimean unit reporting on Putin toilet paper. – International Campaign for Tibet cites RFA Read more »

Posted in | Comments closed